...

Klasikinis minimalizmas megztų drabužių kolekcijoje

Verslas

2022.09.05

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: .

Klasikinis minimalizmas megztų drabužių kolekcijoje

Ramunė Juzikienė su mama Ilona Katiniene Asmeninio albumo nuotrauka

Ar drabužis puošia mus ar mes jį? k.N.itty prekės ženklo įkūrėja ir vadovė Ramunė Juzikienė sukūrė rankų darbo megztų gaminių kolekciją. Klasikinis minimalizmas gaminiuose siekiamybė – drabužis turi būti patogus, kokybiškas, ilgaamžis. Tas pats mezginys tiks skirtingų dydžių ir skirtingo amžiaus moterims.

Matematika mezginiuose

Diplomuota matematikė Ramunė Juzikienė savo specialybės žinias taiko mezginių kūrime, o kiek čia skaičiavimo kartais net sunku patikėti. Tai kruopštus ir tikslus darbas: „mums nepavyksta kaip siuvėjams patrumpinti jeigu per ilga, viskas turi būti tiksliai suskaičiuota iš karto“, – sako Ramunė

„Mezgimas kaip šešėlis lydėjo mane visą gyvenimą. Iš pradžių mezgiau tik sau, savo vaikams ir dalinausi nuotraukomis, istorijomis socialiniame tinkle“, – pasakoja moteris.  Netrukus pradėjo sulaukti prašymų megzti kitiems pagal individualius užsakymus: „Viena akimi prižiūrėjau vaikus, kita akimi – kurdavau mezginius, iš pradžių tai buvo vaikiški, vėliau moteriški megztukai“, – prisimena verslo startą moteris.

Studija įkurta buvusiame vyro garaže

Moteris juokauja, kad per penkmetį ne tik mėgstama kūrybinė veikla palengva virto verslu, bet ji spėjo pagimdyti ir tris vaikus. Vyras pamatęs kaip jai puikiai sekasi paskatino šią idėja vystyti plačiau: „Vyro garažo antras aukštas virto mano svajonių mezgimo studija“, – Ramunė džiaugiasi nuolatiniu jos vyro skatinimu eiti į priekį „Mano verslo idėja prasidėjo nuo visiškai namudinio lygio ir dabar esu čia dėl savo didelio užsispyrimo. Nors prisipažinsiu, jei ne vyro palaikymas, tai kažin ar man būtų pavykę“.

Ramunės įkurta įmonė vadinasi MB „Katinaitė“, elektroninės parduotuvės pavadinimas www.knitty.lt  Pavardė prieš santuoką buvo Katinaitė: „Angliškai žodžių žaismas skamba genialiai – kitten ir knitting netrukus gimė k.N.itty. Čia pat aplanko mintis, jog likimas lėmė, jog megsiu“, – pasakoja moteris sukūrusi standartizuotų gaminių liniją

Tas pats mezginys tinka ir L dydį nešiojančioms ir XS

Fotosesijose dažnai matome jaunas, lieknas, aukštas moteris, tačiau Ramunė pastebėjo, kad jos gaminius dažniausiai renkasi vyresnės, išsilavinusios, stilingos, kokybės ieškančios klientės. Tos, kurios verčiau perka vieną kokybišką mezginį nei kelis iš prekybos centro. Vertindama savo klientą moteris nusprendė kurti megztinius kurie tiks tiek XS dydį, tiek L dydį nešiojančioms moterims ir tai bus vienas ir tas pats gaminys: „Nusprendžiau megzti laisvesnius drabužius, kurių tas pats dydis tiktų man ir mano mamai. Visame ilgame kūrybiniame procese derinime, dalyvaujame mes abi iki kol pasiekiame, kad vienas gaminys tiktų skirtingo amžiaus ir sudėjimų moterims“, – pasakoja kūrėja.

Kūryboje vadovaujamasi klasikiniu minimalizmu – drabužis turi būti patogus, kokybiškas, ilgaamžis. Kurti modeliai žemiškų, neutralių spalvų, be itin išsiskiriančių detalių. Toks drabužis turi tikti visur ir keičiant detales – sijonus, kelnes, batus. „Norėjau parodyti, kad tuo pačiu megztuku gali puoštis ir jauna, ir daug vyresnė moteris, nei viena neatrodys juokingai, nes derinant kitas detales mes gausime visiškai kitą bendrą vaizdą“, – dalinasi patirtimi kūrėja.

Ramunės mama Ilona Katinienė – jos mūza, įkvėpėja, o taip pat labai graži moteris, kuri kartu dalyvauja fotosesijose: „Jau į pirmą savo kolekcijos fotosesiją pasikviečiau mamą. Tada duetas „Mama ir dukra“ dar nebuvo matytas, tad jaučiausi „išradusi dviratį“, – su šypsena prisimena moteris. Ramunės mama rūpinasi mezginių pateikimu bei pakuote.

Ir vyrai nori būti stilingi

k.N.itty kolkecijų gaminiai parduodami užsienyje, čia populiariausios prekės – megzti aksesuarai: įvairių tipų šalikai ir kepurės. Ramunė mano, kad dažniausiai užsienio vartotojai renkasi aksesuarus dėl baimės, kad nepamatuotas drabužis gali netikti.

Lietuvoje dažniausias vartotojas – moterys, net ir vyrams prekes dažniausia perka jos. Populiariausia prekė – megztiniai ir ši sritis neturi konkurencijos dėl kokybiškų iš gerų verpalų numegztų megztinių rinkoje trūkumo.

Kliento vyro paliktas komentaras: „Moterims gerai – keli paltai, striukės, šalikai, batų galybė ir net šaltuoju sezonu jos atrodo visada pasipuošusios. Vyrai paprastai turi striukę ir paltą ir jiems išsiskirti labai sunku, tad kepurė yra vienintelis aksesuaras, kuris yra matomas. Tad su jūsų kepurėmis, tikiu, nors kiek stiliumi priartėsiu prie savo žmonos“. Vyras nusipirkęs vieną kepurę, vėliau nusprendė nusipirkti dar tris tokias pačias, tik skirtingų spalvų. Ramunę šis komentaras pralinksmino, bet vėliau ji suprato, kad tai atspindi vyrų kasdienybę. Kepurė šaltuoju sezonu tikrai yra vienintelis vyrų aksesuaras, nes šalikų ir pirštinių jie dažniausiai nenešioja.

Versle pagelbėja vyras

Ne kasdien pavyksta pabusti su šypsena auginant tris vaikus ir gyvenant dideliu tempu pasakoja Ramunė: „Atrodo, matematikas turėtų būti ir puikus verslininkas, bet tai didžiausias mano sunkumas – aš esu kūrėja. Ne visada pavyksta susiplanuoti biudžetus, nes sunku numatyti, kuris mezginys sulauks pasisekimo. Verslo kokybė priklauso nuo mokėjimo bendrauti, apsukrumo. Reikia derinti siūlų užsakymus su tiekėjais, spręsti iškilusias problemas, ieškoti kompromisų“, – šiuose verslumo klausimuose jai pagelbėja vyras: „Jei ne jis, šio mano verslo turbūt ir nebūtų“, – mano Ramunė

Sunkumai įveikiami, jei yra įkvėpimas, palaikymas, o jį sukurią grįžtantys klientai, gražūs atsiliepimai: „Tu tik kurk, nes neturėsiu, kuo apsirengti“. Bet labiausiai Ramunė motyvuoja pati sau užduodama klausimus: „na gerai, ką dar geriau galėčiau padaryti?“

 

 

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.