Verslo naujokų iššūkis – pranokti konkurentus
2018.12.12
Temos: Marketingas, Vadyba.
Jei nesate pasiruošę papasakoti apie savo produktą ar paslaugą visuomenei, tikėtis sėkmės – naivu. Vien investicijų, laiko ir kūrybinių idėjų nepakaks. Prireiks ir strategijos, kaip pasiekti potencialių klientų auditoriją. Kodėl komunikacija svarbi jau verslo pradžioje, ir kokių klaidų nedaryti, kad neatbaidytume klientų, o juos sudomintume?
Dažniausios klaidos
Strateginės komunikacijos specialistės Orijanos Mašalės teigimu, apie komunikaciją įmonėms verta pradėti galvoti jau nuo pirmos veiklos dienos. „Tiesa, kad verslo pradžioje taupome, todėl investuoti į komunikaciją planuojame vėliau, kai turėsime papildomų lėšų, tačiau tai yra didžiulė klaida. Jei nesate pasiruošę papasakoti apie savo produktą, paslaugą, komandą visuomenei – apie jus niekas nesužinos, tad ir prekių ar paslaugų nepirks. Todėl jau pradėjus galvoti apie savo verslą, lygiagrečiai reikėtų mąstyti ir apie tai, kaip jį pristatysite“, – pabrėžė O. Mašalė.
Pasak O. Mašalės, dauguma pradedančiųjų verslininkų į komunikaciją žvelgia ne kaip į investiciją, o kaip į papildomas išlaidas. Tai gali daryti įtaką klientų pasirinkimui. Pavyzdžiui, vietoj profesionalios produktų fotosesijos įmonės svetainėje publikuojamos mėgėjiškos nuotraukos. Tai didelė klaida, nes kokybiški vaizduojamieji elementai 80 proc. padidina žmonių norą perskaityti turinį, sukelia emocijas, padeda geriau suprasti ir įvertinti paslaugą ar produktą. Matydami nekokybišką komunikaciją, antro šanso jie gali ir nebesuteikti.
Kertinis akmuo – komunikacija
Desertinės įkūrėja Liucina Rimgailė (nuotr. kairėje) mano, kad tiek vidinė, tiek išorinė komunikacija verslui yra labai reikalinga. Tai, kokio ji pobūdžio, kokiais kanalais skleidžiama, kokiu dažniu ir kokį biudžetą numatant, dažniausiai priklauso nuo verslo specifikos. Svarbu ir tai, kokią auditoriją norime pasiekti. „Kiekvienam verslui, mano nuomone, aktualu, kad žinia apie jo produktą ar paslaugą sklistų, todėl investuoti laiką bei finansus į žinomumą verta. Nuo veiklos pradžios pagrindiniais mano komunikacijos kanalais išlieka socialiniai tinklai ir rekomendacijos“, – pasakojo Liucina.
Verslininkas Benediktas Gylys (nuotr. dešinėje) įsitikinęs, kad šiandieniniam vartotojui nebereikia tobulų filtrų ir pasakojimų. Žmonės nori paprastų ir realių istorijų apie produkto ar paslaugos atsiradimą ir jų suteikiamą naudą. „Gyvename dėmesio ekonomikoje, kurioje kiekvieną dieną esame atakuojami įtaigiais pranešimais ir video įrašais. Tad sėkminga komunikacija yra kiekvieno verslo pamatas tiek veiklos pradžioje, tiek verslui augant“, – sako Benediktas Gylys.
Dvejus metus savo verslą puoselėjanti drabužių kūrėja Vidmantė Martikonytė (nuotr. kairėje) atvira – veiklos pradžioje iškyla įvairių klausimų, o vienas iš jų – kaip pasiekti klientų auditoriją, juos sudominti? „Aš renkuosi artimą bendravimą su klientėmis, komunikuodama su jomis tiesiogiai socialiniuose tinkluose. Verslo pradžioje, visų pirma, daug darbo ir laiko reikia komunikacijai su žmonėmis, taip pat svarbu investuoti į produktą ir į jo pateikimą“, – mano V. Martikonytė.
Nenuginčijama vadovo svarba
„Svarbu nepamiršti: rezultatas neateina greitai, turėkime kantrybės dirbti.“
O. Mašalė.
Vadovas taip pat turi būti pasiruošęs investuoti savo laiką ir pastangas. Net ir turint daugybę atsakomybių, komunikacija turėtų tapti kiekvieno verslo kūrėjo darbotvarkės dalimi. Įmonės lyderiui verta apgalvoti – apie ką jis kalbės, kas jam svarbu, kokiame kontekste jis nori save matyti ir kaip tai padės jo verslui? Veiklos pradžioje vadovai nuolat susiduria su iššūkiais, tačiau nereikėtų bijoti ieškoti pagalbos bei informacijos.
„Pasitikėjimas įmone ar produktu yra pagrindinis dalykas, nuo kurio reikėtų pradėti asmeninę prekės ženklo strategiją. Ir svarbu nepamiršti: rezultatas neateina greitai, turėkime kantrybės dirbti, kad atėjus šlovės akimirkai, sublizgėtume“, – palinkėjo O. Mašalė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.