...

Atsisakė mėgstamo darbo ir įkūrė išsvajotą moteriškų aksesuarų verslą

Verslas

2019.12.19

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: .

Atsisakė mėgstamo darbo ir įkūrė išsvajotą moteriškų aksesuarų verslą

Marija Šalaševičienė Asmeninio albumo nuotr.

Kaunietė, kurianti mama Marija Šalaševičienė (27) dėl ilgametės svajonės atsisakė mėgstamo medikės darbo ir pasinėrė į nuosavo prekių ženklo „Mari Armlet“ moteriškų aksesuarų veiklą, atskleidžiančią senųjų ir naujausių mados tendencijų derinius.

Kūryba lydi nuo vaikystės

„Mari Armlet“ įkūrėja prisimena: „Nuo pat vaikystės mane lydėjo meninė veikla, nesvarbu, tai buvo kuriama sau ar kitiems, bet visada tai buvo neatsiejama kasdienybės dalis dėl begalinio noro kurti. Prieš kelerius metus sukūriau pirmąjį savo papuošalą iš natūralių akmenukų, visiškai elementarų, minimalistinį, bet kartu išraiškingą, kuris ypač patiko draugėms, ir sulaukiau labai didelio susidomėjimo savo kūryba. Vėliau sesuo mane paskatino socialiniame tinkle „Facebook“ sukurti puslapį verslui ir taip pabandyti reklamuoti autorines idėjas. Paklausiau, padariau ir galiu drąsiai pasakyti – man pavyko! Kodėl, atsakysiu tiesiai ir paprastai: nuo tada ir prasidėjo pirmieji užsakymai bei maloniai nustebino gausus užsakymų skaičius. Greičiausiai tai lėmė ir tam tikras sezoniškumas, nes veikla startavo spalį, prieššventiniu laikotarpiu, kai visi eina iš proto ieškodami dovanų artimiesiems ir draugams.“

Idėjos gimsta sekant mados tendencijas

Kūrybinės idėjos M. Šalaševičienės galvoje kyla labai paprastai, tiesiog sekant šiuolaikinės mados tendencijas ir jų laikantis. Kitaip tapsi nuobodus. Pavyzdžiui, šiuo metu labai populiarūs perlai, kurie sugrįžta į madą. Tai, ką nešiojo mūsų senolės, dabar ant bangos, tad stengiamasi tą perlą sumodernizuoti, įpinti akmenį, tam tikrą detalę, suverti į įdomų vėrinį, taip jis tampa nebe anų laikų papuošalu. Nors menininkės kūrybos braiže galima įžvelgti daugiau švelnių ir pastelinių spalvų, bet gamindama nevengia įterpti ir juodų akcentų, atsigręždama į daugelio užsakovių poreikį: „Labai džiaugiuosi, kad klienčių atsiliepimai teigiami ir jos sugrįžta. Manau, kad tai priklauso nuo esminio dalyko – mano vidinės šilumos, meilės joms, nuolaidų pritaikymo, o užklupus bėdai, jei papuošalas pabyra ar sulūžta, jį sutaisau nemokamai. Koks mano bendravimas, toks ir atsakas. Pridursiu, kad moteris įsigyti puošmeną pritraukiame jos išskirtinumu, kaina ir nuolaida. Patyrinėjus Lietuvos rinką, galima būtų taikyti aukštesnes kainas, bet iš visos širdies norisi, kad atsirastų ne tik tokių, kurios dairysis ir grožėsis, bet daugiau tų, kurios užtikrintai įsigis.“

Veiklos startas buvo sėkmingas: iškart sulaukė bendradarbiavimo pasiūlymų

Pirmasis viešas „Mari Armlet“ kūrinių pasirodymas įvyko Vilniaus tradicinėje pavasarinėje Kaziuko mugėje. Pati autorė buvo itin nustebinta lankytojų pastebėjimų, parodyto dėmesio, nepagailėtų gerų žodžių ir pakylėtų emocijų, be to, ir įsigijusiųjų dirbinius buvo gana nemažai: „Kaziukas“– pirmoji mano mugė, kurioje galėjau pademonstruoti savo darbus, reprezentuoti jau nuosavą prekių ženklą. Tam ruošiausi ypač atsakingai: pasirūpinau logotipo sukūrimu, pakuotės dizainu, atvykusi į vietą – papuošalų išdėstymu stende. Daugelis praeivių sunkiai galėjo patikėti, kad tai mano asmeninė kūryba, greičiau laikė tai kiniškos bižuterijos perpardavinėjimo vieta. Kaziuko mugė man labai įsimintina ir svarbi patirtis, nes čia aš ir išgirdau pirmuosius bendradarbiavimo pasiūlymus.“
Startuolio „Mari Armlet“ pradžia buvo lydima sėkmės, be nesklandumų ar sudėtingų situacijų, tad nuleisti rankas būtų buvę netikslinga, o kaip tik atvirkščiai – norėjosi smalsiai eiti pirmyn. Kiti partneriai bendroje veikloje buvo didieji prekybos centrai. Pati įkūrėja, iki šeimos pagausėjimo dirbusi akušere, nusprendė visgi nenutolti nuo savo kūrybinio pašaukimo ir atsisakė prieš tai mėgto darbo.

