...

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: .

Bangų gaudytojai: „Hobis virsta darbu, o darbas – hobiu“

Šarūnas Akelaitis ir Danielius Mironas Asmeninio albumo nuotr.

Tą pačią mokyklą baigusius vilniečius Šarūną Akelaitį (35) ir Danielių Mironą (39) Klaipėda ir jūra traukė nuo seno, o noras pradėti čia verslą susiformavo per tam tikrą laiką. Šių metų vasarą Melnragėje atidaryto restorano „Baltas ruonis“ įkūrėjai tvirtina, kad daugiausia prie jų bendros veiklos pradžios prisidėjo aistra įvairių rūšių vandens sportui, ypač banglenčių.

Prieš susitikdami ieškojo savų kelių

Nors baigė tą pačią mokyklą – Vilniaus šv. Kristoforo gimnaziją (buv. 9-ąją vidurinę mokyklą), vaikinai iki lemtingo susitikimo vienas kito nepažinojo. D. Mironas mokslus prisimena kaip visai smagų nuotykį: jam neblogai sekėsi, mokykla suformavo norą domėtis ir gilintis į patikusius dalykus, ten atrado draugų.

Š. Akelaitis pasakoja, kad mokykla jam nebuvo svarbiausias dalykas: „Svarbiausia buvo draugai ir bendraminčiai bei užklasinė veikla. Pačios pamokos dažniausiai būdavo per daug nuobodžios, todėl mintys buvo nukreiptos į kūrybą, organizuojamus renginius bei sportą.“

Vėliau pašnekovas studijavo VGTU statybų inžineriją, po to VDA baigė fotografijos ir medijų meno specialybę, o D. Mironas VU Komunikacijos fakultete įgijo informacijos vadybos bakalauro diplomą.

Abu prisimena savo pirmuosius darbus. D. Mironas pabandė dar būdamas moksleiviu: „Su bendraklasiu pardavinėjome senamiestyje laikraščius: „Lietuvos rytą“, „Respubliką“ ir „Pirmadienį“. Buvo išties įdomu anksti ryte užsukti į redakcijas, pasiimti šūsnį laikraščių, dalį susidėti į kuprinę, o likusius ant rankos. Ir taip kelias valandas sukdavome ratus Vilniaus senamiesčio gatvelėmis, aplankydami kavines ir restoranus, kol viską parduodavome. Visus pinigus išleidau kompiuterinių žaidimų konsolei. Pamenu, labai didžiavausi savo pirmuoju uždarbiu. Nors tėvai ir šiek tiek prisidėjo prie pirkinio.“

Š. Akelaitis savo pirmąjį darbą apibūdina kaip sunkų ir varginantį, nors ir gerai apmokamą. Jis darbavosi statybų aikštelėje, tačiau po trijų mėnesių suprato, kad į šią sritį grįžti nenori. „Tai paskatino eiti savo kūrybiniu keliu“, – sako jis.

Suvedė bendras hobis

Pasak aktyvų vandens sportą mėgstančių pašnekovų, galima sakyti, kad juos suvedė bendras hobis – banglenčių sportas. „Ir vienas bendras mūsų draugas Marius, kuris yra vienas pirmųjų banglentininkų iš Klaipėdos. Jo organizuotame renginyje „Wave Camp“ pernai rugpjūtį ir susipažinome. Paaiškėjo, kad, be šio pomėgio, ir šiaip turime bendrų dalykų: bangų kelionės, ta pati pabaigta mokykla ir net ta pati gimimo diena. Tad kartą drauge keliaujant po Aziją ir kilo pradinė mintis – įsteigti Klaipėdoje banglenčių sporto centrą su kavine, mokykla, nuomos punktu ir pan. Pradėjome ruoštis įgyvendinimui, planuoti, ką ir kaip daryti, ieškoti bendraminčių idėjai palaikyti. Po kurio laiko sulaukėme skambučio iš nekilnojamojo turto vystytojų, verslininkų. Paaiškėjo, kad yra nuomojamas apleistas pastatas ant jūros kranto su galimybe jame įrengti restoraną. Taip po ilgų diskusijų ir nuoširdaus darbo rugpjūčio viduryje Melnragėje pasirodė mažas ir jaukus restoranas „Baltas ruonis“, – palankiai susidėliojusius mažus sutapimus šypsodamasis vardija D. Mironas, restorano kūrimo reikalus derinantis su savo pagrindine veikla – jis taip pat turi nuosavą aktyvią renginių ir komunikacijos agentūrą „inSpotlight“.

