...

Garaže gimęs verslas išgarsėjo pasaulyje

Verslas

2018.01.18

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Garaže gimęs verslas išgarsėjo pasaulyje

Gediminas Nemanis. Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietis Gediminas Nemanis (27), vedamas smalsumo, prieš kelerius metus garaže ėmė konstruoti pirmąjį „Rubbee“ – prietaiso, galinčio kiekvieną dviratį paversti elektriniu, modelį. Nesitikėdamas nei šlovės, nei didžiulio susidomėjimo, vaikinas siekė patikrinti savo turimas žinias, tačiau išėjo taip, kad šiemet apie jo produktą rašė didieji technologinių inovacijų sekėjai, o patobulintas „Rubbee X“ sulaukė milžiniško palaikymo platformoje „Kickstarter“.

Prototipas paspartino plėtrą

Patikrinęs, kad pritaikyti frikcinės pavaros principus paprastam dviračiui yra įmanoma, G. Nemanis ėmė ieškoti investuotojų, o vėliau jėgas išbandė ir minios finansavimo platformoje. Anot jo, produkto sėkmę lėmė jo išskirtinumas.

„Rubbee“ išskirtinis tuo, kad jis kiekvieną dviratį gali paversti elektriniu, nors nenaudojamas nė vienas laidas. Šiuo metu užtenka vienos rankos ir vienos sekundės, kad „Rubbee“ būtų sumontuojamas ant dviračio. Greitas nešiojamo gaminio montavimas ypač aktualus žmonėms, kurie kasdien važiuoja dviračiu į darbą ir dviračius visai dienai palieka prie biuro pastato. Gaminys turi išplečiamo dydžio akumuliatorius, regeneracinį stabdymą, posūkių rodiklius ir daug kitų funkcijų, kurios aktualios kasdien dviračiais važinėjantiems asmenims“, – pasakoja pašnekovas.

„Rubbee X“ kūrėjas atskleidžia, kad sėkmingai mokosi iš patirties, todėl šiuo metu gamyba vykdoma Lenkijoje, o kiti procesai – Lietuvoje. „Šiuo metu turime sutartį su milžiniška gamykla Lenkijoje, kur ir bus gaminami naujieji „Rubbee X“. Didžiausią pridėtinę vertę kuriančius procesus – produkto kūrimą, rinkodarą bei pardavimus – mes vykdome Lietuvoje. Kalbant apie pirkėjus, „Rubbee“ šiuo metu važinėja jau daugiau nei 40 valstybių, o pagrindine rinka išlieka Vokietija“, – atskleidžia G. Nemanis.

Kampanijos skirtingos

Pašnekovas su „Rubbee“ jėgas platformoje „Kickstarter“ bandė jau du kartus – 2013 ir 2017 metais. Nors abu bandymai buvo sėkmingi, verslininkas atskleidžia, kad jie buvo labai skirtingi.

 

„Antroje kampanijoje mes pristatėme kardinaliai atnaujintą ir dvigubai lengvesnį gaminį.“

G. Nemanis.

 

„Pirmosios kampanijos metu pasauliui pristatėme pačią pirmą „Rubbee 1.0“ versiją. Pasiruošimas buvo gana paprastas, viską darėme patys. Tuomet norėjome tiesiog patikrinti, ar mūsų gaminys yra įdomus pasauliui. Ruošdamiesi antrajai kampanijai, kuri startavo 2017 m. lapkritį, buvome pasiruošę geriau – turėjome profesionalų vaizdinį pristatymą, dirbome su dizaineriais apipavidalindami kampanijos puslapį ir turėjome jau patikrintą strategiją, kaip patekti į didžiuosius tinklaraščius, tokius kaip „Mashable“, „Digital Trends“ ar „Unilad Tech“. Antroje kampanijoje mes pristatėme kardinaliai atnaujintą ir dvigubai lengvesnį gaminį „Rubbee X“. Pasibaigus „Kickstarter“ kampanijai, mes taip pat paleidome „Indiegogo InDemand“ kampaniją, per kurią iki šiol galima pateikti išankstinius užsakymus naujam gaminiui įsigyti“, – skirtumus vardija pašnekovas.

