Nepaprastas Lietuvos gamintojų prekes subūrė po vienu stogu
2022.02.15
Temos: Finansai, Pardavimai, Verslo pradžia.
„Išskirtinių prekių kūrėjai bei kokybę vertinantys pirkėjai“ – tai, ką pavadina vienas internetinis vardas „Lietuviška prekė“, sukurtas šios svetainės sumanytojų. Kaip gimė mintis visus nepaprastas prekes kuriančius lietuvius pakviesti savo darbus parduoti ir reklamuoti pas save, pasakoja Arnas Stučinskas (33), „Lietuviška prekė“ įkūrėjas ir vadovas.
Karantinas tapo paskata verslui
Prieš metus – 2021-ųjų sausį – atidarytos prekyvietės internete įkūrėjui ir vadovui A. Stučinskui mintis apie svetainę gimė karantino metu, kai prekyba fizinėse parduotuvėse buvo sustabdyta ir lietuvių menininkai bei kūrėjai turėjo rasti būdų darbus parduoti internete. A. Stučinskas pasakoja: „Žinojome, kad Lietuvoje turime daug kūrybingų žmonių, norinčių prekiauti savo gaminiais, ir mums tereikia juos atrasti. Nepraėjus nė metams, savo platformoje jau turėjome per 200 pardavėjų.“ Nors abejonių, ar Lietuvos rinka nėra per maža tokiam projektui, buvo, bet jas nugalėjo kur kas stipresnis noras vystyti prekyvietės mintį, tikėjimas jos reikalingumu. Vadovas teigia, kad idėja palaikymo daugiausia sulaukė iš žmonių, su kuriais dabar bendradarbiauja – kūrybininkų, dizainerių, rašytojų, rinkodaros specialistų, net teisininkų. „Sulaukėme ir savanoriškos pagalbos, paskatinimo, rekomendacijų“, – tikina A. Stučinskas. Šiuo metu prekyvietėje prekiaujama nuo maisto produktų iki drabužių, namų apyvokos daiktų ar žaislų.
Lietuviai – lietuviams
Pardavėjai svetainėje „Lietuviška prekė“ patys registruojasi, valdo savo prekes bei užsakymus. Ypač daug dėmesio skiriama prekių autentiškumui ir lokalumui, tą aiškiai nusako ir pasirinktas prekyvietės internete pavadinimas – „Lietuviška prekė“. Kitaip ne kitose prekyvietėse, pardavėjai čia džiaugiasi mažais tarpininkavimo mokesčiais, momentiniu lėšų išmokėjimu į jų sąskaitą, lengva registracija. Pirkėjams privalumas tas, kad pas juos pirmuosius Lietuvoje „prekės skirstomos ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal sąžiningos prekybos požymius (prekės iš vietinių žaliavų, rankų darbo, tausojančios bioįvairovę, nepaliekančios atliekų ir pan.)“. Kas jų pirkėjai? A. Stučinskas atsako: „Lietuviai, gyvenantys Lietuvoje ir užsienyje, arba ne lietuviai, ieškantys lietuviškų produktų, turintys drąsos išbandyti naujus dalykus, smalsūs, mėgstantys atradimus. Šie žmonės tiki, kad Lietuvoje pagaminta prekė – patikimesnė ir aukštesnės kokybės. Jie vertina tai, kad daiktas pagamintas etiškai.“ Negyvendamas Lietuvoje, tautietis ar lietuvių kūryba besidomintis užsienietis, matys tik tuos gaminius, kuriuos kūrėjai sutinka siųsti į atitinkamą vietovę. Tam reikalingi filtrai, bet vartotojo patirtis tampa geresne, kai paskutiniame žingsnyje netenka nusivilti supratus, kad į tavo šalį prekės nesiunčiamos.
Kiekviena prekė pasakoja savo istoriją
Vadovas atskleidė, kad verslas dar neatsipirko, investicijų reikia, nemažai jų suvalgo rinkodara, reklama, nes internetinė prekyba turi būti matoma internete. Pasidžiaugė, kad bent iki šiol verslininkams neteko kreiptis pagalbos į banką ar skolintis iš artimųjų, o pavyko susigeneruoti pakankamai lėšų. Kartu A. Stučinskas įvardija, kaip, veiklai įsibėgėjus, kitą pagreitį prekyvietės vystymo kelyje suteikė konsultacijos su prekių ženklo strategais. Jie padėjo aiškiai suvokti savuosius privalumus: „Supratome, kad nors ir ne kiekviena prekė turi prekių ženklą, bet kiekviena prekė pasakoja savo ir už jos slypinčio žmogaus istoriją – kažkuo įdomią ir išsiskiriančią. Tapome prekyviete, kurioje galite rasti nepaprastas Lietuvos gamintojų prekes.“ Visi prekyvietės „Lietuviška prekė“ pardavėjai įgavo ne tik platformą savo kūriniams parduoti, bet ir paskatinimą pasidalinti savosiomis istorijomis, atskleisti savo nepaprastumą. Pirkėjas, atsidaręs svetainę, mato ne tik gaminius, bet ir atranda unikalius kūrėjus, gali juos remti, skatinti, įsigydamas nepaprastus lietuviškus kūrinius. Visi tokie kuriantys tautiečiai visuomet laukiami šioje prekyvietėje, o nekuriantys gali, be abejonės, apsilankyti ir galbūt įsigyti išskirtinių gaminių.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.