Apie išsipildžiusią vaikystės svajonę ir kelią jos link
2022.06.10
Temos: Finansai, Verslo pradžia.
Videografas Edvardas Biriukas (37) džiaugiasi, kad vaikystės svajonė „bent palaikyti kamerą“ šiandien jau yra išsipildžiusi. Stipriai palaikomas tėvų, artimųjų ir draugų, užsispyręs vyriškis įveikė visas kliūtis ir daugybę jaunavedžių džiugina profesionaliai teikiamomis vestuvių filmavimo paslaugomis. Paties sukurtoje internetinėje svetainėje Nicevideo.lt, talentingas menininkas siūlo galintis įamžinti gražiausias vestuvių bei įvairių projektų akimirkas.
Sunki pradžia neišgąsdino
„Video filmavimas visada man buvo hobis, o rimčiau pradėjau, kai žmonės paklausė, kodėl aš nefilmuoju? Tada ir surizikavau.“, – pradeda pasakojimą pašnekovas. „Pradžia buvo labai sunki, nes neturėjau nei vieno normalaus atlikto darbo. Viskas prasidėjo nuo trumpų mano sporto treniruočių pratimų video, kuriuos filmavau su telefonu į socialinius tinklus (Facebook, Instagram, YouTube). Nieko įmantraus ar stebuklingo. Taipogi netrūko ir komentuojančių kritikų, kurie siūlydavo geriau nebefilmuoti“, – pirmaisiais nelengvais žingsniais dalinasi Edvardas. Facebook grupėse jis savo paslaugas siūlydavo nemokamai, „tagindavo“ pats save, dėjo skelbimus. Su kukliu biudžetu net ir mokamos reklamos tuo metu buvo prabanga.
Pašnekovas neslepia ir didžiausios padarytos klaidos: „Viską planavau pats ir niekur nesikreipiau, nes nemačiau tam pagrindo. Dėl to buvo blogai apskaičiuotas biudžetas ir veikla 1,5 metų stagnavo. Negalėjau dėl iškilusių finansinių sunkumų vystyti ir teko tą laikotarpį tiesiog išlaukti. Skambinau ir į VMI, ir į Sodrą sužinoti, ar yra kokia nors parama pradedant veiklą. Visur buvo atsakyta, kad ne nėra, todėl daugiau ir nesidomėjau. Užsienio valstybėse, kiek žinau, yra keletą metų atleidžiami nuo mokesčių pradedantieji veiklą žmonės, o pas mus, deja, tokios programos kaip ir negirdėjau, kad būtų.
Pradedant veiklą pirmoje vietoje susitvarkyčiau visas sutartis ko reikia. Nors internete yra šablonai, bet kreipčiausi į teisininkus pagalbos, nes jie tuo specializuojasi. Kad pačiam nereiktų sėdėti ir maketuoti sąskaitos faktūros, taip pat paprašyčiau, kad sukurtų. Nerekomenduočiau veiklos pradėti su kreditais. Jeigu įmanoma, geriau be jų arba su minimaliais kreditais.“
Reikia išsikelti tikslus
Videografo Edvardo nuomone, judėjimo į priekį variklis – tai konkretus planavimas, tikslų išsikėlimas, pastovus jų atnaujinimas ir siekimas, bei klausimas sau „ką dar reikia tobulinti, kur pasitempti“. Ieškodamas savęs, pirmaisiais naujos veiklos metais pašnekovas nusistatė iššūkį sukurti video nepažįstamam žmogui. Taip buvo įgyvendintas „Make Up“ ir Renginių vedėjų projektai. Nors filmavo nemokamai, bet svarbiausias noras tuo metu buvo įgauti praktikos, įgūdžių. Čia vyriškis susipažino su renginių vedėju Andriumi Varnelo („Nelo Renginiai”), pristatinėjančiu „Lietuviškų peteliškių namų Dom Bow Ties” peteliškes. Būtent Andriaus dėka, pašnekovas „įšoko“ į vestuvių sūkurį ir taip po truputį prasidėjo videografijos kelionė.
