...

Lietuvės sukurtą unikalų produktą savinasi, kopijuoja pasaulyje žinomos įmonės

Verslas

2022.08.11

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , , , , .

Lietuvės sukurtą unikalų produktą savinasi, kopijuoja pasaulyje žinomos įmonės

Ingrida Černiauskaitė Asmeninio albumo nuotrauka

Ar žinote, kaip sukurti įmonės įvaizdį prilygstantį garsioms, didelėms, prabangioms pasaulinio lygio kompanijoms: brangus kokybiškas prekės ženklas, kuriuo naudojasi pasaulyje žymūs žmonės, prabangus įpakavimas, suvaldyti tarptautinės logistikos procesai. Produktas toks kokybiškas, kad jo idėją tik ir kėsinasi pavogti. Sunku patikėti, kad šiuos procesus dvejus metus valdė tik vienas žmogus – prekinio ženklo „Fraîcheur Paris“ kūrėja Ingrida Černiauskaitė.

Ingridai dar 2016 m. keliaujant po Aziją gimė idėja prekiauti per Amazon.com, tuo metu tai nebuvo gerai Lietuvoje žinoma. Jį bandė perprasti apie 100 lietuvaičių susibūrusių Facebook grupėje, nors pasaulyje tai jau buvo populiaru.

Įmonės kūrybos procesas prasidėjo gana paprastai – pasiskolino iš draugo 2000 dolerių, atidarė banko sąskaitas ir pradėjo darbus. Moteris pirmiausia nusprendė užsakinėti prekes Kinijoje ir siųsti jas į JAV Amazon sandėlius. Taip pat kurdavo prekes ir jų dizainą, logotipus. Derino užsakymus, kiekius, kokybę, siekė kurti iškarto žinomą prekinį ženklą. „Tai nebuvo dropshiping (pristatymas) – tai buvo žymiai sudėtingesnis procesas. Patirties neturėjau, visko mokiausi darbinių procesų eigoje, dirbau viena. Kai viską pradedi nuo nulio kyla daug klausimų: kaip atidaryti įmonę, surasti tiekėjus, kaip veikia logistika, muitai, galų gale kaip paruošti prekę prekybai: barkodai, galiojimo datos,“ – prisimena pašnekovė. Iš pradžių atrodė, kad tai labai sudėtingas procesas ir vienas žmogus to negali padaryti, tačiau suprato, kad reikalingas tik noras į viską gilintis ir su laiku viskas tampa aišku.

Sukūrė didelės įmonės įvaizdį

Ingrida prieš kurdama produktus pagal tam tikrus rodiklius atlikdavo rinkos analizes, nustatydavo tam tikrų produktų poreikį nišinėse rinkose, kuriose mažas konkurencingumas. Tokiu būdu vartotojus pasiekė ne vienas sėkmingas ir reikalingas produktas, kaip ir vienas iš jų – pirmieji ir vieninteliai blizgantys ledo gaubliai. Jų rinkoje buvo galima rasti, tačiau jie nebuvo aukštos kokybės, kurią pasiūlė verslininkė.

Ingrida sukūrė didelės įmonės įvaizdį: „Pirkėjai ir B2B klientai manė, kad tai L’Oréal dydžio įmonė turinti ofisą, daug darbuotojų – pateikiau viską taip, kad esame rimtas, didelis prekinis ženklas – yra tinklapis, prekių aptarnavimas, keli pardavimo kanalai, soc. medijos, daug produktų. O iš tiesų, viena valdžiau visus procesus, pasirašydavau, kad esu vadybininkas, nes juk didelių CEO įmonių savininkai neatrašo į klientų žinutes“, – su šypsena prisimena pašnekovė – „Man ir pačiai buvo sunku suvokti, kad aš gyvendama bute Vilniuje kuriu produktus, kuriuos perka žmonės JAV, Niujorke, Los Angele, prekės vertę prilygina didelių korporacijų kuriamų prekių vertei“.

Nemokamas marketingas TV laidoje ir kopijavimas

Idėjos autorė pradėjusi produkto prekybą JAV rinkoje, jau po keturių mėnesių pastebėjo pirmuosius produkto kopijuotojus Kinijoje: „Po metų įmonė Sephora nukopijavo mano produktą, tuo metu svarsčiau, kaip aš dirbdama viena sugebėsiu konkuruoti su tokia didele įmone. Tuomet supratau, kad reikia nesiblaškyti, nepanikuoti, o tiesiog toliau dirbti ir augti savo turimomis lėšomis“, – pasakoja verslininkė.

Pirmiausia rinkodara pradėjo Instagram kanale: kūrė video, produkto nuotraukas, rašė tekstus. Vėliau sulaukė užsienio influencerių susidomėjimo, kurie pirko produktą ir naudodavo savo video įrašuose, taip skleisdami žinią apie „Fraîcheur Paris“. „Kai kurie jų turėjo nuo 500 iki 2 milijonų sekėjų ir tai darydavo už dyką. Matyt tikrai patikdavo produktas“, – svarsto pašnekovė.

Augant susidomėjimui socialinėse medijose, prekės ženklo pardavimams, mažmenininkai, vienas iš jų „Urban Outfitters“ ( iš JAV) siūlė bendradarbiauti. Apie „Fraîcheur Paris“ prekės ženklą rašė žurnalai „Vogue“, „Elle“. UK laida „This Morning“ parodė šį prekės ženklą, Ingridai tai buvo staigmena: „Nieko apie tai nežinojau, toks marketingas man būtų kainavęs dešimtimis tūkstančių, tačiau viską gavau už dyką“, – džiaugiasi moteris – „Lygiai taip pat nutiko ir su modeliu Claudia Schiffer. Žurnalas „Vogue“ įdėjo video IG ir Youtube kanaluose ir prie šių įrašų prisegė mūsų prekinį ženklą, taip sužinojau, kad Claudia savo rankinėje nešiojasi auksinius „Fraîcheur Paris“ ledo rutulius“.

Nors šis verslas buvo sėkmingas vos tik pradėjus startuoti, tačiau pavykdavo pritraukti ir investicijų. 2020 metų pavasarį, gavo investiciją iš fondo „70 Ventures“ ir Angel investuotojo. Tuomet įmonė tapo startuoliu, į darbą priimta daugiau darbuotojų, prasidėjo spartesnis augimas. 2022 metų liepos mėnesį startuolis buvo parduotas.

Jei ribų nėra, tai ko gi aš dar galėčiau pasiekti?

Moteris prisimena, kad verslą pradėjo skolintais pinigais, be žinių, pagalbos, kolegų ir pažinčių, tam reikėjo kompiuterio ir valios mokytis, siekti tikslų. „Šiandien suvokiu vienintelis žmogus, kuriuo turite tikėti esate tik jūs pats. Pasiryžus sunkiam ir nuosekliam darbui, tikrai pavyks. Patarimų reikia klausti reikia tik už jus daugiau pasiekusių ir dirbančių šioje sferoje.“

Ingrida šiandien sukūrusi pasaulyje populiarų prekės ženklą, sau užduoda tik vieną klausimą: „Man įdomu, jei ribų nėra, ką aš dar galiu pasiekti?.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.