Seržas Gandžumianas: „Pati geriausia investicija yra į save ir savo išvaizdą!“

Verslas

2013.06.12

Autorius: Jana Saifulinaitė

Temos: .

Seržas Gandžumianas: „Pati geriausia investicija yra į save ir savo išvaizdą!“

Seržas Gandžumianas BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Kas dera verslininko įvaizdžiui ir kokių verslo pasaulyje egzistuojančių rašytinių ir nerašytinių taisyklių privalu laikytis norint tinkamai reprezentuoti save ir savo verslą? Anot mados salono „Serge Gandzumian“ įkūrėjo ir dizainerio Seržo Gandžumiano, verslo sėkmė priklauso ir nuo tiesioginės įmonės veiklos, ir nuo daugybės kitų strateginių priemonių. „Patikimumo ir pagarbos įspūdį gali padėti sukurti apranga, įvairūs aksesuarai, nepriekaištingas tam tikrų detalių derinys“, – teigė kūrėjas.

„Įvaizdis verslininkui – vienas svarbiausių dalykų, tam tikra vizitinė kortelė, iškalbinga pirminė žinutė. Verslo žmogaus vizitinė kortelė yra formalus, dalykinis įvaizdis. Manau, kiekvienas save gerbiantis verslininkas minioje turi stengtis išsiskirti formalia, dalykiška apranga, t. y. kostiumas ar bent viršutinė jo dalis ir prie jos derančios subtilios kelnės“, – teigė S. Gandžumianas.

Jis pažymėjo, kad moterys vilkėdamos griežto kirpimo suknelę ar kostiumėlį (kelnės ir švarkelis/sijonas ir švarkelis) atrodys stilingai, tinkamai apsirengusios bet kokioje situacijose.

„Itin svarbu žinoti savo dienos planus, nes tai turi įtakos aprangai. Nepageidautina į dalykinius pietus ar pasirašyti svarbios sutarties keliauti apsirengus taip, lyg susitiktum su seniai matytu draugu. Kiekvienai vietai ir laikui yra atitinkama apranga. Be to, svarbi pagarba savo aprangai. Nepriklausomai nuo stiliaus drabužiai turi būti švarūs, nesusiglamžę, nepernešioti“, – sakė jis.

Anot dizainerio, tvarkinga apranga pabrėžia asmens disciplinuotumą, kuris verslo pasaulio atstovui itin svarbus.

Pastaruosius 5–7 metus verslininkų aprangoje matomas akivaizdus progresas. „Tiesa, aprangai ir jos vaidmeniui Lietuvoje neskiriamas toks dėmesys, kaip tradiciškai Anglijoje, Italijoje arba Prancūzijoje (šalyse, kurias galima pateikti kaip gerą pavyzdį), bet viskas juda pirmyn. Reikia suprasti, kad Lietuvoje nebuvo ir nėra į ką lygiuotis. Tiesa, yra verslininkų, kuriuos galima laikyti sektinu pavyzdžiu. Vienas jų – UAB „Omnitel“ vadovas Antanas Zabulis, – sakė dizaineris ir priminė, kad visagalis internetas dabar pilnas patarimų, kaip tinkamai rūpintis įvaizdžiu: – Bet gal verslininkai mano, kad nusipirks už tam tikrą kainą arba tam tikro prekių ženklo kostiumą, ir viskas? Toli gražu ne. Yra rankovių ilgis, audinys, svarbios daug sakančios detales, aksesuarai ir kiti dalykai.

Nepriklausomai nuo stiliaus drabužiai turi būti švarūs, nesusiglamžę, nepernešioti

Žinoma, visada yra galimybė kreiptis į stilistus, bet tai nebūtina. Ir vyrai, ir moterys persistengia kurdami įvaizdį – tai dažniausia klaida. Tai išduoda, kad žmogus neturi skonio. Aplinkiniai mato, kad norėjai padaryti įspūdį ir patikti, bet perlenkei lazdą. Žinoma, viskas priklauso nuo auditorijos, nuo kultūros, nuo šalies. Pavyzdžiui, Izraelyje pageidautina garderobe turėti žydrą (Izraelio veliavos spalvos) kaklaraištį, bet to paties nebūtina taikyti Lietuvoje.“

„Atkreipiu dėmesį, kad kiekvienas verslininkas turi turėti kelis kostiumus, jie turi būti stilingi. Nors versle dominuoja tamsiai mėlyna spalva, galima rinktis ir juodą, pilką, tamsiai pilką. Labai svarbus aksesuaras – laikrodis. Ne mažiau dėmesio reikia skirti batams. Turi matytis, kad jie ryte buvo nuvalyti, nes vakarykštės dienos purvas visada pastebimas. Labai svarbus kaklaraištis, derantis su drabužiais. Jei atrodysi neadekvačiai, kad ir koks būtum protingas ir patikimas, aplinkiniams kils įtarimų. Tinkamas įvaizdis gali sukurti teigiamo, patikimo partnerio įspūdį, bet pats savaime nepadės uždirbti pinigų. Jis – pirmas tavo žodis. Pagal išvaizdą tave sutiks, o paskui turėsi pats įrodyti, ko esi vertas. Jei verslininkas manys, kad geras įvaizdis padidins pajamas, tai naivu. Tiesa, aprangos kodo išmanymas – tarsi nebyli detalė, leidžianti tikėtis, kad jei skiriate dėmesį savo išvaizdai, atsakingai žiūrite ir į darbo procesą“, – sakė S. Gandžumianas.

Būtina atrasti savo stilių

„Tai, kas tinka vienam verslininkui, ne visada tiks kitam. Yra bendros taisyklės, bet juk kiekvienas verslininkas yra individualybė. Kai imama aklai viską atkartoti ir nežiūrima į individualumą, negerai. Žinoma, lengviau vaikytis garsių prekių ženklų, užuot paieškojus to, kas tinka tik tau. Aš patariu susikurti savitą, unikalų stilių, atskleidžiantį individualumą. Nereikia nieko kopijuoti. Svarbiau stilius, o ne mada. Mada ateina ir tuoj praeina“, – kalbėjo S. Gandžumianas.

„Kiekvienas verslininkas turi rūpintis įvaizdžiu, bet daug kas priklauso ir nuo verslo srities, – sakė dizaineris. – Atsižvelgiant į tai, kad kiekvienoje darbovietėje vyrauja skirtinga aplinka, tiek vadovo, tiek darbuotojų aprangos stilius gali skirtis priklausomai nuo darbo pobūdžio, pareigų. Yra juk ir sandėliavimo verslas, kur paprasčiausiai būtina turėti darbinius drabužius. Tiesa, jie taip pat turi būti prižiūrėti, tvarkingi.“

Jauniems verslininkams S. Gandžumianas linki patikėti savimi ir prisiminti, kad pati geriausia investicija yra į save ir savo išvaizdą. „Raskite laiko pažiūrėti į veidrodį ir pamatyti, kaip atrodote. Drabužiai taip pat yra investicija. Žinoma, jei žmogus kompetentingas, išvaizdą galima pakeisti. Tiesa, kompetentingas asmuo dažniausiai ir pats supranta, kad tai, kaip atrodo, yra labai svarbu. Na, o mada yra vartotojiškas dalykas ir į ją siūlau per daug nesigilinti. Raskite savo stilių, aklai nieko niekada nekopijuokite. Atminkite, kad neturint įvaizdžio galima greitai paskęsti suvienodėjusių verslo atstovų minioje“, – sakė S. Gandžumianas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.