...

Autorius: Inga Rauluševičienė

Temos: .

„Vaflių namai“ įprasmina šeimos tradicijas ir išskirtinius patiekalus

Vilniečiai Šarūnas (31) ir Laura (29) Mazalai nusprendė tęsti šeimos verslo tradiciją. Pasinaudoję iš tėvų ir kelionių užsienyje sukaupta patirtimi, juodu „Ogmios miesto“ erdvėje įkūrė maitinimo vietą „Vaflių namai“, kurioje siūloma netradicinių vaflių patiekalų ir jų priedų.

Dvi kartos – du šeimos restoranai

Restoranas „Vaflių namai“ – šeimos verslas, orientuotas daugiausia į vaflių patiekalų asortimentą. Prieš trejetą metų Š. ir L. Mazalams kilo mintis atidaryti restoranėlį Vilniuje. Nuo to ir prasidėjo verslo kūrimo kelias, pilnas džiaugsmų, netikėtumų ir išbandymų.

„Aktyviai ieškojome partnerių, tad kreipėmės į „Ogmios miestą“ ir nusprendėme čia išsinuomoti patalpas, atitinkančias restorano „Vaflių namai“ įsirengimo kriterijus ir mūsų viziją. Svarstėme ir diskutavome apie tradicinių blynų, prancūziškų lietinių, vaflių kepimą, kas labiausiai ir atspindi mūsų šeimos gyvenimą – kiekvieną savaitgalį kepamus vaflius, todėl nuoširdžiai manėme, kad būtų labai smagu namų virtuvėlę perkelti į aukštesnį lygį. Mano paties tėvai jau daug metų sukasi šeimos versle, yra įkūrę ne tik piceriją, bet ir kavinukę Gargžduose, kurioje pagrindinis akcentas buvo blynų ir vaflių valgiai. Iš pradžių tiesiog galvojome šeimos verslą perkelti į sostinę, nieko nekuriant iš naujo, bet pasinaudojant tėvų sukaupta patirtimi, idėjomis, technologinėmis žiniomis ir visa tai adaptuoti didmiesčio rinkai, įvedant daugiau įmantrumo ar kitoniškumo interjere ir receptūrose“, – verslo pradžią prisimena bendraįkūrėjis Š. Mazalas.

Neįprasti patiekalai iš vaflių, atrastų kelionėse po JAV ir Europą

„Vaflių namuose“ patiekalų iš vaflių galima rasti dešimtimis – nuo sočių iki saldžių, tinkamų pusryčių, pietų ar vakarienės metui: su plėšyta jautiena, bulvytėmis, salotomis ir netgi vaflių mėsainių, o besirūpinantiesiems sveikatingumu – vaflių su keptomis daržovėmis ar varške.

Restorano „Vaflių namų“ įkūrėjai nuolat ieško naujovių ir stengiasi pateisinti esminį išskirtinumo bruožą konkurencingoje aplinkoje – vis ieško naujų receptų, skonių, pateikimo būdų lankytojams, siūlo dienos valgius ir visiems gerai žinomus saldžiuosius – su šokolado kremu, vaisiais ar ledais.

„Mūsų tikslas – bandyti atrasti naujų receptų, kurie konkuruotų visame pasaulyje. Būdami JAV, važinėdami po įvairius miestus ir lankydamiesi ten įsikūrusiuose tam tikruose vaflių restoranėliuose, ragavome jų tradicinių patiekalų, sėmėmės naujų idėjų, atsivežėme daug receptų, kurių kitose Europos šalyse paprastai nerasi, pavyzdžiui, gaminamų vaflių su šonine ir klevų sirupu, su mėsa, vištiena, padažais, kas mūsų kulinarinėje kultūroje itin neįprasta. „Vaflių namuose“ užsisakę dienos sriubą ar salotas, vietoj įprastos bandelės gausite pakeptą grikinį vaflį, kitaip tariant, grikių duonelę ar sočiuosius vaflius, pagardintus prieskoninėmis žolelėmis. Iš esmės visos receptūros jau susigulėjusios, įskaitant tėvų patirtį ir patiekalų bei vaflių naujoves, atsivežtas iš kelionių užsienyje. Maitinimo versle negali stovėti vietoje, turi išlikti įdomus klientams, ieškoti naujovių dabar ir perspektyvoje, tad būtina bandyti, ieškoti naujų patiekalų derinių, ne tik su pačiais vafliais, bet ir jų priedais“, – paaiškina verslininkas.

