...

Pasižiūrėk kaip elgiasi kiti ir žinosi kaip nereikia elgtis

Verslas

2012.05.16

Autorius: Darius Čibonis

Temos: .

Pasižiūrėk kaip elgiasi kiti ir žinosi kaip nereikia elgtis

Šiame straipsnyje sužinosite apie vieną esminę klaidą, kuri veda į pražūtį versle, bei apie šaltinį, kuris atskleis kaip išgyventi šiais globalios konkurencijos laikais. flickr.com nuotr.

Šiuo metu sunkiau nei bet kada surasti verslo sritį, kurioje nesusidurtume su žaibišku greičiu stiprėjančia konkurencija bei augančiu klientų reiklumu. Lengvas gyvenimas versle – praeities dienų istorija. O smulkiam verslui dar niekad nebuvo tiek mestų iššūkių ir tiek galimybių. Didieji prekybos tinklai pasiglemžia pavienių šeimos krautuvėlių klientus ir pelną, o daugiausiai pasaulyje gyventojų turinti valstybė kelia vis mažiau abejonių, kad nėra to, ko ji negalėtų pagaminti dešimt kartų pigiau ir greičiau.Tokioje situacijoje smulkaus verslo atstovai dažniausiai griebiasi vienos iš dviejų populiariausių strategijų: leidžiasi “suvalgomi” didesnių ir stipresnių arba lyg maži, bet įkyrės šunyčiai puldinėja ir kandžioja į koją verslo drambliams. Tuo tarpu, pastarieji, ramiai didina savo rinkos dalį, nepalikdami vilties rytoj uždirbti bent tiek pat, kiek uždirbome vakar. Sakoma, kol neturi bent trijų išeičių, tu neturi nei vienos. Kas iš tikrųjų veikia šiame globalios konkurencijos amžiuje?Šiame straipsnyje sužinosite apie vieną esminę klaidą, kuri veda į pražūtį versle, bei apie šaltinį, kuris atskleis kaip išgyventi šiais globalios konkurencijos laikais. Galima pastebėti žmonių įprotį kopijuoti aplinkinių elgesį, netik tuo atveju, kai jis yra akivaizdžiai pragaištingas. Statistiškai nustatyta, kad bet kurioje veikloje 80% individų yra lydimi nuolatinių nesėkmių. Jei tai rašytojas – jo knygos nebus perkamiausios, jei tai muzikantas – jo dainos nebus populiarios, o jei tai verslininkas – jo pasiekimai verslo srityje niekuomet nebus paminėti verslo istorijoje. 17% individų visuomenėje yra lydimi sėkmės. Tai žmonės, kurie pasiekė tiek, kad gali be vargo pasiimti paskolą ir įsigyti naują būstą, įmonėse jie eina pareigas, kurios sukelia pagarbą aplinkinių tarpe. Tačiau tik 3% žmonių pasižymi išskirtiniais rezultatais, apie kuriuos visi žino ir kalba. Tokie žmonės keičia šalių ir kompanijų istorijas. Tuo nesidomintis lietuvis negalėtų išvardinti visų JAV prezidentų, tačiau be vargo įvardins keletą žmonių, kurių atvaizdai puikuojasi ant nacionalinės valiutos. Galima nežinoti visų Didžiosios Britanijos Ministrų pirmininkų, bet esame girdėję apie Vinstoną Čerčilį (Winston Churchill). Turbūt teko girdėti ir apie Bilą Geitsą (Bill Gates), Henrį Fordą (Henry Ford) bei Ričardą Bransoną (Richard Branson). Norint išskirtinių rezultatų, reikia apsidairyti aplinkui ir pamatyti kaip nedera elgtis, nes dairymasis po aplinką suteikia daugiausiai šansų pamatyti mažiau sėkmės lydimus asmenis. Visi anksčiau minėti aukštumas pasiekę asmenys pasižymėjo tuo, kad nekopijavo