„Anksčiau, dar prieš sukurdama šeimą, dirbau akušerijos srityje, bet nusprendžiau vis dėlto neapleisti dabartinės veiklos, suvokdama, kiek daug konkurencijos, o nieko nedarydama ne tik netobulėsiu, bet ir leisiu savaime mano prekių ženklui išnykti. Nors mažajam šeimos nariui tuo metu tebuvo vieni metai, nusprendžiau susirasti auklę ir tokiomis darbinėmis sąlygomis išbėgdavau kelioms valandoms bei atsiduodavau kūrybai. Jau tada tvirtai žinojau, kad, besibaigiant vaiko auginimo atostogoms, neketinu grįžti atgal į buvusią darbovietę. Šiuo metu man puikiai sekasi „Mari Armlet“ – jaučiu visišką finansinį stabilumą ir saugumą, dirbdama nuosavame versle, o ne valstybinėje įstaigoje“, – tikina pašnekovė.

Sėkmė lydės tada, kai bus kūrybinė iniciatyva, o ne tik pelno siekis

Moteriškų papuošalų prekių ženklas „Mari Armlet“, rinkoje startavęs nuo vienos autorinės apyrankės, išaugo iki apyvartinio verslo. Žodžio „Mari“ – kilmė paprasta, tai autorės vardo trumpinys, o „Armlet“ – apyrankė, išvertus iš anglų kalbos. Visa tai atskleidžia ilgai saugotos idėjos išskirtinumo istoriją.

„Kai pradėjau papuošalų gamybos veiklą, aš tikrai nežinojau, kad yra tiek daug kūrėjų. Pirmųjų pastabų sulaukiau ir su šių dienų realijomis susipažinau parodų metu. Dažnai prieidavo pirkėjos, kurios teigdavo, kad tokius aksesuarus gali pasigaminti ir pačios. Iš tikrųjų tai tiesa – konkurencija didžiulė. Tas, kas nors šiek tiek darbštus ir išmano gamybą, gali sukurti ne vieną papuošalą įprastu braižu ir abejotinai išlaikyti verslą ilgam. Tai akivaizdu dėl vis naujai, bet trumpam atsirandančių menininkų, kuriuos netrukus pakeičia kiti. Mano išskirtinumas yra mano sėkmė ir ta neapleidžianti kūrybinė gyslelė. Mugėse tikrai yra paprasto, besikartojančio stiliaus, labai aiškiai matyti, kurie atvykę tik dėl to, kad kuo greičiau ir kuo daugiau uždirbtų, tad natūralu, jog tokie verslai ilgai negyvuoja. Manyje, priešingai, verda kūrybinė iniciatyva, aš niekada nieko nedariau tik dėl pinigų“, – pasakoja M. Šalaševičienė.

Būdama dar paauglė ji fantazuodavo, kaip būtų šaunu turėti tokią mėgstamą veiklą ir iš jos uždirbti. Pašnekovė tiesiog daug svajojo ir staiga, įsisukus papuošalų verslui, suprato, kad štai čia ir yra tai! Ji nekūrė galvodama, kiek tai atneš grynojo pelno, o kadangi kiekvieną kuriamą papuošalą išjausdavo su meile, ir pinigai atėjo patys.