Klientų grupės įvairios, todėl joms restorane siūlomos dvi erdvės: jaukus jaunų šeimų kampelis su vaikų žaidimų aikštele ir įvairiam amžiui tinkama didžioji salė, kurioje švenčiamos privačios šventės. Pastebima, kad žmonės linkę užsisakyti įprastų vaflių desertų, bet vis populiarėja bendruomenė klientų, kurie apsilanko sočiai pavalgyti, o senjorai vis dar renkasi tradicinius saldžiuosius vaflius, nes bijo naujovių.

Maitinimo versle svarbiausia suburti tinkamą komandą

Šeimos restorano bendraįkūrėjai sutuoktiniai nuosavame versle daugiau atlieka priežiūros, rinkodaros ir komunikacijos funkcijas, nors veiklą vykdo visa šeima – lyg didelėje šeimos įmonėje: brolis atsakingas už finansų valdymo sritį, tėvai vadovauja visai įmonei, kurios dalimi ir yra „Vaflių namai“, sesuo koordinuoja visos įmonės personalo darbą. Tai iš esmės yra šeimos verslo atšaka, o Š. ir L. Mazalai jau trejus metus labiau rūpinasi ir prižiūri kasdienę veiklą.

Laikui bėgant jaunieji verslininkai suprato ir prisipažino, kad reikia klausyti, ką byloja tėvų patirtis, ką kalba aplinkiniai, tų sričių profesionalai, nes, rodės, ir įsiklausė į duodamus patarimus, bet greičiausiai neatsižvelgė į juos visus. Šeimos verslo „Vaflių namai“ startas buvo itin sudėtingas ir keblus: teko spręsti painias situacijas, rasti tinkamą personalą darbo pozicijoms, išmanyti vadybą, o tuo metu pagrindinis tikslas buvo restorano idėjos viešinimas visais įmanomais kanalais ir atėjimas į maitinimo verslo rinką su sprogimu.

„Manau, iš dalies pavyko tai įgyvendinti, tačiau, pajutę tą sprogimą, ateinančius klientus ir jų antplūdį, supratome, kad vieni to padaryti nepajėgsime, ir pasirodo, kad neturime tinkamos žmonių komandos. Tai buvo darbuotojai, kurie visiškai neturėjo arba turėjo mažai patirties, tad teko iš naujo burti komandą, formuojant jau kitokį požiūrį ir vertybes. Šiuo metu kolektyvas mišrus, skirtingo amžiaus. Virtuvėje sukasi vyresnio amžiaus žmonės, kurie suteikia patirties, užtikrintumo ir stabilumo, o aptarnavimo srityje – jaunesnio amžiaus kolektyvas, pilnas naujų idėjų ir energijos. Taip jie papildo vieni kitus ir darbas tampa našesnis. Džiaugiamės, kad po trijų mėnesių atsirado žmogus, kuris maitinimo versle turėjo 15 metų patirtį, tad jam buvo patikėta vadovauti restoranui, o ligi šiol esame ne tik kolegos, bet ir bendraujame šeimomis. Pradėjome laikytis naujo ir pagrindinio principo: „Vaflių namai“ – tai vieta talentingiems ir savo darbą išmanantiems žmonėms, dirbantiems smagioje mikroaplinkoje, kurioje kuriama gera nuotaika!“ – atskleidžia šeimos restorano savininkas.

