...

Kaip socialinių tinklų paskyra tapo aplinkai draugišku verslu?

Verslas

2020.05.19

Autorius: Reda Aleliūnaitė

Temos: .

Kaip socialinių tinklų paskyra tapo aplinkai draugišku verslu?

Asmeninio albumo nuotr.

Aplinkai draugiškų produktų elektroninės parduotuvės „Urban Earth Lovers“ įkūrėjas Laurą Prievelytę-Juknę (28) ir Miglę Makuškaitę (28) vienija bendros vertybės ir tikslai: aplinką tausojantis gyvenimo būdas, minimalizmas ir socialinę bei aplinkosauginę pridėtinę vertę kuriančios idėjos. Šiomis idėjomis ir patarimais rokiškietės dalinosi „Instagram“ paskyroje pavadinimu „Urban Earth Lovers“, kol viskas ilgainiui peraugo į verslą. Tad kokia šio verslo kelionė?

Bendros idėjos ir požiūris tapo verslu

Pasak įkūrėjų, bendro verslo idėja prieš trejus metus gimė lankantis Ispanijoje: „Abi tuo metu dalyvavome „Erasmus“ programoje, skirtoje jauniems verslininkams.“ Suvienytos bendrų tikslų, rokiškietės savo idėjas perkėlė į socialinius tinklus. Grįžusios į Lietuvą, L. Prievelytė-Juknė ir M. Makuškaitė sukūrė „Instagram“ paskyrą, skirtą dalintis minimalistiniu ir aplinkai draugišku gyvenimo būdu: „Ją pavadinome „Urban Earth Lovers“ – taip norėjome paskatinti miesto žmones daugiau domėtis tvariais sprendimais ir kaip tai suderinti su urbanistiniu gyvenimo būdu.“ 

Administruodamos paskyrą ir dalindamosi aktualiu turiniu bei patarimais, L. Prievelytė-Juknė ir M. Makuškaitė atkreipė dėmesį į Lietuvos verslo nišą „zero waste“ (liet. „gyvenimas be šiukšlių“) produktams, kurią suskubo užpildyti. „Matydamos nišą rinkoje, atidarėme vieną pirmųjų Lietuvoje elektroninių parduotuvių, skirtą gyvenimui be plastiko. Čia siūlome tvarius produktus grožiui, higienai, namams bei laisvalaikiui. Pastaruoju metu išbandome ir naują verslo kryptį – didmeninę prekybą. Tai mums leidžia pasiekti vartotojus ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyse“, – dalinasi verslo įkūrėjos, veiklą vykdančios Vilniuje, kur ir buvo atidaryta parduotuvė.

Sėkmės raktas – išgrynintas verslo modelis

Paklaustos, su kokiais sunkumais tenka susidurti kuriant verslą nuo pat pagrindų, verslininkės pabrėžia, kad svarbu atrasti verslo modelį, kuris atitiktų vystomas idėjas. „Kiekviena nauja verslo fazė atneša savų sunkumų. Pradžioje užtrukome, kol išsigryninome verslo modelį, atradome savo klientų ratą, sukūrėme gerai veikiančią elektroninę parduotuvę. Vėliau daugiau dėmesio pradėjome skirti verslo plėtrai, komandos augimui“, – teigia „Urban Earth Lovers“ įkūrėjos.

Atrasti, kas tinka kiekvienam verslui individualiai, gali užtrukti. „Reikia pripažinti, kad mums prireikė kelerių metų, kol suradome geriausiai veikiantį verslo modelį, kuris šiuo metu susideda iš elektroninės ir didmeninės prekybos“, – dalinasi verslininkės.

Internetinė prekyba padėjo judėti į priekį ir karantino metu. Anot verslo įkūrėjų, karantino laikotarpiu padidėjo vartojimas internetu: „Tai pajutome ir mes, todėl nusprendėme savo klientams pasiūlyti tvarių apsauginių priemonių, pavyzdžiui, medžiaginių veido kaukų, kompostuojamų apsauginių pirštinių. Stengiamės reaguoti į paklausą, nepamesdamos savo principų ir vertybių. Nors internetinė prekyba auga, fizinę parduotuvę nusprendėme uždaryti.“ Tačiau ateities planai nestovi vietoje net ir karantino metu. „Toliau norime plėsti savo prekių pardavimus su partnerių pagalba“, – dalinasi idėjomis rokiškietės.

