...

Z kartos stilius keičia verslininko įvaizdį

Verslas

2016.10.21

Autorius: Agnė Pakėnaitė

Temos: .

Z kartos stilius keičia verslininko įvaizdį

Z kartos atstovė, mados tinklaraštininkė - Mažena Gorelova. Asmeninio albumo nuotr.

Ryškūs, modernūs ir akis dažniausiai nukreipę į išmaniojo telefono ekraną. Tokie yra pačios jauniausios Z kartos atstovai, pasaulį išvydę tarp 1994 ir 2012 metų. Darbdaviams dar sukant galvas, kaip darbo rinkoje išpildyti jų pirmtakų – Y kartos – lūkesčius, tarpduryje jau trepsi Z karta. Kartu jie atsineša ne tik kitokį supratimą apie darbą, bet ir drąsų stilių. „Nuobodžią biuro aprangą reikėtų pamiršti“, – įsitikinusi Z kartos atstovė, mados tinklaraštininkė Mažena Gorelova (22).

Laisvė darbe atsispindi ir stiliuje

Z karta dažnai vadinama nuolat prisijungusia. Užaugę su technologijomis, šios kartos atstovai neįsivaizduoja nė dienos be socialinės žiniasklaidos. Skaičiuojama, kad beveik 70 proc. šios kartos atstovų kasdien praleidžia mažiausiai dvi valandas „Youtube“ kanale. Būtent taip prasidėjo ir M. Gorelovos istorija. Tuomet įkvėpimo iš įvairių „Youtube“ vaizdelių pasisėmusi penkiolikmetė paauglė sukūrė savo mados tinklaraštį „Absentta“, kuris dabar yra tapęs pagrindiniu jos pragyvenimo šaltiniu.

„Z kartos atstovai neįsivaizduoja, kad kas nors galėtų riboti ir valdyti jų laiką. Jų nebedomina darbas, kuriame reikia praleisti visą dieną nuo aštuonių iki penkių vakaro. Norima dirbti sau, būti laisvai samdomais darbuotojais. Todėl Z karta, priešingai nei kitos, turi daug daugiau galimybių rengtis laisvai ir taip išreikšti save“, – sako mados tinklaraštininkė. Ji pastebi, kad Z kartai pačių susikurtas stilius yra vienas pagrindinių būdų parodyti, kas tu esi. Todėl jie itin nemėgsta nei visiems primetamų vienodų mados tendencijų, nei kokių nors aprangos apribojimų darbe.

 

„Z karta nesistengia savo apranga aplinkiniams parodyti, kokį postą užima ar kiek pinigų uždirba, todėl jauni kūrėjai renkasi laisvesnius, tačiau akį patraukiančius drabužius.“

M. Gorelova.

 

M. Gorelovai teko pačiai su tuo susidurti. Mergina pasakoja dirbusi tokiame darbe, kuriame reikalauta oficialios aprangos, tačiau pati greitai suprato, kaip jai svarbu išsiskirti. „Prie oficialios aprangos priderindavau netradicinius sidabrinius batus ar ryškų lūpdažį. Taip ir maištaudavau“, – juokiasi mergina, nors prisipažįsta, kad vyresnės kolegės ne visada ją suprasdavo, o kartais tekdavo sulaukti ir kreivokų žvilgsnių.

Svarbiausia patogumas

Tinklaraštininkė yra įsitikinusi, kad tai, ką šiandien matome gatvėse, netrukus taps įprastu jauno verslininko įvaizdžiu: „Anksčiau buvo įprasta vaizduoti skubančią verslininkę su aukštakulniais ir didžiule rankine. Šiandien vis dažniau galime pamatyti moteris, kurios renkasi patogumą – sportinius batelius ir kuprinę.“ M. Gorelova neabejoja, kad toks stilius yra Z kartos įtaka. „Jauniems laisvai samdomiems darbuotojams svarbu ne tik atrodyti gražiai ir savitai, bet ir jaustis patogiai, pavyzdžiui, jei reikėtų per trumpą laiką atsidurti kitoje vietoje“, – sako ji ir priduria, kad būtent sportiniai bateliai yra vienas pastebimiausių pokyčių oficialioje darbo aprangoje. „Naujausiose sportinių batelių kolekcijose galime išvysti vis daugiau klasikinio stiliaus sportbačių, kuriuos itin lengva priderinti ir prie suknelės, ir prie klasikinio sijono“, – apie tendencijas kalba tinklaraštininkė.

Paklausta apie vyrų stiliaus pokyčius, M. Gorelova prognozuoja, kad oficialūs kostiumai vis dažniau liks kabėti spintose, o verslo aplinkoje bus įprasti laisvalaikio ir klasikinio stiliaus deriniai. Pavyzdžiui, marškiniai su švarku, tačiau kartu su laisvalaikio stiliaus kelnėmis ir sportiniais bateliais.

„Z karta nesistengia savo apranga aplinkiniams parodyti, kokį postą užima ar kiek pinigų uždirba, todėl jauni kūrėjai renkasi laisvesnius, tačiau akį patraukiančius drabužius“, – priežastį, kodėl verslo pasaulyje vis dažniau matysime ryškesnių drabužių, įvardija M. Gorelova.

Siūlo neperlenkti lazdos

Vis dėlto M. Gorelova nelinkusi manyti, kad oficialios darbo aprangos išvis nebeliks. „Didelėse ir itin rimtose įmonėse nuo oficialių drabužių, matyt, nepabėgsime, nors dėl Z kartos įtakos socialinėje žiniasklaidoje drabužiai neabejotinai laisvėja“, – sako tinklaraštininkė. Ji patikina, kad jos tinklaraštį skaito ir iš ten aprangos idėjų semiasi ne tik jaunos merginos, bet ir vyresnės moterys, kurios akylai seka, kokius derinius renkasi Z karta.

Tačiau mergina pabrėžia, kad nors Z karta ir itin nori išsiskirti, nereikėtų pamiršti, kad Lietuvoje darbdavys dar ne visada gali suprasti šiuo metu itin madingas tamsios spalvos lūpas ar kitas pernelyg provokuojamas detales ir siūlo visada ieškoti kompromisų. „Kita vertus, koks darbdavys tikrai gerą specialistą galėtų atleisti dėl netinkamos lūpų spalvos?“ – klausimą kiekvienam kelia M. Gorelova.

Z kartos stilius

242-1476976391-133300.jpg 242-1476976391-793731.jpg 242-1476976391-552042.jpg Processed with VSCO with a5 preset 242-1476976391-302216.png

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.