Kidibam.lt įkūrėja: išmeskite knygas, mokančias uždirbti milijoną
2014.05.22
Temos: Vadyba.
„Kai verslas sprendžia konkrečias visuomenės problemas, dirbti ne tik įdomu, bet ir prasminga. Kurdami savąjį norėjome įgyvendinti daugelio mamų svajonę – apipirkti vaikus pigiau ir ekologiškiau. Mums pavyko tai padaryti sukūrus Lietuvoje analogų neturintį portalą kidibam.lt“, – džiaugiasi jo vadovė Erika Paulauskė.
Viena svajonė ir skirtingos patirtys
Kad atsirastų populiarus Amerikoje, tačiau Lietuvoje visiškai naujas portalas www.kidibam.lt, jo kūrėjams teko nueiti nelengvą kelią: atlikti rinkos analizę, iki smulkmenų išgeneruoti idėją, apgalvoti rinkodarą bei numatyti daugelį kitų svarbių žingsnių.
Trys bičiuliai sėkmę kuria pasitelkdami savo patirtį: E. Paulauskė išmano, kaip įgyvendinti e. produktų sritį, Saulė Dienienė-Archipova dalinasi tuo, ką įgijo ilgai dirbdama vienos didžiausių drabužių prekybos įmonių pirkimo departamente, o Andrius Paulauskas kuria IT platformą.
„Dažnai mūsų klausia, ar kurdami trise nesipykstame, – šypteli E. Paulauskė. – Mūsų projektas didelis, tad puikiai visi suprantame, kad vienas žmogus negali jo įgyvendinti. Todėl daug kalbamės, nesikišame ne į savo sritį ir gerbiame vienas kito patirtį bei patarimus.“
Verslininkai prasitaria, kad kartais kylančius nesutarimus puikiai išsprendžia išsimiegojimas, bet tai padaryti pavyksta ne visada. Pašnekovai prisipažįsta, kad praėjus beveik metams nuo idėjos atsiradimo kartais sau leidžia nedirbti savaitgaliais, tačiau vakarai ir visas laisvalaikis kol kas dar priklauso ne jiems.
„Kuriamas verslas pirmiausia turi patikti tau pačiam ir būti tarsi hobis, nes kitaip nepaveši viso krūvio“, – atkreipia dėmesį E. Paulauskė.
Apsipirkti neišleidžiant pinigų
E. Paulauskė trumpai papasakojo portalo kidibam.lt veikimo principą. Norintieji pakeisti išaugtus vaikų drabužėlius portale užsisako specialų KIDIBAM maišą, kurį netrukus randa savo pašto dėžutėje. Į jį sudėję kokybiškus, nenunešiotus drabužius, nemokamai išsiunčia per „LP Express“ greitųjų siuntų terminalus. Gautas siuntinys atidžiai apžiūrimas: prastos kokybės, purvini ar nunešioti drabužėliai atidedami į šalį. Vėliau jie keliauja perdirbimui arba grąžinami šeimininkui.
Reikalavimus atitinkančius drabužius KIDIBAM įvertina virtualiais taškais ir paskelbia portale – juos gali įsigyti kiti vartotojai. Tiesa, drabužėlių šeimininkai, prieš siųsdami drabužius į portalą, gali pasinaudoti specialia skaičiuokle, parodančia, kiek taškų preliminariai gaus už savo turtą. Kiekvienas klientas už surinktus taškus gali išsirinkti patikusių drabužėlių. Mamos, neturinčios nereikalingų drabužėlių, siūlomų gali įsigyti susimokėdamos.
Bandomasis laikotarpis idėjai – metai
Į šį verslą iš viso investuota maždaug 100 tūkst. litų. Nors lapkritį atsiradęs portalas sparčiai auga, apie atsiperkamumą, E. Paulauskės teigimu, kol kas kalbėti anksti. Planuojama visus metus stebėti portalą ir analizuoti, ar jis patrauklus vartotojams, produktą tobulinti ir adaptuoti, tuomet žiūrėti, ar atsiperka investicijos, o vėliau priimti atitinkamus sprendimus.
„Kad idėja virstų realybe, reikia nemažai žinių, kruopščiai atlikti namų darbus ir stiprios komandos, tikinčios ta pačia vizija, – pasakoja E. Paulauskė. – Pati vaikystėje buvau meniškos prigimties: mėgau piešti, šokti. Tad netikiu, kad verslininkais gimstama. Manau, jais tampama įgijus profesinės patirties ir žinių, todėl būtent jas ir akcentuoju.“
Prieš pradedant verslą kidibam.lt vadovė pataria pirmiausia viską apgalvoti, apskaičiuoti, įvertinti savo galimybes ir kiek reikės žmonių idėjai įgyvendinti.
„Niekada nieko nedarykite vieni, turėkite rimtą komandą, su kuria dirbsite, – pataria E. Paulauskė. – O gerokai prieš tai sukaupkite kuo daugiau informacijos. Dalį jos gausite iš knygų, tačiau ne iš populiariosios literatūros, mokančios per mėnesį tapti milijonieriais, o kur kas nuobodesnės – vadovėlių. Ir niekada nebijokite pasidalyti idėja su draugais ar ekspertais – tai padės pasitikrinti, ar ji įdomi rinkai.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.