...

Kuria šmaikščius ir įkvepiančius paveikslus lietuvių kalba

Verslas

2020.01.27

Autorius: Agnė Kavaliauskaitė

Temos: .

Kuria šmaikščius ir įkvepiančius paveikslus lietuvių kalba

Musės – turbūt vienas įkyriausių vabzdžių, ypač erzinančių šiltuoju metų laiku. Tačiau Gerda Sutkienė už širdžiai mielą veiklą turėtų būti dėkinga būtent musėms. Tačiau ne toms, kurios skraido. Porą metų tarsi musės kamavusios idėjos virto lietuviškų paveikslų verslu „Musės“, kuris ir buvo pavadintas šių dvisparnių skraiduolių garbei.

Gimė iš noro kurti

Paveikslai ir plakatai „Musės“ atsirado ne iš idėjos kurti verslą, o iš vidinio pašnekovės noro kurti. Prie to prisidėjo ir faktas, kad paveikslų su lietuviškais užrašais rinka buvo neužpildyta. „Esu baigusi Vilniaus dailės akademiją, tačiau iš karto po baigimo pradėjau projektuoti interjerus. Tai buvo ir mano svajonių darbas (dar nuo vaikystės), ir galimybė užsidirbti bei išlaikyti šeimą. Šis darbas įdomus ir nenuobodus, tačiau kūrybos bei saviraiškos jame visgi mažai – beveik visada tenka taikytis prie projekto, užsakovų, finansų, ieškoti kompromisų, dažnai dirbti net psichologu. Ilgainiui ėmiau ilgėtis tiesiog kūrybos. Taip jau nutiko, kad tuo pat metu net iš kelių užsakovų sulaukiau pastabų apie paveikslų su lietuviškais užrašais trūkumą: „Och, jei būtų toks, bet tik lietuviškas“, – pasakoja G. Sutkienė.

Idėją apie lietuviškus paveikslus moteris nešiojosi viduje dvejus metus, kol galiausiai ėmėsi tolesnių veiksmų: „Ėmiau ieškoti bendraminčių, nes dar vienos veiklos visai viena nebenorėjau (jau turiu dvi). Tačiau, matyt, taip buvo lemta – „Musės“ yra tik mano vienos vaikas. Jis gimė neskubant, mėgaujantis viskuo ir visai negalvojant, kuo jis bus užaugęs.“

Taip ir atsirado „Musės“. Įkyrios kaip musės G. Sutkienės mintys virto paveikslais, kurie prieš trejus metus pradėjo tūpti ant klientų sienų.

Įkvepiantys ir šmaikštūs žodžiai lietuviškai

„Musės“ – tai paveikslai ir plakatai su lietuviškomis frazėmis: šmaikščiais ar įkvepiančiais žodžiais, daugiaprasmiais ar gerą nuotaiką skleidžiančiais posakiais. Pašnekovė sako, kad net svarbi gyvenimo data gali tapti puikiu paveikslu, papuošiančiu namų interjerą. 

„Man labai svarbu ne tik tai, kas parašyta, bet ir kaip parašyta. Siekiu, kad paveikslai „Musės“ turėtų ir estetinę, meninę vertę. Beje, „Musės“ dalyvavo parodoje „7 istorijos Gabrielei“ iš kasmetinio Tekstilės katedros parodų ciklo „Sugrįžimai“ ir namo nesugrįžo nė viena – buvo paprašytos kolegų menininkų bei mano buvusių dėstytojų iš Dailės akademijos – priimu tai ir kaip meninį įvertinimą. Jau tradiciškai metų gale sukuriu „Musių“ sieninį kalendorių, kiekvieną mėnesį džiuginantį vis kita įkvepiančia lietuviška fraze ar posakiu“, – atskleidžia G. Sutkienė.

„Man labai svarbu ne tik tai, kas parašyta, bet ir kaip parašyta.” G. Sutkienė.

Mėgavosi visu procesu

Paklausta apie sunkumus, moteris tikina, kad pats „Musių“ kūrimo procesas nebuvo sunkus – viskas buvo labai įdomu: „Nesu verslininkė, neišmaniau beveik nieko apie rinkodarą, strategiją, planavimą, SEO, elektroninės parduotuvės kūrimą, socialinius tinklus, prekių ženklą, buhalteriją, fotografavimą – viską dariau iš jausmo ir bendro supratimo. Visko mokausi dirbdama ir viskas man buvo bei yra taip įdomu! Tikrai nesakau, kad dabar viską jau žinau, tačiau jaučiu tokį džiaugsmą bet ko išmokusi, sužinojusi, išsiaiškinusi, degu nuoširdžiu noru sužinoti vis daugiau. Net ir praleidusi visą laisvadienį mokydamasi kažko naujo ar bandydama išsiaiškinti, kaip tai veikia, negalvoju, kad tai sunku. Galvoju priešingai – kaip įdomu! Ir tai tikrai suteikia jėgų bei noro eiti toliau. Tiek įdomių dalykų yra pasaulyje!“

Nėra tiesiog verslas

Ar kurdama lietuviškus paveikslus ir plakatus pašnekovė jaučia konkurenciją? „Net negalvojau apie tai… Juk „Musės“ nėra tiesiog verslas, „Musės“ – tai mano kūryba. O mano bandymas jas parduoti turbūt irgi yra labiau kūryba nei tikras rimtas verslas. O ar kūryboje būna konkurencija? Manau, visi telpam po saule!“ – sako pašnekovė.

Paprašyta įvardyti, kas lėmė prekių ženklo „Musės“ sėkmę, G. Sutkienė išskiria tris punktus. Pirmiausia – originali idėja, kūrybiškas požiūris į viską ir drąsa nebijoti suklysti bei socialiniai tinklai. Tiksliau, esami ir būsimi „Musių“ draugai socialiniuose tinkluose, kurių dėka „Musės“ nutūpia ant sienų.

Tiems, kurie norėtų imtis savo verslo, pašnekovė linki cituodama vieno „Musių“ paveikslo žodžius: „Svajok, tikėk, daryk. Nes po vieną šie žodžiai yra tik sentimentalus vandenėlis, tačiau visi kartu tikrai yra jėga. Pati patikrinau!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.