...

J. Zabarauskienė: Pradedant verslą reikia nusiteikti, kad bus praradimų

Verslas

2017.02.21

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

J. Zabarauskienė: Pradedant verslą reikia nusiteikti, kad bus praradimų

Jolanta Zabarauskienė - galanterijos prekių parduotuvių tinklo „Heros“ įkūrėja ir vadovė. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Galanterijos prekių parduotuvių tinklo „Heros“ įkūrėja ir vadovė klaipėdietė Jolanta Zabarauskienė gali pasigirti jau keliolika metų besisukanti verslo pasaulyje. Moteris pripažįsta, kad be įgimto užsispyrimo ir atkaklaus siekio išsiskirti nebūtų tiek daug pasiekusi. Jos vadovaujamas verslas patyrė ir sunkesnių, ir geresnių laikų, tad ponia Jolanta nuolat mokosi ir su užsispyrimu žengia į priekį. Verslininkė mielai sutiko pasidalyti per ilgus metus išmoktomis verslo pamokomis.

 

Verslo pasaulyje nėra taip, kad visada tik uždirbsi. Kai ką turi prarasti, investuoti, kai ko reikia atsikratyti.

J. Zabarauskienė

 

1.Praradimai neišvengiami. Privalai būti jiems pasirengęs

J. Zabarauskienės nuomone, praktiškai nėra verslininkų, kurie tik pradėję veiklą žino, ką tiksliai daro. Paprastai mokytis tenka plėtojant veiklą, bet tai nėra blogai.

„Aišku, būtų gerai, jei iš karto viską tiksliai žinotum. Vis dėlto rinka ir aplinka dažnai įpučia naujų vėjų, todėl turi persiorientuoti, pergalvoti, ką darai. Turi ieškoti savęs ir koreguoti savo idėjas. Manau, tai normalu. Taip daromos klaidos, iš paskui mokomasi. Išvengti klaidų neįmanoma, kita vertus, gal ir nereikia jų vengti.

Manau, pradedant verslą reikia nusiteikti, kad bus praradimų. Verslo pasaulyje nėra taip, kad visada tik uždirbsi. Kai ką turi prarasti, investuoti, kai ko reikia atsikratyti. Vaisiai, kuriais džiaugsiesi, gali pasirodyti ir po penkerių, ir po dešimties metų. Manau, dabar jaunimas tai supranta. Jie nesitiki, kad akimirksniu taps verslininkais“, – sakė J. Zabarauskienė.

2. Reikia vengti tiek avantiūrų, tiek perdėto atsargumo

Jauni verslininkai kartais perdega. Jie per smarkiai rizikuoja ir dėl to nudega. Kita vertus, negerai būti ir per daug atsargiam. Nerizikuodamas paprasčiausiai nesugalvosi ir neįgyvendinsi nieko nauja.

„Per daug atsargiam irgi nereikėtų būti. Juk niekada nežinau, kur gali ką atspėti, pataikyti. Tam, kad eksperimentuotum, reikia būti drąsiam, taigi atsargumas nieko neduos. Tuo esu beveik įsitikinusi. Aišku, rizikuoti reikia protingai. Pavyzdžiui, tuo metu, kai pradėjau verslą, visi veržėsi į Rusiją, nes jos rinka atrodė tokia didžiulė. Aš tuomet pasirinkau atsargumą. Pamaniau, kad geriau dirbti čia, Lietuvoje, ir aplink. Vis dėlto priimti sprendimus, kurie kitą kartą atrodo kvaili, reikia. Negalima bijoti“, – teigė pašnekovė.

3.Tikėjimas ir užsispyrimas – raktas į sėkmę

J. Zabarauskienė įsitikinusi, kad žmogų dažnai stabdo paties susikurtos problemos. Jis tiesiog netiki, kad gali pavykti. Štai kodėl tik savimi pasitikintis ir atkaklus verslininkas gali ką nors pasiekti.

„Kad ir ką darytum, turi tuo pats tikėti. Jeigu tiki, visada pasieksi savo. Visiems be išimties sakau: turėkite savo viziją, žinokite, ką norite pasiekti gyvenime, ir jums viskas pavyks. Žmogui nėra barjerų, yra tingėjimas, vangumas, nenorėjimas, ryžto trūkumas, bet nėra tikrų priežasčių, kodėl negalima peržengti savęs. Užsispyrę žmonės siekia savo. Gal vieną ar du kartus suklups, bet trečią kartą jiems pavyks.

Neseniai pradėjau žaisti golfą. Manęs visi klausia, kaip įsitraukiau. Darbe aš galiu daryti bet ką. Galiu dirbti ir biure, ir salėje, ir sandėlyje, o atėjusi į golfo aikštyną niekaip negalėjau pataikyti į kamuoliuką. Užvirė ambicijos. Supratau, kad negalėsiu gyventi, kol neįrodysiu sau, kad galiu tai padaryti. Ir aš sau įrodžiau“, – pasakojo „Heros“ vadovė.

4. Verslininkas – tai žmogus, kuris nori šį tą daryti kitaip

Pasak pašnekovės, visus verslininkus vienija noras ką nors pakeisti. „Sakyčiau, kad tai ir noras daryti kitaip. Vyras dažnai sako, kad man būtina ką nors daryti kitaip. Jeigu visi išsirinks juodą kavą, tai aš būtinai išsirinksiu kokią nors kvailu pavadinimu. Kodėl aš tokia? Todėl, kad prie stereotipų visi jau seniai pripratę.