Darbuotojus skatina ne dideliu atlyginimu, o vienkartinėmis premijomis

Pasak Š. Mazalo, restorano darbas – tai ne vieno žmogaus spektaklis, bet visos komandos pasirodymas, nes vienas nieko nepadarysi, o tik priklausydamas nuo kito: „Labai svarbu surinkti motyvuotų darbuotojų, kad būtų patenkinti vartotojai. Esant kokybės trūkumui, tai iš karto pajuntama. Būdami vadovais, stengiamės galvoti apie daug dalykų, o didelio atlyginimo išmoką vertiname kaip trumpalaikį motyvavimą, nes siekiame kelti ilgalaikį poveikį darbuotojams. Tam tikslui esame įvedę keletą tradicijų: premijų už atliktą darbą skyrimą, konkursus „Geriausio mėnesio darbuotojas“, organizuojame neformalius susitikimus – bendrą laisvalaikio ir pramogų laiką.“

Labai daug kas priklauso nuo paties vadovo ir taip atliepia ne tik paslaugų kokybę klientams, bet ir vidinį komfortą darbo santykių srityje, todėl vadovas turi išlikti dvejopas: kartais atsistojęs ant to paties laiptelio su savo darbuotojais, juos girdėdamas ir išklausydamas, kurdamas gerą atmosferą darbe, bet kartu neleidžiantis pamiršti, kad jis vadovauja paradui.

Blogi lankytojų atsiliepimai ir konkurencija motyvuoja tobulėti

Šeimos restoranas „Vaflių namai“, įsikūręs „Ogmios mieste“, jau nuo veiklos pradžios sulaukė ypač didžiulio susidomėjimo ir lankytojų srauto, nors pradžioje baimė, kad bus mažai klientų, gąsdino labiausiai. Didžiausias dėmesys ir pajėgos buvo sutelktos į masinę komunikaciją, renginius su žinomais Lietuvos veidais ir fotosesijas bei vizualinę sklaidą socialiniuose tinkluose, reklamą per nuomonės formuotojų tinklą.

Šeimos restorano veiklos pradžioje virtuvėje, aptarnavimo ir administravimo srityse visu pajėgumu dirbo patys įkūrėjai. Vėliau, subūrus komandą, darbų paskirstymas supaprastino situaciją. Restoranas pirmenybę teikia ne greitam maisto išsinešimui, o valgymui vietoje, kai klientas turi galimybę ne tik šiltam maistui, patiektam su ypatingais stalo įrankiais, bet ir jo kokybės išlaikymui. Aplankyta Belgija ir Olandija puikiai atskleidė požiūrį į greitą maisto gamybą ir tiekimą, kai pirmenybė teikiama valgymui su vienkartiniais įrankiais.

Į konkurencingą aplinką, kurioje netrūksta maitinimo vietų įvairovės, verslininkas žvelgia tik teigiamai: „Prieš trejetą metų žinančiųjų apie vaflių patiekalus nebuvo. Dabar jų daugėja, todėl natūralu, kad žmonės išbando ir kitas vietas, taip pasirinkdami lankytis ten, kur jiems maloniausia ir gardžiausia. Tai verčia dar labiau stengtis ir tobulėti ruošiant vis naujas vaflių patiekalų receptūras. Labai dažnai blogus atsiliepimus palieka žmonės, kurie kažkuo nusivilia, yra nepatenkinti. Gavę tokį atsiliepimą, mes tam teikiame ypač daug dėmesio, kalbamės su darbuotojais, aptariame padarytas klaidas ir iš naujo vertiname personalo darbą patiekalų gamybos ir lankytojų aptarnavimo srityse. Nieko keista, kad dažniausiai tokio grįžtamojo ryšio sulaukiame iš žmonių, kurie šią žinutę palieka dėl tos dienos neigiamos emocijos. Manau, kad išgirsti padėką ir gerą atsiliepimą turi būti norma, nes tam tikslui ir dirbame, kad pavalgyti atėjęs žmogus nenusiviltų, o liktų patenkintas ir dar rekomenduotų kitiems.“

„Jei turi verslo idėją, visada verta ją pasverti ir išanalizuoti. Atmesti, atsisakyti galėsi bet kuriame etape, tai padaryti lengviausia. Tad pirma reikia viską išsiaiškinti, atlikti rinkos bei finansines analizes ir tik tada nuspręsti, ar verta idėją įgyvendinti“, – pataria Š. Mazalas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.