Ko tikisi ir kam ruošiasi mažos įmonės 2023 m.
2023.02.09
Temos: Vadyba.
Smulkių verslų savininkai tikėjosi 2022 metais atsigauti po du metus trukusios pasaulinės pandemijos. Realybė kitokia ir nenuspėjama: Rusijos ir Ukrainos karas, sutrikdęs tiekimo grandines. Infliacija koregavo mažų įmonių tikslus, aštrino krizės baimes. Darbo rinka ir vėl tapo įtempta. Apie tai, ko tikisi ir kam ruošiasi mažos įmonės 2023 metais kalbamės su marketingo agentūros Aura vadove Augustė Brukštutė
Augustė bendraudama su smulkių verslų atstovais, pastebėjo, kad jie išlieka pozityvūs, nors ir susiduria su tam tikromis ekonominėmis kliūtimis, tokiomis kaip: teikimo grandinės problemos, didėjančiais/kylančiais energijos kaštais, nestabiliu/ nepastoviu pajamų srautu, kapitalo trūkumu. Dauguma jų jaučiasi pasiruošę, net ir tuo atveju jei įvyktų didesnis nuosmukis. Smulkūs verslai mano, kad ši situacija nesutrukdys jiems ir toliau vystyti veiklas krizės metu. „Aura“ vadovė pastebi, kad šis krizinis laikotarpis neišgąsdina naujų, ambicingų, smulkiųjų verslų kūrimosi.
Nuosmukis verčia kelti kainas ir mažinti išlaidas. Tačiau intensyviau sutelkia dėmesį į pardavimų skatinimą, rinkodarą, atviresnes investicijas į naujas technologijas. Darbuotojų skaičiai dar vis auga. „Žinoma, infliacija kelia didžiausią susirūpinimą, apie kurį kalba smulkių verslų savininkai. Jie nerimauja, kad didesnės kainos sumažins paklausą, atstums klientą“ – pasakoja Augustė Brukštutė.
Tačiau yra ir džiugioji medalio pusė. Tokiais laikotarpiais esame labiau linkę palaikyti savo bendruomenės verslus nei anksčiau.
Marketingas išsprendžia daug pardavimų problemų
Smulkieji verslai nėra linkę investuoti į marketingą, nors tokiu būdu išspręstų ne mažą dalį pardavimo problemų. „Vidutiniškai mažos įmonės rinkodarai skiria tik apie 1 proc. savo metinio biudžeto. Šiuo atveju verta vadovautis sena gera taisykle ir rinkodarai skirti apie 7 proc. (metinių) bendrųjų pajamų. Deja, dauguma naujų įmonių savininkų rinkodarai skiria tik apie 1,08 savo metinio biudžeto“ – pasakoja Augustė.
Šiuolaikiniame pasaulyje, jei jūsų nėra internete – tai Jūsų nėra visai. Didžiulė klaida nepasinaudoti efektyvios rinkodaros galimybėmis, kuri atveria duris verslo sėkmei. „Nesvarbu ar tai nauja įmonė, ar ilgą laiką gyvuojanti, turėtų nuolat informuoti vartotoją apie savo produktus ir paslaugas, tik tokiu būdu pardavimai augs.“ – pataria pašnekovė.
Mažos įmonės atsakingiau tvarkys savo biudžetus
Mažos įmonės šiais metais dar atsakingiau planuoja savo biudžetus. Norėdamos jaustis stipriau, siekdamos „apsidrausti“ linksta samdyti ne atskirus marketingo departamentus ar specialistus, o bendradarbiauti su agentūromis, kurios užtikrina rezultatus, teikia didesnį paslaugų spektrą. „Pastebime, kad mažos įmonės sutartis ateinantiems metams sudaro atsargiai. Aktyviai prašo bendradarbiavimą pagrįsti rezultatu, atsiliepimais ir jau paskaičiuota ateities investicine grąža. Anksčiau to nepastebėjome taip inetensyviai. Tai pagrindžia faktą, kad nepaskaičiuotas bendradarbiavimo sprendimas įmonei gali skaudžiai kainuoti“ – pasakoja marketingo agentūros vadovė.
Lietuvių smulkių įmonių žvilgsnis į naujoves reklamos srityje atviresnis ir tai džiugina. „Patariu, prieš pradedant dirbti su marketingo specialistais, įvertinti, kokiu pajėgumu šiuo metu dirbate. Jei klientų bazė užpildyta 80 proc., reikėtų atsakyti į klausimą: ar tikrai pajėgsite aptarnauti daugiau pritrauktų klientų“ – pataria pašnekovė.
Smulkiems verslams laikas plėtrai ir įsitvirtinimui elektroninės komercijos srityje
Augustė Bruk mano, kad 2023 metai yra tas laikas, kai verta smulkiems verslams galvoti apie plėtros galimybes ir įsitvirtinimą elektroninės komercijos srityse. „ Elektroninė prekyba tai mažos rizikos būdas įmonėms pasiekti platesnę auditoriją. O verslininkams, turintiems naują verslo idėją, jos išbandymas internetinėje platformoje yra puikus būdas pradėti. Mažesnės eksploatacinės išlaidos ir didesnė grynojo pelno marža suteiks daugiau laisvės išbandyti kažką naujo“ – pataria verslininkė.
Augustė pasakoja apie dar viena šių metų laukiamą tendencija: „Vietinių verslų marketingo strategijos perėjimas į skaitmenizuotą. Įmonėms stiprinant skaitmeninį identitetą, vietiniai verslai lieka ne išimtis. Influencerių marketingą, potencialių klientų generavimo kompanijas ir trumpametražio video turinio tendencijas išnaudoti pasiruošusių verslų išvysime vis daugiau: restoranų, nekilnojamo turto agentūrų, mados butikų ir saulės energijos įmonių“ – pasakoja pašnekovė.
Pigesnių marketingo paslaugų šiais metais nelaukite
2023 metams infliacija kaitins, ne tik maisto produktų bet ir paslaugų kainas, tikėtis pigesnių marketingo paslaugų neverta. Konkurencija taip pat didėja, nes įmonės suprasdamos rinkodaros vertę, vis labiau rūpinasi savo identitetu socialiniuose tinkluose ir interneto erdvėje. Tai įtakoja ir tai, kad marketingo įmonės dar labiau turi dirbti, kad jų klientas būtų išgirstas ir matomas. Todėl, skaitmeninės rinkodaros biudžetų dydžiai auga, tiems, kurie siekia rezultatų.
2023 m. įsivyraus mažų ir nežinomų įmonių pakilimas
Išaugus infliacijai ir energetikos krizei žmonės tampa labiau linkusiais į alternatyvių produktų ir paslaugų paiešką. Drąsiau tyrinėja butikų ir naujų įmonių galimybes. „ Tai nereiškia, kad jie ieškos pigesnių alternatyvų – tiesiog žmonės linkę jaustis saugesni turėdami daugiau pasirinkimų. Todėl 2023- iaisiais metais įsivyraus mažų ir nežinomų įmonių pakilimas, o didesniems verslams atsivers daugiau galimybių investuoti į mažesnius prekės ženklus“ – pasakoja Augustė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.