Sėkmingos pradžios vedliai: išskirtinumas ir profesionalumas

Verslas

2014.04.07

Autorius: Edita Gruiniūtė

Temos: , .

Sėkmingos pradžios vedliai: išskirtinumas ir profesionalumas

Nuotraukos autorius: Vienas iš dizaino studijos „Floristai ant ribos“ įkūrėjų kaunietis Antanas Mažonas Asmeninio archyvo nuotr.

„Nenorėjome atidaryti tik dar vienos gėlių parduotuvės. Pirmiausia esu menininkas, trokštantis daryti tai, ko niekas nedaro, turintis didelių ambicijų ir siekių, o verslas ir stiprūs partneriai yra įrankiai, padedantys visa tai įgyvendinti“, – sako vienas iš dizaino studijos „Floristai ant ribos“ įkūrėjų kaunietis Antanas Mažonas (32 m.).

Juristo karjerą iškeitė į dizainą

„Gimiau Klaipėdoje, užaugau Vilniuje. Ten baigiau Mykolo Romerio universitetą ir įgijau juristo diplomą. Baigęs studijas pradėjau dirbti Vidaus reikalų ministerijoje, – apie save pasakoja A. Mažonas. – Iš pradžių darbas pasirodė įdomus ir žavus, tačiau ilgainiui pamačiau, kad popierizmas sekina.“

Ieškodamas prasmingesnės veiklos, daugelio nuostabai, jis metė gerai mokamą darbą ir, persikėlęs gyventi į Klaipėdą, įsidarbino Jūrų muziejuje juristu. Tačiau šio pokyčio taip pat nepakako.

„Kartą teta, vienos gėlių parduotuvės savininkė ir profesionali floristė, paprašė padėti. Sutikau. Kurdamas gėlių kompozicijas supratau, kad čia jaučiuosi gerai ir kad tai ta sritis, kurioje realizuoju save, noriu siekti profesionalumo“, – prisimena floristas.

Būti gražiam vien sau neužtenka. Jeigu nori judėti į priekį, turi rodyti, kas esi ir ką darai.

A. Mažonas.

Baigęs žymių floristų klaipėdiečio Sigito Kaminsko, maskviečio Staso Zubovo ir kauniečio Marijaus Gvildžio kursus A. Mažonas tobulėjo tarptautinėje šveicaro Peterio Hesso mokykloje „Atellier 5“, kurioje įgijo profesionalaus floristo – dizainerio diplomą. Įgydamas vis daugiau patirties vyras pradėjo svarstyti apie nuosavą verslą.

„Visada suvokiau, kad jeigu noriu įgyvendinti tam tikras svajones, anksčiau ar vėliau turėsiu dirbti sau“, – prisimena A. Mažonas.

Siekia būti išskirtiniai

Išėjęs iš darbovietės ir pradėjęs dirbti Kaune Antanas įmonės steigti neskubėjo. Pirmiausia jis ieškojo verslo partnerių ir individualių užsakymų, savo paslaugas siūlė pažįstamiems žmonėms. Floristinio dizaino studija atsirado tik po pusmečio. „Pernai rugpjūčio viduryje, – patikslina pašnekovas ir priduria: – Tiesa, vienas to nebūčiau padaręs. Turint nedideles dirbtuves bei ribotą biudžetą sudėtinga kurti, parduoti aukštos kokybės produktą ir dirbti su dideliais projektais. Kadangi mano siekiai buvo kitokie, su kolege ieškojome žmonių, kurie

sutiktų kartu plėtoti šį verslą.“

Verslo partneriais sutiko tapti žinomos transporto įmonės sąvininkai Irma ir Darius Marmos. Jie floristinio dizaino projekte yra atsakingi už administraciją, vadybą ir finansinį stabilumą, Antanas – už kūrybą. O idėjos įgyvendinimu ir verslo plėtra rūpinasi visa komanda.

A. Mažonas su partneriais nuo pat pradžių sutarė, kad norint sulaukti sėkmės reikia būti išskirtiniams, lankstiems, tad „Floristai ant ribos“ siūlo įvairias paslaugas – nuo aplinkos apsodinimo, gėlių kompozicijų kūrimo iki įmonių įvaizdžio formavimo gėlėmis. Dažniausiai dirbama su netradiciniais bei dideliais, daug atsakomybės reikalaujančiais užsakymais. Juos įgyvendinti padeda 5 žmonių komanda.

„Vienas pagrindinių principų, kurių laikomės itin griežtai, – aukšta kokybė. Negalime sau leisti pribėgti, susišluoti pinigus ir dingti. Branginame savo reputaciją, tad kartais dirbsime lėčiau, bet kokybiškai“, – paaiškina A. Mažonas.

Tinkama savireklama

Dizaino studijos komanda daug dėmesio skiria ir rinkodarai. „Būti gražiam vien sau neužtenka. Jeigu nori judėti į priekį, turi rodyti, kas esi ir ką darai, – tvirtina A. Mažonas. – Žinoma, galima pasitikėti Lietuvoje veikiančia reklama iš lūpų į lūpas, bet vien ji didelių projektų neužtikrins.“

Reklamos sklaidai įmonė pasitelkia socialinius tinklus, žiniasklaidą. Artimiausiu metu turėtų pasirodyti ir floristų darbus reprezentuojanti didžiausia Lietuvoje vestuvių fotosesija.

„Tai bendras mūsų ir vieno grožio salono projektas, kuriuo siekiame parodyti, ką sugebame. Dirbant su gėlėmis svarbi vaizdinė informacija, ją ir planuojame pateikti, – paaiškina pašnekovas ir priduria, kad labiausiai nepasiteisino reklama lauko vaizdo ekranuose: – Kai parduodi išskirtinį produktą, turi atitinkamai jį pristatyti, o tam reikia laiko. Žinutė lauko ekranuose yra per trumpa, kad patrauktų dėmesį, be to, ji neišskiria tavęs iš kitų, tad tampi tik dar vienu reklamos blyksniu.“

Pradedantiesiems verslininkams A. Mažonas pataria niekada nepradėti verslo tik dėl pinigų. Jo teigimu, norint džiaugtis tuo, ką darai, svarbu išsikelti prasmingą ir įkvepiantį tikslą, padedantį kurti vertę visuomenėje.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.