Per pandemiją pradėjo planuoti… vestuves!
2022.01.27
Temos: Verslo pradžia.
Vestuvės – tai džiaugsminga šventė, kuriama įsimylėjusių žmonių. Visi nori, kad jų šventė būtų puikiai suplanuota ir be nemalonių netikėtumų. Apie tai, kiek reikia pastangų, norint suorganizuoti vestuves, ir su kokiais iššūkiais susiduria naujieji jų planuotojai, pasakoja „Marubella“ įkūrėjos Marta Lenktaitė (26) iš Raseinių ir Rūta Bernatavičiūtė (31) iš Mažeikių.
Visiškai naujas projektas su pirmomis suorganizuotomis vestuvėmis startavo praėjusių metų liepą. Tačiau merginos neslepia, kad, socialinėms medijoms užimant didžiulę vietą žmonių galvose, startu galima vadinti 2021 m. rugsėjį, kai jos apie savo veiklą pradėjo kalbėti socialiniuose tinkluose. Vestuvių organizatorės pasakoja, kad norą organizuoti svarbiausią šventę poros gyvenime abi jau kurį laiką augino mintyse: „Idėja jau seniai buvo gimusi mūsų galvose ir širdyse, mums neprireikė sėdėti ir galvoti, kuo galėtume užsiimti, nes tikslingai žinojome, ko norime. Tačiau vis trūko drąsos, pasitikėjimo savimi. Kai tik supratome, kad mūsų idėjos ir tikslai yra tokie pat, su artimųjų palaikymu ir padrąsinimu žengėme lemtingą žingsnį savo svajonės link“, – pasakoja Marta. Greičiausiai visi suprantame, kiek laiko reikia norint išpildyti jaunavedžių lūkesčius, tačiau šiuo metu „Marubella“ abiem įkūrėjoms nėra veikla, kuri neša pagrindines pajamas. Marta dirba neįgaliųjų asociacijoje, o Rūta – advokatų kontoroje. Vis dėlto merginos viską spėja ir dėmesį savo klientams skiria po pagrindinių darbų.
Pavadinimas slepia simboliką
Pavadinimas, skambesiu nukeliantis į užsienio svajas, taip pat turi simbolinę reikšmę: „Ruošėme pavadinimų prezentacijas su aprašymais. Jas rodėme savo vyrams ir išklausėme jų pastabas bei komentarus. Pagaliau supratome norinčios, kad pavadinimas sietųsi ir su kiekviena mūsų. Taip gimė „Marubella“. Trumpiniai Ma – Marta ir Ru – Rūta reiškia mūsų vardus. Prie jų labai gražiai suskambėjo itališkas žodis bella, be abejonės, reiškiantis grožį, o tai susiję ir su vestuvėmis“, – viena kitą papildo Marta su Rūta.
Patirtis leido jaustis laisviau
Nerti į vestuvių verslą atrodo nemenkas iššūkis, kuriam privaloma patirtis. Merginos, nors ir nebuvo susijusios su vestuvių verslu, abi turėjo renginių organizavimo patirties: „Abi turėjome reikšmingos patirties, kuri padėjo pažinti ir suprasti ne tik vestuvių, bet ir bendrai renginių organizavimo principus, suteikė įvairių pamokų šioje srityje. Esame labai laimingos, kad skirtingos patirtys padeda dirbti komandoje ir galime viena kitą papildyti įvairiomis idėjomis, organizuodamos klientų šventes“, – įsitikinusi Rūta.
Aplinkiniai palaikė nuo pat pradžių
Daug streso keliančią veiklą paprastai akylai vertina aplinkiniai. Tačiau tiek Marta, tiek Rūta sako, kad jas supantys žmonės itin palaikė jų verslo idėją, o didžiausią iššūkį kėlė biurokratija: „Turbūt vienas didžiausių sunkumų – įsisteigimo klausimai. Kadangi nebuvome su tuo susidūrusios, perprasti ir suprasti visus niuansus nebuvo lengva.“ Šiuo metu merginos vis dar kartais nori, kad procesai vyktų greičiau, tačiau jau džiaugiasi spėjusios atrasti savo klientą.
Konkurencija Lietuvoje – milžiniška
Vestuvių planuotojos neslepia, kad šios srities konkurencija Lietuvoje itin didelė. „Nesidomintiems šia sritimi gali atrodyti, kad yra tik kelios gerai visiems žinomos vestuvių planuotojos, bet iš tikrųjų planuotojų pasiūla yra beprotiška. Tačiau ir darbo turi visos. Taip yra dėl to, kad žmonės renkasi planuotoją pagal įvairius faktorius. Juk planuotoja – tai toks žmogus, su kuriuo bendraujama ilgą laiką. Klientai patiki jai visus savo norus ir svarbiausią dieną, todėl labai svarbu, kad ji būtų artima ir kaip asmenybė“, – įsitikinusios verslininkės. Vos startavusios merginos įsivaizdavo, kad jų klientai bus tik pažįstami, tačiau, esant didelei pasiūlai, yra ir nemaža paklausa – iškart atsirado įvairių nepažįstamų žmonių, kurie Martai ir Rūtai patikėjo svarbiausią savo gyvenimo šventę. „Pirmiesiems savo klientams amžinai liksime dėkingos. Jie suteikė labai daug motyvacijos ir dar daugiau noro eiti pirmyn, suprasti, kad esame teisingame kelyje“, – džiaugsmingai pasakoja Marta. Kol kas visi klientai merginas atranda per socialinius tinklus, kuriuos jos vadina efektyviausia rinkodaros priemone.
Dirba ir su asmeninėmis šventėmis
„Šiuo metu vystome įdomų projektą su kitais tiekėjais, dirbančiais renginių srityje. Labai tuo mėgaujamės ir tikime, kad projektas paskatins būsimus klientus rinktis netradicinius, drąsius sprendimus, organizuojant savo šventę“, – pasakoja Marta su Rūta. Abi jos tikisi, kad naujais projektais pavyks į švenčių rinką įnešti originalių idėjų.
Pandemija visus pavertė atsargiais
Pandemija neaplenkė ir vestuvių organizatorių. Jų klientai tapo itin atsargūs. Pasak Martos, viskas derinama atidžiau: „Galbūt šiek tiek atsargiau į visa tai žiūrėjo praėjusių metų klientai. Nors ir galime pasidžiaugti, kad šiltaisiais metų sezonais šventės galėjo vykti, tačiau buvo ir tokių atvejų, kai šventę dėl pandemijos reikėjo nukelti ne kartą ir ne du. Pandemija išmokė į sutartis įtraukti atskirą su koronavirusu susijusį punktą, kuris suteikia šiek tiek saugumo.“
Naujokams linki pradėti
„Pradėkite. Tiesiog pradėkite tai, apie ką svajojate. Nebijokite mokytis ir klysti. Pasitikėkite savimi. Pradžia, ko gero, nebus lengva – bet galimybė dirbti darbą, kurį be galo mėgsti, yra viską atperkanti. Ir nesvarbu, jei aplinkiniai nepalaikys ar sakys, kad tai nesąmonė – visada geriau gailėtis to, kad darei, negu to, kad visai nepabandei. Tad pirmyn!“ – su entuziazmu srities naujokams linki vestuvių planuotojos.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.