Nuo mažų iki didelių svajonių: dirbtuvės namuose perkeltos į parduotuvę

„Mari Armlet“ įkūrėja džiaugiasi: „Veiklą vykdau jau keletą metų, o fizinės parduotuvės atidarymo poreikis atsirado savaime, kai po pirmojo mėnesio pajutau pasipildžiusią kišenę iš parduotų užsakymų. Nuosavos parduotuvės įkūrimas man milžiniškas žingsnis pirmyn, nors galėjau ir toliau dirbti namų erdvės dirbtuvėse. Parduotuvė gyvuoja dar tik keletą mėnesių, bet labai sėkmingai. Taigi, investuodama ne į reklamą, o į naujų patalpų atvėrimą ištikimiems ir būsimiems klientams, nesuklydau. Mano nuomone, jei tau sekasi, turi eiti į priekį!“

M. Šalaševičienės vizija turėti nuosavą parduotuvę tuomet prilygo tik didelei svajonei, be to, pastebėjusi, kad klientės linkusios dažniau pirkti gyvai nei internetu, nebekėlė daugiau abejonių, ką daryti toliau – plėsti veiklą. Tad „Mari Armlet“ mergaitiškų ir moteriškų papuošalų ekspoziciją galima išvysti Kaune, prekybos centro „Mega“ strategiškai matomiausioje vietoje, kur visada plūsta dideli srautai praeivių.

Verslininkė prasitaria, kad fiziškai nebespėja kurti gaminių ir administruoti parduotuvės veiklos, tad tam buvo suburta pagalbininkių komanda. Kūrybinį laiką, trunkantį gana ilgai, pasiliko tik sau. Siūlomas prekių asortimentas neribotas: apyrankės, segės, kaklo, galvos papuošalai. Kūryboje būna įvairiai ir visaip, nuspėti neįmanoma: reikia praeiti etapą, kol atrandi tam tikras technikas, kol ateina būtent ta mintis, vėliau idėjos išpildymas, pagaliau turi pačią kūrėją tenkinti sumanytas vaizdas. Individualus, o ne prekyboje esantis užsakymas užsitęsia nuo keleto dienų iki savaitės, atsižvelgiant į užimtumo grafiką.

„Bandėme bendradarbiauti su užsienio butikais, esančiais JAV, bet nutraukėme veiklą, nes finansinės naudos lūkesčiai iš mūsų pusės buvo per dideli, palyginti su pardavimais. Nesakau ne. Tiesiog šiuo metu apsiribojame plėtra Lietuvoje, nes sekasi tikrai gerai. Ateityje planuojame investuoti į internetinę reklamą, „Etsy.com“ platformą, bet šiuo atveju jau reikėtų įdarbinti dar vieną žmogų ir tai reikštų dar didesnes išlaidas“, – teigia „Mari Armlet“ savininkė.

Mažytės nesėkmės – natūralus procesas

Pašnekovė džiaugiasi, kad didelių nesėkmių versle iki šiol nepatyrė: „Išskirčiau tokias kaip prekyboje mažiau pardavimų, bet tai tapatinčiau daugiau su natūralia atranka, su kuria susiduria prekybininkai, nes ji būna ir aukšta, ir žema. Asmeninių baimių neprisimenu ar kilusių problemų bendraujant su žmonėmis. Turiu savybę visada labai daug kartų ir atsakingai pagalvoti prieš darydama. Kitaip tariant, esu iš tų žmonių kategorijos, kurie ieškos, planuos, eis, darys, bandys, pasvers ir surizikuos, nes kitaip nesužinos. Aš giliai širdyje labai norėjau asmeninės parduotuvės ir žinojau, kokie sunkumai manęs laukia. O jeigu nepasisektų, žinojau ir tai, kad atsistosiu ir eisiu toliau. Prisipažinsiu, šiek tiek bijojau dėl darbuotojų, komandos suformavimo, būsimos rotacijos. Jau yra patirties su darbuotojų kaita, bet tai priimu adekvačiai, nes taip turi būti ir taip nutinka. Žmogus – ieškanti ir smalsi būtybė. Būna visko – kaip gyvenime, taip ir versle, todėl aš labai stengiuosi išlikti pozityvi, tačiau svarbiausia – jaučiuosi laiminga ten, kur esu dabar.“

Prekių ženklo „Mari Armlet“ įkūrėja negaili ir patarimų pradedantiesiems verslininkams:

  1. Visada daryk tai, kas tau patinka.
  2. Daryk iš meilės, o ne tik dėl minties užsidirbti.
  3. Nedirbk darbo sukąstais dantimis, to, kas tau išties nepatinka, nors viliesi, kad vieną dieną tai pasikeis. To nebus!
  4. Viską daryk tik su gera energija ir tuomet net nepastebėsi, kaip tai išsivystys į kažką gero.
  5. Negalvok neigiamai!
  6. Nekreipk dėmesio į konkurentus, o koncentruokis į tai, ką tu darai.

„Verslo idėja, įgyvendinama su meile, savaime atneš pinigų“, – pataria verslininkė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.