Auganti šeima ir savęs paieškos nuvedė kurti lino drabužių vaikams
2022.06.13
Temos: Darbuotojai, Finansai, Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Prieš metus atidarydama elektroninę lino drabužių vaikams parduotuvę „Troublemaker by Smith’s“ , klaipėdiečių Šmitų šeima verslo pradžiai investavo tiek, kiek leido santaupos ir tikisi, kad jos atsipirks per trejus metus.
Svajonę pildo kartu su vyru
Išėjusi į pirmąsias motinystės atostogas su dukryte Indrė Šmitienė (27) sako vis negalėjusi ramiai būti, norėjosi kažkur save realizuoti. Tada nusprendė stoti į magistro studijas, o joms baigiantis, šeimą papildė dar vienas narys, „kuris kartu su manimi naktimis rašė baigiamąjį magistro darbą“, – šypsodamasi pasakoja Indrė ir papildo: – Visada mane lydėjo noras kažką kurti vaikams. Taip baigiantis magistrui ir pradėjo bręsti idėja sukurti „Troublemaker“ prekės ženklą. Abu mano vaikai turi atopinį dermatitą, jiems labai svarbu tai, ką jie dėvi. Tai pradėti siūti lininius rūbus buvo mano svajonė. „Troublemaker by Smith“s yra mūsų augančios šeimos verslas. Tai mano ir mano nuostabaus vyro Algmino idėja. Esu dėkinga vyrui, kad abu tą svajonę mažais žingsniai pildome“.
Prekinio ženklo pavadinimas kilo gimus sūnui. „Vyras jį vis pavadindavo mažuoju troublemaker’iu, tad pirmiausia šovusi mintis tokia ir buvo, o savo tapatybės paryškinimui dar pridėjome „by Smiths“, – paaiškina pašnekovė.
Pirmiausia pasiskaičiavo ir subūrė komandą
Prieš pradėdama įgyvendinti sumanymą, Šmitų šeima pirmiausia susirašė visas idėjas ant lapo. Pasiskaičiavo, kiek tai gali kainuoti ir susidėliojo nuo ko turėtų pradėti. Ieškojo žmogaus, kuris galėtų kuo tiksliau, iki detalių, nupiešti kiekvieną gaminį, o vėliau – dar vieno, kuris visa tai atvaizduotų techniškai. Turint eskizus, buvo galima ieškoti geros kokybės lino audinio. Pradžios pabaigoje laukė sunkiausia dalis – visų gaminių konstravimas kiekvienam dydžiui ir siuvimas, bandymas. Surasti gerus ir sąžiningus savo srities specialistus, pripažįsta I. Šmitienė, sekėsi sunkiai. Teko susidurti su žmonėmis, kurie dirbo nekokybiškai. „Praradome labai daug laiko, finansų ir nervų. Buvo nemalonu, kai pasiūtus pavyzdžius gavome nekokybiškus, kreivus ir nelabai atitinkančius techninius eskizus. Tada tikrai nuleidome rankas ir netikėjome, kad dar pavyks rasti sąžiningų profesionalų. Galvojome, kad galbūt mes kažko nesuprantame ir esame neteisūs, bet atradus dabartinę auksarankę siuvėją, mūsų spėjimai dėl prastai atlikto darbo pasiteisino. Ji tik patvirtino, kad tai yra labai prastai atliktas darbas. Džiaugiuosi, kad laiku priėmėme sprendimą nutraukti sutartį ir pradėjome ieškoti naujo žmogaus“, – dabar džiaugiasi turinti puikią komandą.
Svarbu, ką vaikai dėvi
„Troublemaker by Smith’s“ vaikiški drabužiai siuvami iš sertifikuoto 100% lino. Pagrindinis klientas, pabrėžia I. Šmitienė, aukštesnes pajamas gaunančios mamos. Mamos, kurios augina atopiniu dermatitu sergančius vaikus, ieško išskirtinių drabužių kasdienai ir šventei, mėgsta pastelines spalvas.
Prieš pradėdami verslą, Šmitai atliko rinkos tyrimus ir įsitikino, jog lininių rūbų vaikams srityje didelės konkurencijos Lietuvoje nėra, o kalbant apie sezoninius gaminius – rib medvilnės kepurės, galvajuostės ir merino vilnos šalmukai – jiems konkurencija milžiniška.
Pradėjusi nuo el. parduotuvės, „Troublemaker“ pradeda plėtoti savo verslą ir „Etsy“ platformoje, susirado pirmuosius partnerius Šilutėje ir Klaipėdoje, kurie lino gaminiais prekiauja fizinėse parduotuvėse.
Verslininkų galvose sukasi ir naujos svajonės apie drabužių liniją visai šeimai, lino gaminius namams, bet šias idėjas pristabdė pasaulio situacija.
Sunku numatyti, kas bus rytoj
Verslą sukūrusi šeima sako išmokusi nesinervinti dėl smulkmenų, taip pat įsitikinusi, jog turint savo verslą ir dirbant sau yra daugybę sunkumų: labai sunku numatyti, kas gali būti rytoj. Kad ir šiuo metu, kai vyksta karas Ukrainoje, visos žaliavos stringa, brangsta dvigubai. „Tai visiškas force major, nuo kurio nukentėjo daugybė pasaulio verslų. Bet visi tikimės, kad bus geriau ir kantriai laukiame, – viliasi I. Šmitienė, labai vertinanti savo verslą dėl patogumo, kai darbą gali derinti su motinyste. – Gali atrodyti sunku, nes visur mes su vaikais, bet tapome komanda ir į tai žiūrime kaip į privalumą“.
Prekinio ženklo kūrėjai I. Šmitienei šis verslas labai įdomus ir malonus, nes visus gaminius galima išbandyti ant savo vaikų.
Klientą tenka „atsivesti“ už rankos
Vaikiškų lino drabužių verslo įkūrėja sako, kad kiekvienas klientas yra be galo svarbus ir malonus, dar neteko susidurti su blogai nusiteikusiais. „Stengiamės, kad būtų atsakyti visi klausimai, siunta supakuota estetiškai ir gražiai. Žinoma, tikimės, kad pirkėjas pas mus sugrįš vėl ir vėl“, – pasakoja ji ir prisimena, kad pradžioje atrodė, jog „kai tik atidarysime el. parduotuvę tai jau visi ims ir pirks. – Deja, taip nenutiko. Tada supratome, kad kiekvieną klientą turėsime „atsivesti“ už rankos. Tada ir prasidėjo didysis darbas su reklama“.
Kokia reklama pasiteisina
Pagrindine „Troublemaker by Smith’s“ prekės ženklo reklamos vieta jo kūrėjai renkasi socialinius tinklus. „Perkame reklamą(Ads) ir mums šis būdas labiausiai pasiteisino. Taip pat bendradarbiaujame su nuomonės formuotojais. Ši reklama nėra labai pasiteisinusi, bet tai didina prekės ženklo matomumą“, – sako pašnekovai.
Indrė ir Algminas Šmitai pradedantiesiems savo verslą ar projektą linki: „Nebijokite klysti. Kiekvienas iššūkis mus augina, suteikia mums brandos ir moko. Tik einant į priekį, bandant ir rizikuojant – pasieksime tai apie ką svajojame. Ir svarbiausia suprasti, kad niekas neateina be sunkaus ir atkaklaus darbo.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.