...

(Ne)tobuli verslininkai

Verslas

2016.10.13

Autorius: Juliana Miliut

Temos: .

(Ne)tobuli verslininkai

Aklas tikėjimas savo produkcijos tobulumu gali sužlugdyti kompaniją. pexels.com nuotr.

Kiekvienas, kuriam bent kartą gyvenime teko garbė artimai pažinti sėkmės sulaukusį verslininką iš didžiosios raidės V, sutiks su teiginiu, kad jie, kaip ir visi mirtingieji, pasižymi ne tik teigiamomis savybėmis, apie kurias parašytos ištisos knygos, bet ir neigiamomis. Kokios jos?

Veidrodėli, veidrodėli…

Nė vienas tėvas jums nepasakys, kad turi negražų kūdikį, lygiai taip, kaip nė vienas verslininkas nesutiks, jog jo produktas – šlamštas. Toks aklas tikėjimas savo produkcijos tobulumu ir nenoras girdėti kritikos sužlugdys kompaniją anksčiau, nei jos produktai atsidurs šiukšlių dėžėje.

Likimo ironija…

Verslininkai dažnai priima reiškinius per daug asmeniškai. Taip nutinka, nes jie yra apsėsti savo vizijos, linkę persikelti į alternatyvią realybę, kur negatyvumas neegzistuoja. Išgirdę kritikos laviną ar ,,ne‘‘ iš kliento, verslininkai linkę užmerkti akis ir užsikimšti ausis, judėti į priekį neįsigilinę į tai, kodėl tai buvo pasakyta. Ši savybė, kaip ir negražių kūdikių problema, priveda prie sunkių verslo laikų, o alternatyvi realybė yra tik slapstymosi nuo problemų forma.

Melo kojos trumpos…

Iš dalies melas yra poreikio konkuruoti labai nuodingoje aplinkoje, ypač ieškant partnerių, investuotojų, konsultantų ar valdybos narių, rezultatas. Ši savybė tampa didele problema, kai melas ima nekontroliuojamai daugintis ir galiausiai tampa tiesa. Rezultatas gali turėti drastišką poveikį verslui. Investuotojai ar pardavėjai gali pasijusti apgauti. Klientai ir partneriai neatsigręždami išsilakstys, kur akys mato. O blogiausia, kad kompanijos ir jos vadovo reputacija gali būti suteršta visam laikui.

Nuo vilko ant meškos…

Dažnai verslininkas turi viziją savo galvoje, bet negali aiškiai perteikti jos kitiems. Tokios situacijos rezultatas – vadovai apsistato žmonėmis, kurie sutinka su viskuo, arba, priešingai, kritikais. Taip sukuriama dar prastesnė darbo terpė, nes kritiškiems mąstytojams labiau nei visiems kitiems prieš įgyvendinant strategiją reikia išsamios ir visavertės pirminės informacijos.

Vienas lauke – ne karys…

Daugelis verslininkų pradžioje gali pasiekti tik tam tikrą tašką. Vieni sėkmingai baigia kurti produktą, bet nesugeba generuoti pajamų. Kiti generuoja pajamas, bet nežino, kaip plėsti verslą. Sėkmė dažniausiai reiškia, kad verslininkas turi atsisakyti visapusės kontrolės. Auginamas kūdikis turi plėsti akiratį. Baimė prarasti kontrolę yra ne tik sėkmės požymis, bet ir plėtros žudikas. Pasitikėjimas tik savimi yra sužlugdęs ne vieną pasakiško kapitalo kompaniją.

Kantrybė išaugina rožes…

Verslininkai yra nekantriausi žmonės planetoje. Verslas įkuriamas ir plėtojamas, atsakingi sprendimai priimami žaibiškai, strategijos įgyvendinamos minimaliomis investicijomis. Sakytume, tai vien pranašumai, tačiau iššūkis kyla tuomet, kai kiti asmenys (klientai, investuotojai ar partneriai) įtraukiami į visos šios virtuvės sumaištį. Verslo žmonės taip skuba, kad nepastebi tikrosios kantrybės vertės ir atsisako galimybės mėgautis sultingais verslo rojaus sodo vaisiais.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.