...

Sezoninis verslas gali būti stiprus

Verslas

2016.05.09

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Sezoninis verslas gali būti stiprus

Sezoninis verslas BFL/ Tomo Urbelionio nuotr.

Verslo sezoniškumas dažnai lemia jo atnešamą pelną, todėl daugelis prisibijo sezoninio verslo ir nesiryžta jo imtis. Šį mitą apie nuostolingą verslo sezoniškumą bandys paneigti konferencija „Business Drive“: kaip plėtoti sezoninį verslą ir užsidirbti papildomų pinigų? Šios konferencijos pranešėjai dalijasi svarbiausiomis tokio tipo verslo įžvalgomis.

Svarbus ryžtas

Jau dvyliktus metus sėkmingai gyvuojančio verslo „Sodo.lt“ įkūrėjas Ramūnas Rėderis drąsiai teigia, kad būtent jie yra puikiai veikiančio sezoninio verslo pavyzdys. „Sezoninis verslas gali būti išplėtotas tiek, kad uždirbtų kaip įprastas. Mes esame to pavyzdys. Žinoma, jei neskaičiuosime apyvartos ir neuždirbto pelno kalendorinėmis dienomis“, – pasakoja verslininkas. Konferencijos pranešėjas tikina, kad verslo pranašumus atrado norėdamas sukurti ką nors savo ir turėti ilgesnes atostogas. Jo įkurta įmonė siūlo kiekvienam įrengti svajonių sodą, pradedant idėjomis ir baigiant apželdinimu, kiemo komunikacija. Anot pašnekovo, sezoninio verslo plėtrai reikia protingų žingsnių. Vienas jų „Sodo.lt“ verslui buvo e. parduotuvės atidarymas. Negana to, reikia tikslingai pasirinkti asortimentą ir jį pritaikyti taip, kad didėtų pardavimas. Be to, būtina norėti, tikėti ir niekada nepasiduoti, teigia pašnekovas.

 

„Visų trijų tipų sezoniniam verslui būdingi panašūs sunkumai. Skiriasi tų iššūkių mastas.“

E. Vedrickas.

 

Trys sezoninio verslo tipai

SEB banko Verslo klientų skyriaus direktorius Eigintas Vedrickas pasakoja, kad sezoninis verslas tik iš pažiūros gali pasirodyti vienodas. Jis išskiria net tris skirtingus sezoninio verslo tipus, nuo kurių priklauso jų plėtojimo galimybės ir sėkmė.

1. Dviejų sezonų „neužsidarantis“ verslas. Tai verslo forma, kai, net pasibaigus sezono įkarščiui, verslas veikia, tiesiog sumažina savo apimtis.

2. Vieno sezono „neužsidarantis“ verslas.

3. Vieno sezono „užsidarantis“ verslas. Šis tipas veikia tik sezono metu. Jam pasibaigus, verslas uždaromas iki kito sezono.

Visų šių tipų verslas susiduria su panašiais iššūkiais, tačiau kiekvienam jie sukelia kitokius padarinius. „Visų trijų tipų sezoniniam verslui būdingi panašūs sunkumai. Skiriasi tų iššūkių mastas. Skiriasi taip pat ir nesusitvarkymo su iššūkiais situacijos kaina. Dviejų sezonų „neužsidarantis“ verslas yra atlaidžiausias klaidoms, o vieno sezono „užsidarančio“ verslo variantas yra mažiausiai atlaidus klaidoms“, – pabrėžia E. Vedrickas.

Kaip pagrindinius visų tipų verslui kylančius iššūkius pašnekovas įvardija sąnaudų kontrolę, atsargų ir personalo valdymą. Susidorojimas su šiais keblumais yra vienas svarbiausių, plėtojant sezoninį verslą. Tiesa, E. Vedrickas patikina, kad sezoninis verslas neišvengia ir gerokai daugiau įvairių iššūkių bei grėsmių.

Trumpalaikio finansavimo poreikis

Pradedant sezoninį verslą, svarbu atsižvelgti į mokestinę verslo aplinką, žinoti, kas bus neišvengiama užsiimant tokia veikla. UAB „Findep“ verslo finansavimo ekspertas Andrius Pšemeneckas pataria prieš pradedant atsižvelgti į numatomą apyvartą, apgalvoti, ar teks tapti PVM mokėtoju, išsianalizuoti, kokius mokesčius reikės mokėti. Taip bus galima įvertinti galimas išlaidas ir nuspręsti, ar verta pradėti tokio pobūdžio nuosavą verslą. Kalbėdamas apie sezoninio verslo finansavimą, pašnekovas pataria neieškoti investuotojų, nes trumpam laikotarpiui tai nėra naudinga. Anot jo, jeigu verslas yra tradicinis sezoninis, pavyzdžiui, lauko kavinė, tikslinga rinktis būtent tokio tipo finansavimą – jis taip pat turi būti skirtas tik tam tikram laikotarpiui.

Taigi sezoninis verslas turi įvairių subtilybių, lemiančių jo sėkmę. Prieš pradedant tokią veiklą, būtina susipažinti su visomis galimybėmis ir sužinoti gudrybes, kurios atsvers sezoniškumo žalą ir suteiks gerokai daugiau naudos, dėl kurios verslas taps sėkmingas ir galės drąsiai konkuruoti su visais metų laikais gyvuojančiais verslais. Daugiau apie tai, kaip išplėtoti sėkmingą sezoninį verslą ir ko iš jo tikėtis, sužinosite jau gegužės 19 d. konferencijoje „Business Drive“: kaip plėtoti sezoninį verslą ir užsidirbti papildomų pinigų?

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.