Š. Akelaičiui šis restoranas taip pat dar vienas verslas – jis yra populiaraus restorano Vilniuje „Panama Food Garden“ bendraturtis ir vadovas.

Sėkmės sąlyga – gera komanda

Ant jūros kranto įsikūrusio „Balto ruonio“ šeimininkai atvirauja, kad pradžioje, išgirdę apie jų užmačias, nemaža dalis draugų ar pažįstamų susirūpinę klausė, ar jie tikrai supranta, ką daro. „Juk Klaipėdos kraštas ne Vilnius, nieko nežinome apie gyventojų įpročius bei papročius, kad ir restoranų lankymo. Klaipėdiečiai savo ruožtu protino, kad neužlaužtume kainų, nes ir taip nėra didelio restoranų lankytojų skaičiaus, – savo ir aplinkinių svarstymus prisimena D. Mironas ir pabrėžia, kad viskas iš tiesų pasirodė kone priešingai. – Unikali vieta ant jūros kranto sulaukė labai įvairios ir tikrai draugiškos publikos iš Melnragės bei visos Klaipėdos, taip pat poilsiautojų iš kitų miestų. Iš tiesų darome tai, kas patiems patinka, ką labiausiai mėgstame, ką atsivežėme galvoje iš bangų kelionių po įvairius pasaulio kampelius.“

Verslą pradėję vaikinai tiki tuo, ką daro, ir neketina sustoti – kitai vasarai ruošia dar daugiau naujienų savo svečiams. O kad tai, kas sumanyta, sektųsi, didžiausiu iššūkiu jie vadina geros komandos subūrimą: „Ne paslaptis, kad šiame versle sunkiausia susirinkti patikimus komandos narius, ypač startuojant sezono pabaigoje. Galvojome, kad mums nepavyks. Kad niekas nenorės pas mus ateiti mažiausiai iki rugsėjo ar net vėliau. Tačiau mums pasisekė. Gandas apie „Baltą ruonį“ sklido greičiau, nei tikėjomės. Ir per kelias dienas jau galėjome pradėti veiklą. Žinoma, kolektyvo pokyčių neišvengėme, tačiau drąsiai galime pasakyti, kad susiformavo išties draugiška ir savo darbą mėgstanti komanda, kuri pasistengs, kad kiekvienas iš čia išeitų laimingas.“

Baltijos jūros ruoniai

Banglenčių sporto entuziastai D. Mironas ir Š. Akelaitis džiaugiasi galimybe derinti darbą su pomėgiu. Atvykę į Klaipėdą visuomet stengiasi atrasti laiko sau ir bangų gaudymui.

Savo projektui nemenkas investicijas – ir ne vien finansines – skyrę vilniečiai verslininkai tikisi, kad jos per trejus metus atsipirks: „Versle svarbiausia turėti savo kryptį ir aiškų tikslą. Mūsų tikslas – sukurti unikalią vietą, kuri atitiktų mūsų vertybes ir skonį. Konkurencija galbūt slegia tuos, kurie bijo ar netiki savo idėja. Tačiau jei nemeluoji sau, tai pajunta svečiai ir aplinkiniai, taip lengviau surasti komandą bei partnerius. Sunkumai šiame versle gali tykoti kiekvieną dieną. Restoranų verslas susideda iš tūkstančių smulkmenų, nes tai lyg spektaklis, kuris tęsiasi dieną po dienos. Tačiau tai mus ir veža, visus sunkumus stengiamės paversti pamokomis bei pranašumais, tik taip judame į priekį“

Restorano įkūrėjai paaiškina ir tai, kodėl jų ruonis baltas: „Čia viskas susiję, – šypsosi. – Banglentininkai su savo kostiumais, ypač kai orai atvėsta ir naudojami galvos apdangalai, yra labai panašūs į ruoniukus (iš toli). Taip ir pradėjome juos tarpusavyje vadinti. O kad jau ruoniukai iš Baltijos, tai ir ruonis baltas. Baltas dar gali reikšti ir etninę grupę. Trumpai tariant, „Baltas ruonis“ kilo iš Baltijos jūros pavadinimo ir mėgsta gaudyti joje bangeles, o vakarais terasoje lydi saulę su draugais.“

Pradedantiesiems savo verslą ar projektą bendro verslo kūrėjai Š. Akelaitis ir D. Mironas linki: „Nebijokite svajoti. Nepasiduokite stereotipams. Tikrai galima suderinti hobį su darbu ar hobį paversti darbu. Jeigu nuoširdžiai darai tai, kas patinka, nemeluoji sau, anksčiau ar vėliau pasiseks!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.