Kaip versle susikalbėti skirtingų kartų atstovams?
2017.08.02
Temos: Darbuotojai, Pardavimai, Vadyba.
Kaip skirtingų kartų atstovams geriau susikalbėti ir suprasti vieniems kitus darbe? Ką jie turėtų žinoti vieni apie kitus? Šiuos ir kitus klausimus, pasitelkę Jungtinėje Karalystėje įsikūrusios rinkos ir socialinių tyrimų organizacijos „Ipsos Mori“ atlikto tyrimo duomenis, apžvelgėme su vadovų ir aukštos kvalifikacijos specialistų paieškos įmonės „Master Class Lietuva“ partnere Laura Duksaitė-Iškauskienė.
Savitas požiūris į savo kartos atstovus
Rinkos ir socialinių tyrimų organizacijos „Ipsos Mori“ atliktame tyrime paaiškėjo, kaip save suvokia kūdikių bumo ir Y kartos atstovai. Nustatyta, kad Y kartos atstovai dažnai apibūdinami šiais būdvardžiais: technologiškai išprusę, materialistiški, savanaudiški, tingūs ir arogantiški. Kita vertus, X kartos atstovai apibūdinami priešingai: pagarbūs, puikių manierų ir etiški. Keisčiausia tai, kad patys tūkstantmečio vaikai pritaria tokiems savo kartos atstovų apibūdinimams. Net 44 proc. Y kartos atstovų teigė, kad jų karta yra materialistiška, 37 proc. apklaustųjų pripažino esantys savanaudžiai, o 33 proc. pritarė, kad jų kartai būdingas tingumas. Gera žinia ta, kad verslo pasaulyje Y kartos atstovai dažniau suteikia grįžtamąjį ryšį, priimdami sprendimus naudoja įvairius kanalus, be to, jie turi aukštesnį akademinį išsilavinimą.
Skirtingi karjeros keliai
Vadovų ir aukštos kvalifikacijos specialistų paieškos įmonės „Master Class Lietuva“ partnerė L. Duksaitė-Iškauskienė pasakoja, kad kūdikių bumo kartos žmonės yra vieno darbo karta – jie yra ištikimi savo darbovietei. Remdamasi tyrimų duomenimis, pašnekovė nurodo, kad Vakarų pasaulyje šių darbuotojų yra telikę vos 27 proc. ir jų sparčiai mažėja, artinantis jų išėjimo į pensiją laikotarpiui. Kita vertus, pensiniam amžiui ilgėjant, įmonėms tai yra išsigelbėjimas, nes šiuos darbuotojus pavyksta išsaugoti ilgiau.
„Y ir Z kartos atstovai gali anksčiau ateiti į verslą, anksčiau suklysti ir greičiau rasti tinkamą profesinį kelią.“
L. Duksaitė-Iškauskienė.
Tradicinio darbo modelio pavyzdžiu L. Duksaitė-Iškauskienė įvardija paštą, kur didelė dalis darbo pobūdžio liko nepakitusi, o ilgai ten dirbantys X kartos atstovai puikiai išmano, kaip viską reikia tinkamai atlikti. Pasak pašnekovės, Y ir Z kartos atstovai nebeturi galimybės dirbti viename darbe, nes darbo rinka greitai kinta, todėl reikia mokėti prisitaikyti.
Cituodama tyrimų duomenis, „Master Class Lietuva“ partnerė pabrėžia, kad Y kartos darbuotojai vidutiniškai būna padarę tris karjeras ir pakeitę 15 darbų. Pasak L. Duksaitės-Iškauskienės, Y ir Z kartos atstovai daug anksčiau turi prieigą prie išteklių: piniginių, informacinių ir technologinių. Įmonės „Master Class Lietuva“ partnerė pastebėjo, kad jau aštuntoje ar devintoje klasėje atsiranda bent vienas moksleivis, pradėjęs savo verslą. Be to, jiems daug lengviau susirasti reikiamą informaciją – tai juos daro daug savarankiškesnius. „Y ir Z kartos atstovai gali anksčiau ateiti į verslą, anksčiau suklysti ir greičiau rasti tinkamą profesinį kelią“, – teigia pašnekovė.
Panašios vertybės
„Atlikus vertybinį tyrimą, kai buvo lyginami skirtingo amžiaus žmonės: studentai, dirbantieji ir pensinio amžiaus sulaukę asmenys, paaiškėjo, kad visų šių žmonių vertybės yra panašios“, – pasakoja L. Duksaitė-Iškauskienė. Anot pašnekovės, vertybinės skalės viršuje atsiduria šeima, o antras pagal svarbą prioritetas yra darbas. Įmonės „Master Class Lietuva“ partnerė įsitikinusi, kad, nors skirtingų amžiaus grupių žmonės dirba skirtingai, jų vertybės visgi sutampa, todėl kalbėti apie skirtingų kartų nesusikalbėjimą nėra tikslinga.
Šaltiniai: War of the Words: Millenials vs. Baby Boomers: https: //www.statista.com/chart/9959/war-of-the-words_- millenials-vs-baby-boomers/
https://www.ipsos.com/ipsos-mori/en-uk/millennial-myths-and-realities
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.