Jis džiaugiasi, kad „Rubbee X“ sulaukė nemažai verslo verslui (B2B) sektoriaus dėmesio, pritraukė daug užsakymų, pradedant Brazilija ir baigiant Japonija. Be to, G. Nemanis pataria nenusiminti, jei po kampanijos susidomėjimo srautas radikaliai sumažėja, nes tai yra natūralu.

Sėkmingiausia yra organiška reklama

Tam, kad apie produkto pristatymą minios finansavimo srityje sužinotų kuo didesnė auditorija, būtina jį tinkamai viešinti. Antrą kartą platformoje „Kickstarter“ startavęs verslininkas pataria paruošti kokybišką vaizdinę medžiagą.

„Žiniasklaida mielai rašo naujienas apie kitokius, akį traukiančius gaminius. Taigi yra galimybė, kad jie parašys straipsnį, sukurs vaizdo įrašą be atlygio. Šį kartą buvome paruošę patrauklius žiniasklaidos paketus su nuotraukomis, vaizdo medžiaga ir trumpu gaminio aprašymu. Juos siuntėme asmeniškai tinklaraščių redakcijose dirbantiems žmonėms. Siekdami, kad populiarūs „Facebook“ puslapiai apie mūsų gaminį sukurtų vaizdo reportažus, mes siuntėme ne tik montuoti paruoštas vaizdo iškarpas, bet ir pasiūlymus, kokį tekstą dėti į vaizdo įrašą“, – pasakoja pašnekovas.

Svarbiausi patarimai

Turėdamas nemažai patirties, G. Nemanis atskleidžia svarbiausius patarimus kitiems minios finansavimo platformų dalyviams.

1. Pasiruošimas kampanijai – tai potencialių klientų duomenų bazės auginimas ir jų motyvavimas prieš projekto startą. Reikia sukaupti tūkstančių žmonių kontaktus, kad bent 2 proc. jų paleidus kampaniją iš tikrųjų joje atliktų užsakymą.

2. Realus išlaidų įvertinimas – po kampanijos produktą reikės sukurti, paruošti gamybai, pagaminti ir išsiųsti. Tai kainuoja didžiulius pinigus. Jei turite suskaičiavę preliminarią sumą, padauginkite ją iš 1,5–2.

3. Komunikacija – reikia realiuoju laiku, itin operatyviai bendrauti su esamais ir potencialiais pirkėjais 24/7 el. paštu, socialiniuose tinkluose ir kampanijos puslapyje. Kiekviena valanda nesulaukus atsakymo didina tikimybę, kad žmogus apsigalvos.

4. Mažiau teksto, daugiau vaizdo įrašų ar nuotraukų, nes žmonės dažniausiai perka akimis.

5. Informacinių technologijų naudojimas tikslinei auditorijai išgryninti. Dar prieš pradedant komunikaciją apie naują produktą, rekomenduojama savo interneto puslapyje ir „Facebook“ paskyroje įdiegti tam reikalingus varikliukus. Kai kampanija bus paleista, tai leis lankytojams priminti, kad jau startavote.

6. Pasitarkite su tais, kurie jau buvo paleidę sėkmingas kampanijas.

Minios finansavimo maratonas

Pašnekovas įsitikinęs, kad dauguma labai klysta manydami, jog minios finansavimo kampanija yra greitas investicijų surinkimo būdas. „Nors gali pasirodyti priešingai, „Kickstarter“ nėra sprintas. Tai maratonas. Sėkmingas pasiruošimas kampanijai ir veiksmai po jos turi milžinišką įtaką startuolio augimo trajektorijai ateinantiems keleriems metams po kampanijos. Taigi pasiruošti reikia nuodugniai ir išsamiai, negalima į tai žiūrėti kaip į eksperimentą ar daryti „for fun“. Taigi palinkėti galėčiau kantrybės ir holistinio, atsakingo požiūrio į pasiruošimą ir solidaus veiksmų plano po kampanijos“, – linki G. Nemanis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.