...

Noro puoštis nenuslopina net susiklosčiusios aplinkybės

Verslas

2020.08.27

Autorius: Inga Kazakevičiūtė

Temos: .

Noro puoštis nenuslopina net susiklosčiusios aplinkybės

Vienetinių rankų darbo papuošalų parduotuvės „O.K. Boutique“ įkūrėja Olga Kapustina (39) pamena, kad veiklumo ir kantrybės jai niekada netrūko, o su rankdarbiais draugauja nuo vaikystės. Pastebėjusi, jog labai išpopuliarėjo įvairūs rankų darbo papuošalai, ir supratusi, kad gali pasiūlyti išskirtinių ir skoningų dirbinių, kūrėja nutarė išbandyti savo jėgas – taip prieš kiek daugiau nei trejus metus ir atsirado „O.K. Boutique“.

Ko gero, galutiniu postūmiu imtis papuošalų gamybos O. Kapustinai tapo darbo netektis – gautą kompensaciją moteris nusprendė investuoti į naujo verslo pradžią. „Nutariau, kad reikia gaminti savitus ir išsiskiriančius papuošalus iš natūralių akmenų, jiems naudojau brangesnius metalus – iš pradžių detalėms rinkausi sidabrą ir paauksuotą sidabrą, dabar dirbu su nerūdijančiuoju plienu“, – veiklos pradžią prisimena „O.K. Boutique“ įkūrėja. Olga pasakoja, kad dauguma draugų ir artimųjų naująją veiklą vertino pozityviai, tačiau visgi nemaža dalis abejojo, ar kas iš to išeis. Artimųjų abejonės buvo be pagrindo – moteriai pavyko išplėtoti papuošalų kūrimo verslą, dabar tai pagrindinė jos veikla.

O. Kapustinai atrodė, kad prekių ženklo pavadinime nurodomi kūrėjo vardas ir pavardė suteikia patikimumo ir reprezentatyvumo, demonstruoja, jog autorius prisiima visą atsakomybę už savo darbus. Štai todėl jos kuriamų papuošalų prekių ženklo pavadinime ir atsirado pačios autorės inicialai O. K.

Daugiausia keblumų – dėl fotografavimo ir kainodaros

Kadangi O. Kapustina neblogai išmanė socialinių tinklų subtilybes, savo verslo komunikacijai pirmiausia pasirinko šiuos kanalus. Olga pasakoja, kad iš pradžių daugiausia iššūkių kėlė vizualioji dalis, o ypač – gaminių fotografavimas: buvo sudėtinga sėkmingai perteikti papuošalų grožį ir natūralumą.

Kitas keblumas, su kuriuo tenka susidurti iki šiol, – kainodaros problemos. O. Kapustina stengiasi, kad daugumos papuošalų kaina būtų prieinama visiems, tad kartais būna taip, jog dėl nedaug kainuojančio papuošalo prireikia įdėti neproporcingai daug pastangų reklamuojant ir bendraujant su potencialiais klientais. Visgi dažniausiai susidomėjęs ir besiteiraujantis dėl papuošalo klientas jį ir įsigyja. 

Klientai patys pasako, ko nori

Dabar O. Kapustina jau džiaugiasi turinti savo klientų būrį. Kūrėja pastebi, kad nemažą dalį jos klientų sudaro kiek vyresnio amžiaus pasiturinčios moterys, vertinančios gaminio kokybę, nors apskritai dirbinių kaina orientuota į vidutinį vartotoją ir tiek pačių papuošalų, tiek jų kainų spektras didelis. Kad patenkintų įvairių klientų poreikius, O. Kapustina dažnai gamina kelis to paties papuošalo variantus. Vienas būna paprastesnis ir pigesnis. Panašūs papuošalai gali skirtis ne tik kaina, bet ir tam tikromis savo detalėmis. Toks sprendimas atsirado reaguojant į paklausą ir klientų pageidavimus – anksčiau neretai pasitaikydavo, kad besigrožintys jos papuošalais žmonės apgailestaudavo, jog kaina jiems per didelė, arba norėdavo, kad papuošale būtų pakeista viena ar kita detalė.

„Iš esmės patys klientai puikiai išsako savo poreikius – belieka tik į juos atsižvelgti. Be to, labai džiūgauju sulaukusi atsiliepimų: ko gero, dar nebuvo nė vieno atvejo, kad klientai būtų nepatenkinti. Mane tai iš tiesų maloniai stebina ir yra vienas iš labiausiai dirbti motyvuojančių dalykų“, – dėsto kūrėja. 

