Krizių komunikacija: kodėl pamirštame kolegas?

Verslas

2020.10.14

Autorius: Veronika Bielinytė

Temos: .

Krizių komunikacija: kodėl pamirštame kolegas?

Mindaugas Sakalauskas Asmeninio albumo nuotr.

Organizacija krizinėje situacijoje. Vyksta dideli pasitarimai prie dar didesnių stalų, atmosfera kaista, tonas kyla, ruošiamasi komunikuoti išorei, teikti komentarus žiniasklaidai, rašyti apie tai socialiniuose tinkluose. Ir dažnu atveju pamirštami… savi darbuotojai. Kolegos, kuriems taip pat rūpi situacija, įdomu kas bei kodėl įvyko ir ar tai paveiks jų ateitį organizacijoje. Savo įžvalgomis, dalinasi komunikacijos specialistas Mindaugas Sakalauskas.

Išsaugokite pasitikėjimą

Krizės metu svarbu nepamiršti vidinės komunikacijos. Darbuotojai yra vieni iš svarbiausių tokiu metu. Jie gali būti puikiais organizacijos užtarėjais. Bet jei neturės tinkamos informacijos ir laiku, gali netikėtai tapti nereikalingų paskalų skleidėjais. Labai svarbu, kad kolegos būtų informuoti prieš siunčiant informaciją žiniasklaidai. Labai keistas jausmas apie įmonės bėdas sužinoti ne iš vadovų, o iš naujienų tinklalapio. Tokiu atveju mažėja pasitikėjimas organizacija, darbuotojai nėra nusiteikę palaikyti ją sunkiu metu.

Kriziniu laikotarpiu viskas keičiasi labai greitai. Todėl informuokite kolegas apie naujausius įvykius. Neužtenka tik paskelbti žinutę įvykių pradžioje ir palikti tai savieigai. Turėdami naujienų visuomet informuokite kolegas. Darbuotojai taip jausis saugiau, bus labiau užtikrinti dėl savo ateities organizacijoje. Jei dar tiksliai nežinote krizės masto ir įvykio priežasčių tiesiog informuokite kolegas trumpai, kad šiuo metu aiškinatės situaciją ir greitu metu pateiksite daugiau informacijos. Taip alkis bus numalšintas ir kolegos galės ramiau laukti tolesnės informacijos.

Svarbiausia – nepradinkite. Jei aukščiausi organizacijos vadovai sprendžia krizės iššūkius, tegul bent personalo vadovas su kolegomis pasidalina trumpa žinute apie situaciją. Svarbu, kad žinutė būtų aiški ir paprasta bei remtųsi faktais, o ne emocijomis – jų tokiu metu būna tikrai daug ir ne visuomet geriausių.

Komunikuoti nuosekliai

Krizės metu komunikuokite dažnai ir informacija dalinkitės po truputį. Nebūtina sulaukti meto kada turėsite visą informaciją, geriau komunikuokite dažniau, bet mažomis dozėmis.  Anot „Edelman Trust Barometer” atlikto tyrimo net 63 procentai darbuotojų norėjo, kad karantino metu jų darbdaviai apie koronaviruso situaciją komunikuotų kasdien. Įvertinkite krizės mastą ir pasirinkite tinkamą komunikacijos dažnį.

Su kolegomis komunikuokite glaustai ir aiškiai. Ilgi, kelių lapų tekstai, kuriuos parašė teisininkai, nebus lengvai suprantami ir dalis kolegų jų tiesiog neperskaitys. Teisiniai laiškai yra skirti teisininkams, o kolegoms pakaks kelių paprastų nuoširdžių sakinių. Be išvedžiojimų ir uodegos sukimo.

Naudokitės kanalais, kuriais įprastai komunikuojate įmonėje – bendrai siunčiamas elektroninis laiškas, žinutė įmonės intranete, informacija uždaroje Facebook grupėje ar kita. Nepamirškite, kad žinutė nors ir su konfidencialia informacija gali greitai tapti vieša, tad komunikuokite atvirai, bet išmintingai.

Nepamirškite įsivertinti

Praėjus krizei labai svarbu įvertinti kaip vyko vidinė komunikacija. Ar viskas klostėsi taip kaip ir planavote? Ar buvo pasirinkti tinkami komunikacijos kanalai? Pabendraukite su skyrių vadovais, paklauskite kolegų kaip krizės suvaldymo planas galėtų būti tobulinamas.

Ir be abejo ruoškitės krizei. Ji anksčiau ar vėliau ateis. Į krizių planus įtraukite skirtingų skyrių darbuotojus. Skyrių vadovai, kolegos iš personalo, komunikacijos, kokybės, teisės skyrių turi būti įtraukti į krizių komunikacijos planus. Tam, kad žinotų ką daryti kai krizė smogs netikėtai. Nes tuomet nebus nei laiko, nei šalto proto.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.