...

Nuo bandelių iki planšetinių kompiuterių

Verslas

2012.03.26

Autorius: Vytautas Urbonas

Temos: , .

Nuo bandelių iki planšetinių kompiuterių

Aurimas Pocius: "Svarbiausia yra daryti! Nes Jūsų noro ir ryžto nepaveiks jokia krizė". Vytauto Urbono nuotr.

24 metų Aurimas Pocius pirmuosius žingsnius verslo pasaulyje žengė dar 2008-ųjų vasarą atidarydamas bandelių pristatymo įmonę. Dabar jis visas jėgas skiria naujam projektui – internetinei planšetinių kompiuterių parduotuvei. Kaip pasakoja verslininkas, visos verslo idėjos gimė iš išgyvenimų ir patyrimų. Tiesiog kažkur jas pamatė ir sugalvojo padaryti geriau. Kad ir kaip dažnai žmonės romantizuoja, nė vienos idėjos Aurimas nesusapnavo. Jos atėjo iš gyvenimo.

„Vieną vasarą teko dirbti bendrovėje, kuri turėjo nuostabią tradiciją, t. y. kiekvieną penktadienį dešimtą valandą ryto į biurą atveždavo apie šimtą bandelių su „kibiru“ pieno. Visi darbuotojai susirinkdavo į virtuvėlę, džiaugdavosi, bendraudavo, dalydavosi idėjomis. Būdavo tikrai pakili nuotaika. Visi ir visada laukdavo tų bandelių. Tad man ir kilo idėja teikti bandelių pristatymo kompanijoms paslaugą. Su sąlyga, kad už viską sumoka vadovas; tai lyg ir motyvacinė dovana darbuotojams, pamaloninanti šaltą rytą ar sunkią popietę“, – pasakoja verslininkas. “Šią idėją pristatėme savo draugui ir taip žengėme pirmuosius žingsnius Alytuje: pradžioje nelabai kas suprato, ką norime įsiūlyti, tačiau jau pirmos savaitės pabaigoje sulaukėme užsakymų.“

Verslas sekėsi, visos investicijos pamažu atsipirko, tačiau vasara baigėsi ir teko grįžti studijuoti į didmiestį. Pirmą pusę metų vaikinas verslą plėtojo Vilniuje, tačiau idėjos teko atsisakyti, mat nugalėjo galimybė įgyvendinti seną svajonę – pakeliauti po pasaulį. Verslininkas prisipažįsta: „Ėjau „Camino de Santiago“, dar žinomą kaip piligrimo kelią, keliavau po Europą – ieškojau savęs. Kurį laiką buvau visiškai atitrūkęs nuo verslo pasaulio, tačiau ta gyslelė išliko. Studijuodamas vieną semestrą Šveicarijoje radau naują verslo idėją.”

„Ten turėjau mentorių šveicarą, kuris ką tik buvo įsigijęs naują technikos stebuklą – „iPad“. Iškart pamėgau šį daiktą. Buvo nuostabi patirtis, visas valdymo būdas, intuityvumas, grafika tiesiog pakerėjo. Net nesinorėjo grįžti prie nuobodaus nešiojamojo kompiuterio. Tuomet truputį paskaičiau apie planšetinių kompiuterių tendencijas – jos sužavėjo. Vėliau pasiūliau draugui imtis elektroninės planšetinių kompiuterių prekybos Lietuvoje (ambo.lt), nes rinka čia išaugs po dvejų trejų metų“, – pasakoja vaikinas.

Aurimas visada domėjosi IT ir e. komercija. Jis nujautė, kad internetinė prekyba po kelerių metų suklestės, nes daug žmonių prekes įsigis internetu, neišeidami iš namų: „Internete esi neribojamas vienos vietos kaip paprastose parduotuvėse, iš mažos gyvenvietės prie Skuodo gali pasiekti visą pasaulį.“

Nors elektroninė planšetinių kompiuterių parduotuvė skiriasi nuo bandelių verslo, tai draugams netrukdo būti vienais šios srities lyderių. „Nebūtina visko išmanyti iki kaulų smegenų, kad galėtum pradėti verslą. Užtenka norėti tobulėti, mokytis ir nuolat domėtis konkrečia verslo sritimi“, – įsitikinęs pašnekovas.

Dauguma žmonių nori nuosavo verslo, užsidirbti tiek pinigų, kad galėtų įgyvendinti didžiausias svajones, būti laisvi ir finansiškai nepriklausomi, tačiau ne visiems pasiseka. Jaunasis verslininkas teigia: „Daug žmonių mano, kad jau viskas sukurta, tačiau tai yra visiška netiesa. Vienam šovė idėja: „O, teiksiu tokią ir tokią paslaugą.“ Tada sužino, kad tokia jau yra. Ir viskas, sustoja. Tai kas, kad yra? Tu tiesiog padaryk geriau. Visada galima padaryti geriau. Gal tas paslaugas teikia didžiulės korporacijos? Nieko tokio. Didžiosios korporacijos dažnai būna lėtos ir nepaslankios. Gali jas aplenkti greičiau priimdamas sprendimus, siūlydamas naujas idėjas, kurios neužstringa biurokratijos variklyje.“

Antra priežastis, dėl kurios ne visiems pasiseka sukurti verslą, Aurimo nuomone, yra baimė: „Žmonės bijo rizikuoti. Tikrai ateis toks laikas, kai reikės kur nors kišti pinigus, o reali nauda bus nelabai apskaičiuojama – tada žmonės vėl sustoja. O stovėjimas vietoje verslo pasaulyje jau yra pražūtis. Visada reikia judėti.“

Pašnekovas atskleidžia ir savo idealą – žmogų, kuris imponuoja. Tai garsusis verslininkas Richardas Bransonas. Jis visada ėmėsi ganėtinai seniai išplėtotų verslo rūšių, nieko neišrado, nesiūlė inovatyvių paslaugų (išskyrus dabar – skrydžiai į kosmosą, bet tai įgyvendinama verslo vandenyse nardant jau 40 metų). „Jis tiesiog paprastas paslaugas teikdavo geriau nei kiti. Metė mokyklą būdamas penkiolikos, o šiuo metu turi milijardais vertinamą ir įvairias sritis apimantį verslą. Tokiu būdu jis labai sumažino visos korporacijos riziką. Kaip vidurinės nebaigusiam vyrui, sakyčiau, neblogai.“

Verslininkas pataria ir linki nebijoti žodžio „ne“, be to, neklausyti nė vieno, kuris sako, kad tu negali. Jei jau taip sako, pažiūrėk, ką jis daro. Dažniausiai tas, kuris tvirtina, kad nieko nepadarysi, sėdi ir geria alų bare kiekvieną savaitgalį, be to, dirba nemėgstamą darbą:

„Baimė rizikuoti ir kitų nuomonė. Neklausykite ir darykite. Svarbiausia yra daryti, nes kai nedarai, stovi su idėja, kuri niekada neišlipa iš popieriaus lapo. Nepasiseks, griūsite, bankrutuosite, bet įgysite daug patirties, kuri atsipirks ateityje. Žinios yra vienintelis dalykas, nepaveikiamas krizės, – jos nenuvertėja. Jūsų noro ir ryžto nepaveiks jokia krizė.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.