...

Kiek išsilavinimas turi įtakos verslo sėkmei?

Verslas

2012.04.23

Autorius: bzn start

Temos: .

Kiek išsilavinimas turi įtakos verslo sėkmei?

Apklausa www.freegreatpicture.com

Į šį klausimą pasitelkime verslo žmones: Žilviną ir Kęstutį, kurie pateikia įdomius pamąstymus. Taigi, savo nuomone dalinasi Žilvinas Butkevičius, „M Capital“ dalininkas, komercijos direktorius:

Jei kalbėsime apie aukštąjį universitetinį ar mokyklinį išsilavinimą ir verslo sėkmę, manau, tai turi mažai bendra, ypač jei baigę 12 klasių stojate mokytis bakalauro ir magistro. Mokykla, mano nuomone, tik tolina nuo verslumo ir žlugdo kūrybingumą, kurio taip reikia verslo pasaulyje. Esu tikras, kad verslo sėkmei įtakos neturi ir universitetinis išsilavinimas. Tai tik teorija, o svarbiausia yra praktika ir atkaklumas.

Jei kalbėsime apie išsilavinimą kaip apie tobulėjimą, tai ypač svarbus elementas. Norint kurti verslą, būtina domėtis verslo naujovėmis, vadybos principais, asmeniniu tobulėjimu, finansais, ekonomika. Kas rytą bent 15 minučių skiriu knygų skaitymui, nes tai padeda susikurti nuotaiką. Taip pat bent kartą per ketvirtį dalyvauju seminaruose ir mokymuose. Man seminarai suteikė daugiau motyvacijos, žinių ir geros energijos nei metai universitete. Neskatinu mesti studijų, tiesiog raginu blaivia galva atsirinkti informaciją, kuri naudinga ir reikalinga. Patikėkite, turint nuosavą verslą aukštojo mokslo diplomo jūsų niekas neprašys. Na, bent manęs neprašė. Tinkamu metu ir universitetas gali atnešti daug naudos jūsų verslui, ypač jei einate studijuoti jau turėdami patirties verslo pasaulyje ar vadovavimo praktikos. Tokiu atveju viską, ką išgirsite, galėsite taikyti praktiškai, be to, susirasite bendraminčių ir kontaktų – čia kalbu apie vadovų magistrantūrą. Savo kailiu patyriau, kad asmeninis tobulėjimas yra veiksnys, lemiantis sėkmę verslo srityje. Taigi tobulėkite kaip asmenybės, skaitykite knygas rytais, domėkitės naujovėmis, bend­raukite su versliais ir pozityviais žmonėmis. Sėkmės!

Taip pat į klausimą atsako Kęstutis Gečas, „Viešųjų ryšių technologijų“ įkūrėjas ir savininkas:

Šiuolaikinė visuomenė sukūrė pakankamai efektyvią išsilavinimą teikiančią sistemą, todėl reikia tik pasiimti tai, kas išrasta ir sugalvota. Yra tik du būdai gauti žinių: viską atrasti patiems, patirti savo kailiu arba mokytis iš kitų sukauptos patirties. Norite patys sužinoti, kaip kuriamos ir valdomos įmonės? Kaip kuriami produktai ir rinkodaros strategijos? Tai gali trukti ne metus, o dešimtmečius! Gyvenimas per trumpas, kad taip elgtumėtės.

Išsilavinimas turi ir tamsiąją pusę. Dažniausiai jis pateikia sisteminių žinių, jau įvykusių pavyzdžių. Kitaip tariant, išsilavinimas paremtas praeitimi, jis kuria tam tikras veiksmų klišes, stereotipus, kurie nebūtinai gerai veiks dabartyje ir ateityje. Pernelyg savo išsilavinimu pasikliaujantys verslininkai praranda kūrybiškumą – tuomet tik laikas parodys, kada jie pralaimės konkurencinę kovą.

Mano nuomone, išsilavinimas vertingas, kai ugdo asmenybę, inteligenciją bei gebėjimus efektyviai priimti ir apdoroti daug informacijos, kritiškai ją vertinti. Šie dalykai yra esminiai, nes pasaulis keičiasi greitai, o naujos informacijos daugėja žaibiškai. Tai, ko išmokote universitete prieš kelerius metus, gali būti jau pasenę. O sugebėdami greitai ir efektyviai apdoroti informaciją, t. y. mokytis, tapsite lankstūs ir nesunkiai prisitaikysite prie pokyčių.

PATIKO STRAIPSNIS? Balsuok čia

Ekspertai

Kęstutis Gečas

Kęstutis Gečas

Įkūrėjas ir savininkas / „INK agency“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.