...

Ko galime pasimokyti iš geriausių Lietuvos bendrovių?

Verslas

2013.09.02

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Ko galime pasimokyti iš geriausių Lietuvos bendrovių?

Ko galime pasimokyti iš geriausių Lietuvos bendrovių? bzn start fotomontažas

Visos šios bendrovės ne vienerius metus patenka į geriausią reputaciją turinčių šalies verslo lyderių dešimtuką. Šįkart suteikėme progą joms pačioms žvilgtelėti į veidrodį ir paklausėme: ko iš jūsų gali pasimokyti ne tik stambieji, bet ir pradedantys verslininkai?

Išnaudokite socialines medijas

„Smulkiesiems verslininkams patartume kuo aktyviau bendrauti su savo klientais socialinėse medijose, pavyzdžiui, tinkle „Facebook“. Klientai vis dažniau ten dalijasi savo patirtimi bei ieško atsakymų. Pavyzdžiui, mūsų „Ežio“ paskyra šiame tinkle turi beveik 115 tūkst. draugų. Ne tik aktyviai bendraujame su jais, dalijamės informacija, teikiame pasiūlymų, bet ir esame įdiegę klientų aptarnavimo funkciją per „Facebook“, dėl kurios galime iškart padėti klientams ar operatyviai su jais susisiekti. Klientų aptarnavimas per socialines medijas, bendravimas su jais ne tik padeda sužinoti klientų nuomonę ir lūkesčius, geriau juos pažinti, bet ir leidžia kurti bei palaikyti santykius, atsakyti į aktualius klausimus“, – dalijosi patarimais „Omnitel“ viceprezidentė klientams Lina Galatiltė.

Nepamirškite socialiai atsakingų veiksmų

Pasak „Swedbank“ tvarios veiklos vadovės Rasos Jauniškienės, svarbiausias patarimas smulkiosioms įmonėms – turėti ilgalaikę savo verslo perspektyvą, tvaraus augimo viziją. Jeigu įmonę domina ilgalaikiai santykiai su klientais, vartotojais, nuomonės formuotojais, įtraukti tvarios veiklos principus į verslo procesus yra tiesiog privalu. Tvarumas „Swedbank“ yra neatsiejamas veiklos principas, užkoduotas banko vertybėse, apie jį byloja ir pagrindinis tikslas – skatinti stiprią ir tvarią daugelio gyventojų ir įmonių finansinę padėtį. „Swedbank“ yra įsipareigojęs tvariai vystyti verslą. Taip tikimasi sukurti ilgalaikius santykius su klientais.

Socialiai atsakingo požiūrio smulkiajam verslui skatino neužmiršti ir „Teo LT“ komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis. „Jau penkerius metus mūsų bendrovė įgyvendina projektą „Tausok ir keiskis“, kuris kviečia kiekvieną įmonės darbuotoją kasmet įgyti bent vieną naują aplinką saugantį įprotį. Toks projektas, gimęs iš pilietiškumo, atsakomybės nuostatų, yra aktualus bei nesunkiai pritaikomas ir stambiajame, ir smulkiajame versle. Be akivaizdžios ekonominės naudos, projekto idėjos kelia darbuotojų motyvaciją, ugdo pasididžiavimą bendrove ir komandinio darbo rezultatais. Pavyzdžiui, „Tausok ir keiskis“ ragina darbuotojus atsakingiau naudoti popierių, vandenį, rūšiuoti atliekas, atsisakyti plastikinių kavos puodelių, taupyti šilumą kabinetuose. Praėjusių metų pabaigoje darbuotojus pakvietėme rinktis ekonomišką, aplinką tausojantį vairavimo būdą ir dalyvauti „Ekoralyje“. Konkurso rezultatai pranoko lūkesčius – per devynis mėnesius bendrovė pirko net 50 tūkst. litrų mažiau degalų. Skaičiuojame, kad per visą projekto „Tausok ir keiskis“ gyvavimo laikotarpį jau sutaupėme 4,5 mln. litų“, – pasakojo A. Bubnelis.

„Nusprendę imtis nuosavo verslo, įsitikinkite, kad tikrai darote tai, kam jaučiate aistrą. Tai, kas jums iš tiesų labai patinka. Ir niekada neužmirškite tuo džiaugtis.“

„Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas

Palaikykite vieni kitus ir aukite daug greičiau

UAB „Švyturys-Utenos alus“ korporatyvinių reikalų direktorius Dainius Smailys patarė palaikyti vieniems kitus. „Mūsų bendrovė, vykdydama savo veiklą, vadovaujasi principu, kurį patys pavadinome L3. Šis verslo organizavimo modelis išsiskiria tuo, kad juo siekiama mažiausiai 80 proc. prekių ir paslaugų pirkti iš Lietuvos tiekėjų. Manome, jog veikdami pagal šį principą maksimaliai panaudojame šalies ekonomikoje prieinamus resursus: darbo jėgą, šalies įmonių teikiamas žaliavas, prekes ir paslaugas. O tai kuria ir išlaiko darbo vietas Lietuvoje – su mumis susijusiose įmonėse ir pramonės šakose. Toks siekis lemia būtinybę keisti įmonės mąstyme nusistovėjusius įpročius, pigiausios kainos kriterijų keičia geriausios kokybės ir nuolatinio bendradarbiavimo kriterijus“, – patirtimi dalijosi D. Smailys.

Panašius principus taiko ir „Iki“ tinklas. „Daug maisto produktų kepame ir gaminame patys, aktyviai mezgame partnerystes su šalies ūkininkais ir smulkiaisiais verslininkais, kad pirkėjus pasiektų lietuviškas maistas. Be to, paskutinę dieną galiojančius produktus aukojame „Maisto bankui“, nes manome, kad skurdžiau gyvenantiesiems turi padėti ne tik valstybė, bet ir verslas“, – pabrėžė „Iki“ vykdomasis direktorius Darius Malakauskas.

Būkite drąsūs, lankstūs ir reaguokite į rinkos pokyčius

„Visuomet diegiame inovacijas į savo prekių ženklus ir siūlome daugybę naujovių pirkėjams. Pačioje įmonėje įdiegtos naujovės viena ar kita forma pasiekia ir pirkėją. Mūsų atveju – unikaliais, gausiai apdovanotais gaminiais, išskirtinėmis jų pakuotėmis, drąsiais projektais. Būtent lankstumas, drąsa ir greitis reaguojant į pokyčius rinkoje ir pasiūlant naujovių ir yra tai, kas padeda pasiekti ir išlaikyti įmonės sėkmę. Tai galioja visoms bendrovėms, neatsižvelgiant į jų dydį ir veiklos sritį“, – tokiomis įžvalgomis pasidalijo „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.