Man labai patinka ši liaudies išmintis: „Svarbu ne žmoniškai, svarbu kitoniškai.“ Tai ir išskiria žmones, kurie nebijo rizikuoti. Jie daro kitoniškai. Gal vienas pasišaipys, o kitas pamanys, kad taip ir reikia. Taip ir gimsta tiesos“, – sakė J. Zabarauskienė.

5. Nebijokite būti kitokie

Būti kitokiam kartais sunku ir baisu. Vis dėlto bijoti nereikėtų. „Drąsos reikia. Reikia pasitikėjimo savimi ir drąsos būti kitokiam. Nesvarbu, ką aplinkiniai pamanys. Dažniausiai žmonės susikausto dėl minties, ką kiti pasakys, koks jiems pasirodysi. Nereikia bijoti būti kitokiam. Tie, kurie eina, ką nors daro, iš tikrųjų yra kitokie. Jau būdamas vaikas esi šiek tiek kitoks“, – teigė pašnekovė.

6. Įveikti sunkumus padeda darbas, o nes pasiteisinimai

Ponia Jolanta pripažino, kad verslo pasaulyje sunkumų pasitaiko neretai, tačiau sunkiomis dienomis reikia dirbti dar daugiau, o ne ko nors laukti.

„Padeda įnikimas į darbą. Kai užstringa pardavimo reikalai, pradedi ieškoti pasiteisinimų. Čia mat saulė nešviečia, šiluma neatėjo, o ir Velykos artėja, todėl visi tik kiaušinius ir majonezą perka. Tokie pamąstymai yra tik pasiteisinimas. Aš nusprendžiau tiesiog nueiti į parduotuvę, pabūti joje ir pabandyti suprasti pirkėjus. Ko jie nori? Gal mes ko nors neturime? Tai duoda rezultatų. Kai tiesiogiai matai žmones, kyla ir gerų minčių, kaip pakeisti asortimentą ar surasti tą uogą, kuri patrauktų pirkėjus“, – tvirtino pašnekovė.

7. Svarbiausias uždavinys – atsirinkti žmones

„Heros“ vadovės nuomone, darbuotojų paieška visada turėtų būti vienas didžiausių prioritetų. Geras žmogus – aukso vertės.

„Tai didžiausias iššūkis. Kai buvau jauna ir parsivesdvau ką nors namo, mano amžinatilsį mama nužvelgdavo tą žmogų ir pasakydavo, koks jis yra. Dabar ir aš pasiekiau amžių, kai užtenka pažiūrėti į žmogų ir galiu pasakyti, koks jis. Net trumpas pokalbis, pasižiūrėjimas daug pasako. Gaila, kad tam prireikė daug metų, patirties. Mūsų versle maždaug 80 proc. sėkmės priklauso nuo pardavėjų. Pirkėjui reikia patarimo, elementaraus dėmesio. Jeigu tinkamu metu kas nors su juo pašnekės, ką nors parodys, pirkėjas susimąstys. Tai menas.

Su kai kuriais darbuotojais dirbame jau dvidešimt ar penkiolika metų. Į juos nežiūri kaip į pavaldinius. Man svarbi kiekvieno nuoširdžiai dirbančio darbuotojo nuomonė. Visada atsiklausiu, kas jam patinka, kas gražu. Jeigu žmogui nepatinka produktas, kuriuo prekiauja, jis niekada jo neparduos“, – teigė J. Zabarauskienė.

8. Turint gerą komandą dingsta disciplinos būtinybė

Patikimi ir geri darbuotojai vertingi ir dėl to, kad su jais dirbti tiesiog paprasta. „Tai labai priklauso nuo komandos, kurią pasirenki. Į savo komandą stengiuosi suburti žmones, kuriems nereikia spaudimo. Jiems tiesiog pakanka pasakyti, kad situacija yra tokia ir veiksmai bus tokie. Pasakai ir viskas aišku. Man nereikia rėkti ar pykti. Visiems ir taip suprantama, ką ir kaip reikia daryti“, – tvirtino pašnekovė.

9. Atkaklumas ir tikėjimas – raktas į sėkmę

Verslininkė jauniesiems savo kolegoms pirmiausia pataria tikėti savimi ir susikoncentruoti į tikslą. Blaškymasis yra didžiausia kliūtis verslininko kelyje, o atkaklumas – stiprybė.

„Pirmiausia patariu tikėti tuo, ką darai. Tai svarbiausias patarimas. Jeigu jauti, kad viena koja čia, o kita kažkur kitur, geriau net nepradėti. Žmogus daug geriau parduoda produktus, kuriuos pats naudoja. Taip ir prasideda tikėjimas savimi. Jeigu aš gerai jaučiuosi naudodama tą produktą, vadinasi, sugebėsiu įtikinti ir pirkėją.

Jeigu tiki tuo, ką darai, tiki savimi, būtinai pasieksi savo. Galbūt ne iš karto, žingsnis po žingsnio. Einant po truputį, atkakliu darbu galima padaryti viską“, – įsitikinusi J. Zabarauskienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.