...

Unikalus vartotojų elgsenos tyrimas, leidžiantis užkariauti Baltijos šalių rinką

Verslas

2017.01.30

Autorius: Kristina Augustinaitė

Temos: , .

Unikalus vartotojų elgsenos tyrimas, leidžiantis užkariauti Baltijos šalių rinką

„Baltmi“ įkūrėja ir generalinė direktorė - Inga Blažienė. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Nors rinkos tyrimų industrijoje vyrauja didžiulė konkurencija, naujai įkurtos tyrimų bendrovės siūlomas namų ūkių išlaidų ir pirkėjų elgsenos tyrimas, kai naudojama technologija leidžia kiekvieną dieną skenuoti ir į sistemą suvesti tai, ką vartotojai nusiperka, neturi analogų Baltijos šalyse. Kaip prieš pusantrų metų pavyko sukurti unikalias rinkos tyrimų paslaugas teikiančią bendrovę, aptarėme su „Baltmi“ įkūrėja ir generaline direktore Inga Blažiene (42), kuri gimė Almatoje, tačiau užaugo Vilniuje, todėl save laiko vilniete. Bendrovei pavyko pritraukti ženklių investicijų, tačiau sumos įkūrėja neatskleidžia. Ir šis verslas jau antrasis verslininkės kūrinys.

Įgyvendinto antrojo verslo klientų ratas sparčiai plečiasi

Pašnekovė prisipažįsta, kad daugiausia atkalbinėjimų nuo verslo kūrimo sulaukė prieš 15 metų steigdama savo pirmąją rinkos tyrimų bendrovę „Rait“, kurią I. Blažienė jau sėkmingai pardavė ir ėmėsi kitos unikalios verslo idėjos tyrimų srityje. „Kurdama „Baltmi“ jau turėjau nemažą profesinę patirtį ir buvau tvirtai apsisprendusi imtis veiklos, paremtos nauja metodologija ir unikaliomis technologijomis“, – sako I. Blažienė.

Verslininkės teigimu, šiuo metu daugiausia dėmesio skiriama pristatant produktą klientams, nes Baltijos šalyse tokios technologijos iki šiol dar nebuvo naudotos. Lietuvos įmonėms reikia laiko pakeisti nusistovėjusioms nuostatoms, įpročiams ir išmokti panaudoti unikalius duomenis verslo sprendimams. Kita vertus, pasak I. Blažienės, tarptautinės bendrovės žino apie jos bendrovės naudojamą metodologiją ir joms reikia šių duomenų, todėl tokių klientų ratas sparčiai plečiasi.

Realios vartotojų elgsenos stebėjimas

Bendrovė pirkėjų elgsenos ir mažmeninės prekybos rinkos analizė atliekama taikant unikalią, tarptautiniu mastu pripažintą asociacijos „WIN/Gallup International“ patvirtintą metodologiją. Atliekant daugelį kitų rinkos tyrimų, pasikliaujama deklaruojamais duomenimis, kuriuos dažniausiai apklausos metu teigia žmonės. „Baltmi“ nuolatiniame ilgalaikiame tyrime dalyvauja pagal įvairių parametrų kompleksą atrinkti Lietuvos namų ūkiai, teikiantys tikrus duomenis apie savo pirkinius. Šie duomenys kaupiami duomenų bazėje ir leidžia patikimai analizuoti pirkėjų bei vartotojų rinkos tendencijas.

 

„Dabartiniame versle reikia būti ypač aktyviems, nes klientams reikia aktyviai pristatinėti savo paslaugas ar produktus, kad jie gerai suprastų visus mūsų teikiamų paslaugų pranašumus.“

I. Blažienė.

 

Surinkti unikalūs duomenys suteikia galimybę labiau pažinti savo vartotojus ir tiksliau nustatyti priežastis, lemiančias pirkimo sprendimus, prekių ženklo ar produkto pasirinkimą. „Vykdome projektą kaupdami daugiau nei 1,5 tūkst. namų ūkių duomenis Baltijos šalyse, leidžiančius stebėti ir analizuoti pirkėjų ir vartotojų elgseną“, – pasakoja I. Blažienė.

Pasak verslininkės, klientams pateikiama informacija apie realią pirkėjų ir vartotojų elgseną ataskaitiniu laikotarpiu, be to, ruošiamos įžvalgos, padedančios klientams prognozuoti jų vartotojų veiksmus ir priimti verslo sprendimus.

Nuolatinis verslo procesų tobulinimas

„Dabartiniame versle reikia būti ypač aktyviems, nes klientams reikia aktyviai pristatinėti savo paslaugas ar produktus, kad jie gerai suprastų visus mūsų teikiamų paslaugų pranašumus“, – įsitikinusi verslininkė.

Tyrimų bendrovės vadovė pripažįsta, kad, vystantis veiklai, ir toliau nuolat ieškoma, kaip patobulinti verslo procesus. Pašnekovės teigimu, kuriant verslą svarbi ne tik gera idėja – ne mažiau svarbu įvertinti poreikį rinkoje, konkurenciją ir išlaidas. Ypatingas dėmesys skiriamas komandai formuoti ir darbuotojams paruošti. „Šiuo metu komanda nėra didelė, kiekvienoje Baltijos šalyje dirba iki dešimt žmonių. Investuojame į žmones ir tai pasiteisina, pardavimai auga. Manau, svarbu augti ne darbuotojų skaičiumi, o jų profesionalumo, efektyvumo didėjimu, kuris pasireiškia didėjančiais pardavimais“, – sako I. Blažienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.