Norint rimčiau kibti į darbus, tuo metu reikėjo įgyvendinti du pagrindinius tikslus: ieškoti naujų klientų ir įsigyti kokybišką, profesionalią filmavimo įrangą bei kompiuterį. Investicijos čia buvo nesibaigiančios, pinigai dideli: kortelės, akumuliatoriai, filmavimui skirti priedai, vaizdo kamera ir jos priedai, dronas, galingas kompiuteris… „Visą įrangą pirkau Lietuvoje, nes čia yra suteikiama garantija gedimo atveju. Lietuvoje pasiūla yra pakankama, o jeigu ko nėra parduotuvėje vietoje, tai pildomas specialus užsakymas ir tada atvažiuoja reikiama įranga“, – patikslina pašnekovas. Jo skaičiavimais, maždaug po 5-8 metų reikia vėl viską atsinaujinti, kad išliktum rinkoje. Taigi, intensyviai dirbant, ateinantį pelną galima būtų pradėti skaičiuoti tik po keletos metų. Edvardas labai dėkingas tėveliams ir draugams, kurie prisidėjo prie reikalingos įrangos įsigijimo ir leido jam tvirčiau jaustis ant kojų.
Turi būti originalus
Pašnekovo teigimu, videografijos versle konkurencija yra tikrai labai didelė. Be galo svarbu yra atrasti savitą stilių ir tai, kodėl būtent jūsų darbai gali būti patrauklūs būsimiems paslaugos užsakovams. Žinoma, nereikia stengtis įtikti visiems tiek gyvenime, tiek ir darbe, bet būti originaliam ir maloniai nustebinti klientus profesionaliam menininkui yra būtina. Videografas Edvardas pasakoja, kad jau yra „užsiauginęs stuburą“ ir pozityviai žvelgiantis į rytojų, turi atradęs savų paslapčių kaip pamaloninti jaunavedžius. „Iš esmės, rinkoje ilguosius 2h trukmės ir ilgesnius vestuvinius filmus pakeitė iki 1h filmai. Greitai peržiūrimi, o ir neatsibosta. Bandau šiek tiek visą rinką padaryti lankstesnę, todėl siūlau neribotos trukmės vestuvinius filmus ir kas mane nustebino, kad randu sau klientus. Tai rodo, kad žmonėms to reikia. Jie nori pilnos ceremonijos, nori kuo daugiau pamatyti įamžintų akimirkų. Vestuvinius filmus atiduodu įrašytus į USB vardinius raktus. Atskirai įrašau USB raktus, tinkančius išmaniesiems TV ar bet kokiai kitai įrangai su USB jungtimi. Toks atidavimo būdas žmones nustebina ir manau patinka. Taip pat graviruota dėžutė (jas užsakau Lietuvoje photopandora.eu įmonėje) ir 4 nuotraukos suteikia žmonėms palaimos. Tai būna maloni staigmena jauniesiems.“
Videografas pripažįsta, kad būna visokių dienų ir kartais aplanko niūresnės mintys „kam man to reikia?”. Dažniausiai tokie ir panašūs klausimai iškyla tuomet, kai yra pervargęs ir piktas. Visgi, blogesnė nuotaika greitai išnyksta sau priminus, kad filmavimas viliojo jau labai seniai ir tai buvo didžiausia mažo berniuko svajonė. Laisvė kūrybai, augimas, naujos pažintys, tobulėjimas, kasdien atradimas kažko naujo, neįprasto – tai pagrindiniai varikliai į priekį, kurie niekada neleis pasiduoti. Pašnekovas skatina nebijoti svajoti, nebijoti pradėti, susiplanuoti savo biudžetą, nekreipti dėmesio ką kiti pasakys, išsikelti konkrečius tikslus, bent kartą per metus juos atnaujinti ir ryžtingai jų siekti. Jums būtinai pasiseks, jeigu būsite sąžiningi, nuoširdūs ir aiškiai iškomunikuosite ko norite, ko siekiate.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.