...

Strateginiai verslo sprendimai: ką svarbu žinoti?

Verslas

2020.09.09

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: .

Strateginiai verslo sprendimai: ką svarbu žinoti?

Benas Adomavičius. / Asmeninio archyvo nuotr.

Kiekvieno verslo siekis – sėkmingas veiklos vystymas, stabilus augimas ir plėtra. Teorija nuo praktikos skiriasi, tačiau veiksmų planas įgyvendinant užsibrėžtus tikslus yra itin svarbus elementas. Į ką reikėtų atsižvelgti bei įvertinti kuriant sėkmingą verslo strategiją, idėjomis ir pasiūlymais dalinasi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadovų magistrantūros Strateginio valdymo modulio vadovas Benas Adomavičius.

Pokyčius dažnai lydi rizika, todėl dažnai tai nėra lengvas sprendimas. Vis dėlto esamos padėties, kai viskas aišku, pasikeitimas gali tapti lemtingu žingsniu sėkmingesnio verslo link. Tai padaryti daug lengviau turint suformuotus uždavinius ir iškeltą tikslą – verslo strategiją. B. Adomavičiaus išskiria tris esminius elementus, kurie gali padėti formuojant ir priimant sprendimus, kaip viską daryti tikslingai.

Suvokimas, ko siekiama

Greitas gyvenimo tempas ir nuolat kintanti aplinka, norint verslą išlaikyti pakankamai konkurencingą, skatina nepamiršti lankstumo ir verčia ieškoti naujų galimybių, kaip tai padaryti. Neretai sprendimai priimami skubotai, vaikantis naujausių, populiariausių tendencijų, net neišsiaiškinus, ar tai tikrai reikalinga ir tinkama konkrečiu atveju. Anot B. Adomavičiaus, pirmiausia itin svarbu suprasti, ką norima pasiekti. Tai nebūtinai privalo būti konkretūs skaičiai, daug svarbiau pati idėja, tapsianti tikslu.

„Ar norima įsibėgėjusį verslą parduoti ir išeiti į pensiją? Ar tai bus kasdienės veiklos dalis? O gal tai būsimos imperijos pamatai?“ – retoriškai klausia pašnekovas.

Aiškus tikslo apibrėžimas leidžia formuoti uždavinius, veiksmų seką, kurie ir leistų konkrečiam verslo modeliui tai įgyvendinti. „Strategija padeda pasiekti geresnių rezultatų negu kitiems žmonėms, užsiimantiems ta pačia veikla. Jei dviračių nuomos verslas uždirba 10 proc. nuo pajamų, tuomet tas, kuris uždirba 13 proc., jau yra sėkmingas verslas“, – teigia B. Adomavičius.

Aplinkos analizė

„Kiekvienas verslas turi tam tikrą dalį klientų, kurie jį renkasi dėl kažkokių priežasčių. Ir yra kita dalis potencialių klientų, kurie to verslo nesirenka taip pat dėl kažkokių priežasčių“, – dėsto pašnekovas. Būtent todėl, ir pradėjus naują veiklą, ir aktyviai plėtojant esamą, itin svarbi vidinės ir išorinės aplinkos analizė. Nesvarbu, ar verslas orientuotas į paslaugų teikimą, ar prekių gamybą, kūrimą ar pardavimą, veikiama tam tikroje veiklos srityje, turinčioje savitus principus, kurių nepaisymas gali trukdyti siekti norimų tikslų. Dėl šios priežasties būtina nustatyti išorines grėsmes bei galimybes, pasidomėti konkurentų veikla. Ne mažiau svarbus ir vystomo verslo padėties identifikavimas bendrame kontekste, leidžiantis suprasti organizacijos ypatumus ir išskirtines savybes, taip pat kuo veikla skiriasi nuo konkurentų.

Savianalizė, anot B. Adomavičiaus, padeda suvokti du svarbius dalykus: pirma, kokie turimi gebėjimai ir resursai leidžia verslui būti konkurencingam esamu momentu, antra, ar tai gali prisidėti prie potencialaus konkurencingumo ir išskirtinumo ateityje. „Visa tai susisteminus, galima galvoti, į kurią veiklos sritį įdėtos pastangos leistų tikėtis geresnių rezultatų“, – apibendrina pašnekovas.

Tinkamiausio kelio pasirinkimas

Kuriant veiklos strategiją, būtina apgalvoti įvairius galimus variantus, kurių pasirinkimas leistų pasiekti užsibrėžtą tikslą. „Būtina įvertinti visus galimus kelius ir atrasti, kuris iš jų, tikėtina, atneš daugiausia naudos. Tačiau įvertinti nebūtinai reiškia išmąstyti, kartais reikia ir išbandyti“, – pastebi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Vadovų magistrantūros Strateginio valdymo modulio vadovas.

Išankstinis alternatyvių galimybių ir veiksmų identifikavimas taip pat gali būti naudingas nesėkmės atveju. Tačiau svarbiausia, kad tai leidžia pasirinkti tinkamiausią strateginį veiklos sprendimą, kuris, anot pašnekovo, būtų naudingiausias konkrečiam verslui esamomis aplinkybėmis. „Vieniems galbūt efektyviausias sprendimas būtų prisiimti milžinišką riziką – jie jos nebijo ir nori. Kitiems tinkamesnis ir priimtinesnis lėto augimo kelias, nes jie nenori daug rizikuoti, jiems ramybė gerokai svarbesnė nei daug pinigų“, – mintimis dalinasi B. Adomavičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.