Komunikacija – socialiniuose tinkluose, prekyba – mugėse

„O.K. Boutique“ įkūrėja pasakoja, kad socialiniai tinklai šiandien išlieka pagrindiniu jos komunikacijos ir įvaizdžio palaikymo kanalu, tačiau pagrindinis pardavimų kanalas visgi yra mugės. „Ypač smagu, kai mugėse ateina jau nebe pirmą kartą perkantys klientai – jie dažnai nori arba įsigyti kažką panašaus, arba prisiderinti naują papuošalą prie jau turimų „O.K. Boutique“ kūrinių. Pastebėjau, kad mugėse klientai yra linkę įsigyti brangesnių papuošalų“, – aiškina O. Kapustina. 

Olgos manymu, mugės yra sėkmingas pardavimų kanalas ir todėl, kad galima bendrauti su klientu akis į akį. Tai Olgai labai patinka, klientas gali papuošalą pasimatuoti, o ji – patarti, kas tinka labiau. Mugėse yra ir galimybė papuošalą perdaryti – patrumpinti, pakeisti dydį, uždėti kitą pakabuką ir pan. Taip suteikiama pasirinkimo laisvė, kurią klientai labai vertina.

Papuošalų kūrėja taip pat bendradarbiauja ir su galerijomis bei parduotuvėmis, įsikūrusiomis Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Druskininkuose. Jos kūrinių galima įsigyti iš viso septyniose parduotuvėse ir dviejuose viešbučiuose. Kiekvienai vietai, atsižvelgiant į klientų įpročius ir stilių, ruošiamas atskiras papuošalų asortimentas.

Nors dažniausiai visa „O.K. Boutique“ veikla tenka pačiai O. Kapustinai, būtent prieš didesnes muges ir didžiąsias šventes prisireikia ir pagalbininkų.

O štai didelio elektroninės parduotuvės poreikio papuošalų autorė kol kas nejaučia. Viena pagrindinių to priežasčių – papuošalų unikalumas: dažniausiai visi papuošalai būna saviti ir skirtingi, jie nėra tiražuojami, išskyrus tuos atvejus, kai gaminiai pagal užsakymus keliauja į tam tikras parduotuves.

Per karantiną – netikėtas klientų antplūdis

Prisimindama karantiną, papuošalų kūrėja pasakoja buvusi nustebinta, kad žmonių noras puoštis tuo laikotarpiu niekur nedingo. Tiesa, buvo atvejų, kai klientai atšaukė didesnius užsakymus, tačiau klientų paklausa socialiniuose tinkluose ir užsakymų gausa pranoko visus lūkesčius. 

„Žmonės nesiliovė pirkę papuošalų tiek sau, tiek dovanų, nepaisydami smarkiai pasikeitusios situacijos, norėjo puoštis – gal ir pavasaris turėjo įtakos. Juk papuošalai nėra pirmo būtinumo prekė, tačiau, panašu, žmonės norėjo praskaidrinti nuotaiką ir pradžiuginti save ar kitus nauju papuošalu. Po truputį pavyko šiuo laikotarpiu sėkmingai savo dirbinius pardavinėti vien elektroninėje erdvėje, pastebėjau, kad ir vizualią informaciją, dėl kurios pradžioje buvo bėdų, sekasi pateikti žymiai geriau“, – dėsto O. Kapustina.

Tobulėti padės klientai

„O.K. Boutique“ papuošalų kūrėjos planuose – mokymasis ir tobulėjimas, be to, ir toliau plečiantis veiklai, autorė visgi neatmeta minties susikurti elektroninę parduotuvę. 

Tuos, kurie turi savo verslo idėjų ir svarsto apie jų įgyvendinimą, O. Kapustina ragina nedvejoti ir nebijoti: „Žinoma, bus klaidų, bet kol nepradėsite, nieko ir nebus. Iš klaidų pasimokysite, padarysite išvadas. Kai jau susidarys savų klientų būrelis, patys klientai išsakys, ko pageidauja, kokia kaina jiems tinkama“. 

Kad nereikėtų daug blaškytis, „O.K. Boutique“ įkūrėja veiklos pradžioje visgi rekomenduoja nusistatyti auditoriją ir į ją orientuotis. Jeigu vėliau atsitiks taip, kad siūlomos prekės neatitiks nusistatytos klientų auditorijos poreikių, klientai ir nurodys, ką reikėtų keisti. Be to, svarbu neužmiršti konkurentų analizės. 

Pats svarbiausias dalykas pradedantiesiems – daryti viską iš širdies, taip, tarsi darytum sau, pateikti savo produktus natūraliai, kad jie atrodytų pasiekiami ir paprasti, bet kartu žavūs ir originalūs. Visa tai tikrai bus įvertinta.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.