Socialiniai tinklai puikia padeda garsinti prekių ženklą

Auditorija, kurią pavyko sudominti „Instagram“ paskyros „Urban Earth Lovers“ turiniu, vėliau peraugo į verslo klientų ratą. „Viskas prasidėjo nuo dalinimosi istorijomis socialiniuose tinkluose, tai mums padėjo atrasti pirmuosius lojalius klientus. Dalinimasis istorijomis, unikalaus turinio kūrimas bei edukacija (per 2019 m. aplankėme daugiau nei 30 renginių nuo verslo įmonių iki mokyklų) mums padeda išsiskirti konkurencinėje aplinkoje, pritraukti bei išlaikyti esamus klientus, – komentuoja verslo įkūrėjos. – Taip pat bendradarbiaujame su didelėmis prekybos įmonėmis, joms esame „zero waste“ prekių kategorijos partneris, o prieš pusę metų šią kategoriją pristatėme ir „Barboros“ elektroninėje parduotuvėje.“

Verslui augti ir plėstis padeda komanda, kurią vienija bendri tikslai ir idėjos. „Esame nedidelė penkių žmonių komanda. Pradžioje buvome maloniai nustebintos, kiek daug jaunų, profesionalių žmonių patys kreipiasi į mus dėl galimybės dirbti ar bent atlikti praktiką. Jaučiame, kad mūsų komandą stipriai motyvuoja organizacijos misija, galimybė prisidėti prie atsakingo vartojimo pokyčių, būti tvaraus verslo dalimi“, – džiaugiasi L. Prievelytė-Juknė ir M. Makuškaitė. Tai motyvuoja ir pačias verslininkes. „Vienas didžiausių nuosavo verslo pranašumų – tai suvokimas, kad mūsų kuriamas produktas padeda keisti visuomenės elgseną, skatina tvaresnį ir atsakingesnį gyvenimo būdą“, – džiaugiasi verslo įkūrėjos, turėdamos galimybę edukuoti vartotojus.

Patarimai augančiam verslui

Verslo įkūrėjos L. Prievelytė-Juknė ir M. Makuškaitė dalinasi trimis patarimais, kurie gali padėti verslo idėjas puoselėjantiems ar verslus auginantiems žmonėms. 

L. Prievelytė-Juknė siūlo prieš pradedant savęs paklausti: ar tikrai to noriu? Kuriant verslą, reikia labai daug disciplinos, susikaupimo ir kantrybės, o visa tai vyksta labai neapibrėžtomis aplinkybėmis. Gali prireikti net kelerių metų, kad pasiektumėte norimus rezultatus. M. Makuškaitė priduria, jog verslo kūrimas ją išmokė ir vis dar moko, kad reikia būti kantriai ir norimi rezultatai ateina su laiku bei nuosekliu darbu.

M. Makuškaitė siūlo ieškoti tinkamiausio verslo modelio. Normalu, kad sugalvota idėja nebūtinai ras vietą rinkoje, todėl nereikia bijoti keisti krypties, rinkų ar produkto. Mums pasirinkti tinkamiausią kryptį padeda išsikelti ilgalaikiai tikslai ir vertybės. L. Prievelytė-Juknė papildo, kad svarbu pasirinkti mėgstamą veiklą, nes tai suteikia kur kas daugiau motyvacijos.

M. Makuškaitė taip pat skatina nebijoti ir mokėti klysti. Pradžioje būna labai daug nežinomų sričių, reikia greitai mokytis, todėl normalu, kad būna įvairių klaidų. Svarbu nepriimti to asmeniškai, priešingai – kaip galimybę tobulėti ir judėti toliau. Kuo greičiau mokysiesi pats, tuo greičiau augs įmonė. L. Prievelytė-Juknė priduria, kad svarbu turėti patikimą partnerį ar komandą. Tai padės pažvelgti į problemas iš skirtingų kampų, greičiau ir efektyviau judėti į priekį.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.