aplinkinių ir negaišo laiko mažais dantukais kandžiodami dinozaurų kojų. Jie tiesiog elgėsi kitaip.Vienas iš minėto 3% segmento atstovų Semas Voltonas (Sam Walton), “WalMart” įkūrėjas, yra aiškiai pasakęs, ką reikia daryti: “Jei nori išskirtinių rezultatų, pažiūrėk, kur eina minia ir pasuk į priešingą pusę”. Kalbant klasikine verslo kalba, šiais globalios konkurencijos laikais, vienintelis būdas pasiekti išskirtinių rezultatų – pozicionuoti. Džekas Trautas (Jack Trout) dar 1981 metais parašė šių laikų verslo “Bibliją”. Jo idėjos nėra naujiena nei vienam rimtesnių vadybos mokslų ragavusiam verslininkui, tačiau mane šokiruoja žmonių nesugebėjimas ar nenorėjimas šią paprastą, o kartu ir unikalią žinią taikyti praktikoje! Žmogau, tu mažai pasieksi, jei nesugebėsi sukurti atskiros nišos savo potencialaus kliento smegenyse. “Išsiskirk arba mirk”, pasakė D.Trautas (J.Trout) ir jis buvo teisus.Mieli skaitytojai, jei iki šios vietos vis dar skaitote šį straipsnį, padarykite vienintelį dalyką, kurio prašau: paimkite į vieną ranką D.Trauto (J.Trout) knygą “Pozicionavimas”, o į kitą šratinuką. Turiu patarimą, kuris gali iš esmės pakeisti gyvenimą: skaitydami autoriaus patarimus užduokite sau tris klausimus: “Ar aš tai naudoju?” (tik jokiu būdu ne “Ar aš tai žinojau?”, nes žinios, kurių mes nenaudojame neprisideda prie mūsų rezultatų), “Ar naudoju būtent taip?” O svarbiausias klausimas: “Kaip galėčiau tai pritaikyti savo versle ir praktikoje?”. Skaitydami pasibraukite auksines mintis, kurios yra tiesiausias kelias į išsigelbėjimą. Taip įgysite pranašumą, nes didžioji žmonių dauguma visa tai žino, bet nenaudoja.Ir pabaigai- visiems, kurie galvoja apie informacijos ir žinių būtinybę, kad verslas būtų sėkmingas XXI amžiuje, turiu blogą naujieną: žinių pakanka, nes šiais laikais per vienerius metus žmogus gauna daugiau informacijos nei mūsų protėviai prieš šimtą metų gaudavo per visą savo gyvenimą. Išsigelbėjimas yra ne naujos žinios, o šis vienintelis esminis klausimas: “Ar aš sugebu panaudoti tai, ką jau žinau?”.Skelbiu tostą – ne už žinojimą ir kalbėjimą, o už darymą, nes būtent tai skiria nugalėtojus nuo teoretikų! Norėdami būti lydimi sėkmės, turite save apsupti sėkmingai dirbančiais žmonėmis. Aš negaliu pasiūlyti milijonierių klubo narystės, bet galiu rekomenduoti nemokamą būdą, kaip kiekvieną dieną gauti vertingus patarimus iš žymiausių visų laikų pasaulio lyderių. Apsilankykite www.verslopoligonas.lt ir įveskite savo elektroninio pašto adresą skyrelyje “sėkmės citatos”. Nuo tos dienos, kiekvieną darbo dienos rytą, į Jus asmeniškai kreipsis tokie elito atstovai kaip Džekas Velšas (Jack Welsh), Henris Fordas (Henry Ford), Albertas Einšteinas (Albert Einstein) bei kiti. Šių žmonių patarimų verta klausytis, nepamirštant užduoti sau vienintelį klausimą: “Kaip galėčiau tai panaudoti savo versle?” Linkiu išskirtinės sėkmės Jūsų verslui!PATIKO STRAIPSNIS? Balsuok čia

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.