Nestandartinis mąstymas padeda išeiti į platesnius vandenis
2017.01.16
Temos: Vadyba.
Mąstydamas kaip visi, iš minios neišsiskirsi, o ir užsakovų vargu ar būsi greitai pastebėtas. Tuo įsitikino netradicinį požiūrį puoselėjančios spaustuvės „Ink Idea“ įkūrėja Kristina Kasting. Dabar ji negaili patarimų, kaip plėtoti veiklą, kad būtum mėgstamas, gerbiamas ir pastebėtas rinkoje.
Suburti komandą
Norint pradėti svajonių verslą, visai nebūtina gausi komanda. Svarbiausia – idėja ir suvokimas, kuo bus galima išsiskirti iš rinkoje jau patyrusių žaidėjų.
„Dar prieš įsteigdama įmonę, turėjau kitokio verslo viziją. Įmonės startas buvo su dviem žmonėmis komandoje: aš ir spaudos operatorius. Ir aš, ir kolega jautėmės gavę įrankius (plačiaformatės spaudos mašinas, spaudos apdirbimo įrangą ir pan.), su kuriais ambicingai nėrėme į plačiaformatės spaudos rinką, tačiau buvo aišku, kad konkuruoti su „senais jūrų vilkais“ lengva nebus. Teko išsigryninti savo veiklos strategiją, daug skaičiuoti ir pirmiausia sau patiems atsakyti, kuo mes skirsimės nuo kitų. Atsigręžę į save supratome, jog tam, kad pasiūlytume kažką kitokio, turime būti kitokie“, – prisimena pašnekovė.
Tad, prisimindama savo startą, K. Kasting siūlo į viską žvelgti lanksčiai, o pradėti tai daryti nuo buriamos komandos. Tik saugiai ir jaukiai besijaučiantys žmonės galės nešti įmonei naudą, o klientams siūlyti nestandartinius sprendimus.
„Vertindami darbuotojų kandidatūras, visuomet žiūrime, kokia tai asmenybė. Jei asmenybė mums patinka, tuomet žiūrime, kokių žmogus turi gebėjimų, kurie gali būti pritaikyti ir tobulinami įmonėje. Tokia gana neįprasta atrankos metodika leido suburti komandą, kuri jaučiasi saugi bei įvertinta ir emociškai, ir finansiškai. Kai šie pagrindiniai poreikiai darbo aplinkoje patenkinami, asmenybės atsiskleidžia visu grožiu ir tai yra itin naudinga įmonei. Dažnai juokauju, kad UAB „Ink Idea“ ne pozicijoms ieškome žmonių, bet, atsižvelgdami į žmogų, sukuriame jam poziciją. Visuomet lanksčiai ir pozityviai reaguojame į darbuotojų pageidavimus keistis, pritaikyti savo naujus įgūdžius ar pomėgius darbe, „rotuotis“ įmonės viduje iš vienos pozicijos į kitą, jei matome, kad einamas pareigas žmogus jau išaugo. Manau, kad tai, kuo būsi pavadintas darbo sutartyje, nepakeis žmogaus asmenybės, todėl svarbu pamatyti žmoguje potencialą ir įžvelgti jo naudą įmonei. Neabejoju, kad šiais laikais sėkmingos yra tik įmonės, kurios nuolat keičiasi ir turi netradicinį – kūrybišką požiūrį į verslą“, – įsitikinusi pašnekovė.
Užsakovas yra lygiavertis
„Reikėtų suprasti, kad užsakovas yra partneris, atėjęs su problema, kurią turi padėti išspręsti.“
K. Kasting
Anot K. Kasting, viena esminių daugumos spaustuvių ar reklamos agentūrų daromų klaidų – kliento nuvertinimas ir manymas, kad jis yra eilinis prašytojas. Taip pat klaidinga užsakovą vertinti vien tik kaip pinigų mokėtoją. Daug naudingiau abiem pusėms, kai užsakovas laikomas lygiaverčiu partneriu.
„Iš tiesų reikėtų suprasti, kad užsakovas yra partneris, atėjęs su problema, kurią turi padėti išspręsti. Dažnai užsakovas ateina su užsakymu, kurio technologinio atlikimo jis nesupranta, todėl reikia būti kantriam ir išmokti bent minimaliai, paprasta kalba klientą edukuoti ir pateikti galimus sprendimus. Paprastai būna taip, kad klientas, kiek pasigilinęs į užsakymo atlikimo eigą, suvokia, jog neturi visos tam reikalingos medžiagos, todėl mūsų užduotis yra padėti jam gauti visą reikiamą medžiagą, minimaliai trikdant klientą“, – dėsto pašnekovė.
Lankstumas atneša naudos
Įmonės „Ink Idea“ įkūrėja K. Kasting pastebi, kad lankstus požiūris į užsakovo prašymus, jo lūkesčių viršijimas ir rodomas dėmesys atneša pridėtinės naudos visai įmonei ir teigiamai veikia tolesnę veiklą. Pašnekovė prisimena keletą atvejų, kai drąsa ir lankstumas padėjo įmonei pakilti ant aukštesnio laiptelio.
„Vienas pelningiausių pavyzdžių – tai, kai sunkiai prieinamas užsakovas, dar tuomet, kai buvome startuoliai ir niekam nežinomi naujokai, daug metų dirbęs su ta pačia spaustuve, leido mums pabandyti atlikti vieną užsakymą, nes tuo metu jų nuolatinis paslaugų teikėjas atsisakė ištaisyti savo klaidą. Nusprendėme panaudoti savo geriausią įrenginį, kuris paprastai naudojamas esant itin aukštos kokybės spaudos poreikiui, nors to būsimas klientas savo pageidavime ir nenurodė. Būtent šis mūsų veiksmas ir sprendimas pasiūlyti geriau nei standartiškai lėmė tai, kad dirbame su šiuo užsakovu jau penkerius metus. Kitas pavyzdys: vienas mūsų didžiausių užsakovų ieškojo tik elementarių, greitų maketavimo paslaugų. Pradėję dirbti, ilgainiui pasiūlėme ir dizaino paslaugą, kūrybines idėjas, bet susidūrėme su tuo, kad užsakovui nepavyko laiku ir spaudžiant terminams rasti mūsų idėjų atlikėjų, daug kas nesugebėjo techniškai jų įgyvendinti, tad mes pasiūlėme išbandyti mūsų spaudos ir įrengimo paslaugas, taip pamažu klientui ėmė patikti atiduoti viską į vienas rankas ir įgijome jo pasitikėjimą – užsakovas žinojo, kad darbai bus atlikti laiku ir kokybiškai. Taip darbų apimtys su jais išaugo kone tris kartus“, – sėkme dalijasi pašnekovė.
Anot jos, tokių pavyzdžių per šešerius veiklos metus galima rasti ne vieną ir kiekvienas jų prisidėjo prie veiklos augimo. K. Kasting įsitikinusi: „Tokie pavyzdžiai padeda mums suprasti, kad, norėdami sėkmingai konkuruoti rinkoje, turime leisti užsakovui natūraliai diktuoti (netiesiogiai, derinantis prie natūraliai klientui kylančių problemų ir naujai atsirandančių poreikių) mums sąlygas, kuriomis su kiekvienu jų dirbsime skirtingai.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.