Kaip vaikiui iš Niujorko pavyko sukurti Calvino Kleine‘o imperiją
2017.09.24
Temos: Vadyba.
CK nėra paprastas raidžių junginys, tai prekių ženklas, atpažįstamas visame pasaulyje. Nuo kvepalų iki apatinių drabužių – amerikiečio Calvino Kleino sukurta imperija kuria ir parduoda viską, ką gali vilkėti ar avėti žmogus. Kartą paklaustas, kaip paprastam vaikiui iš Niujorko pavyko sukurti imperiją, amerikietiškos mados ambasadoriumi tituluojamas dizaineris atsakė: „Sėkmei aplankius niekada nesnaudžiu, galbūt dėl šios priežasties ji mane ir lydi.“
Mamos įtaka
C. Kleinas gimė 1942 metų lapkričio 19 dieną. Nuo mažens daug laiko su motina leisdavęs berniukas pamažu pamėgo madą ir meną. Kol kiti vaikai žaisdavo kieme, C. Kleinas vaikštinėdavo parduotuvėse. Jis su mama ieškodavo gražių, tačiau įperkamų drabužių. Paaugęs būsimas dizaineris savarankiškai išmoko piešti eskizus ir siūti. Dizaineris teigia nuo mažens norėjęs būti drabužių kūrėju.
Laimingas atsitiktinumas
Baigęs studijas Niujorke, Mados technologijų institute (angl. Fashion Institute of Technology), C. Kleinas pirmą kartą vedė. Siekdamas išlaikyti save ir žmoną Jayne Centre jis įsidarbino drabužių siuvimo rajone. Apie originalių modelių kūrimą ir savą mados verslą svajojantis dizaineris diena iš dienos perpiešdavo iš Europos į Ameriką atkeliavusių drabužių eskizus.
Būdamas 26 metų (1968 m.) C. Kleinas suprato, kad jei nieko nesiims, svajonės neišsipildys, todėl surinkęs visas savo santaupas ir susiradęs didesnę pinigų sumą investuoti galintį partnerį (juo tapo C. Kleino vaikystės draugas Barris Schwartzas) įsteigė įmonę.
Pirmasis užsakymas partnerius pasiekė visai netikėtai, kai vienas įtakingas žmogus (iš tuo metu universalinių parduotuvių gigante laikytos „Bonwit Teller“) sumaišęs aukštus užsuko į C. Kleino ateljė. Jaunojo dizainerio darbų (o būtent paltų) sužavėtas klientas pažadėjo C. Kleinui sėkmę ir pateikė 50 000 JAV dolerių vertės užsakymą.
Taip ir buvo. Jau 1969 metais C. Kleino kurti drabužiai papuošė „Vogue“ viršelį.
Žingsnis po žingsnio
Sulaukęs pripažinimo C. Kleinas ėmėsi naujo iššūkio – pradėjo kurti sportinių drabužių liniją. Jaunatviškas siluetas, išskirtinės spalvos, geros medžiagos bei priimtinos, palyginti su Prancūzijos aukštųjų mados namų siūlomomis, kainos greitai sudomino amerikietes, o netrukus patogūs drabužiai buvo pripažinti ir tarp vyrų.
Šiai linijai priklausantys laisvalaikio drabužiai, pavadinti „Calvino Kleino išvaizda“ (angl. „The Calvin Klein Look“), C. Kleinui pelnė pripažinimą tiek tarp klientų, tiek tarp mados kritikų. Jo darbai net tris kartus iš eilės buvo įvertinti prestižiniu apdovanojimu „Coty“.
Tačiau sėkmė turi kainą. 1973 metais C. Kleinas išsiskyrė su žmona. Kalbama, kad nutrūkus poros santykiams dizaineris išgyveno triukšmingiausią savo gyvenimo laikotarpį, o disko klubas „Studio 54“ tapo jo namais. Šėlionės liovėsi, kai 1978 metais buvo pagrobta vienuolikmetė Calvino dukra. Laimė, viskas baigėsi sėkmingai, o dizaineris grįžo prie kūrybos.
Revoliucionierius
Apie C. Kleiną garsiai vėl prabilta 1980 metais, kai pasirodė reklaminės Doono Arbus ir Richardo Avedono nuotraukos, kuriose ženklu CK pažymėtus siauručius džinsus mūvintis modelis Brooke Shields sako: „Tarp manęs ir mano Calvino nėra nieko“ (angl. „Nothing comes between me and my Calvins“). Reklama sulaukė didžiulio žiniasklaidos bei visuomenės dėmesio ir tapo nacionaliniu fenomenu. Pačią pirmą pardavimo savaitę buvo nupirkta daugiau nei 200 000 siaurų džinsų.
Ne mažiau dėmesio sulaukė ir 1982 metais išleista vyriškų apatinių, ant kurių viršutinės juostos puikavosi dizainerio vardas bei pavardė, kolekcija. Nors kritikai juos pliekė, pardavimas buvo milžiniškas.
Dabar ženklas CK vertinamas milijardais. Nors C. Kleino kelyje netrūko pakilimų ir kritimų, dizaineris tvirtina: „Padariau viską, ko norėjau. Jei yra kas nors, ko noriu, manęs nesulaikysite.“
Imperiją savo rankomis sukūrusio dizainerio istorija įkvepia ir skatina niekada nenuleisti rankų. Kas sakė, kad užsispyrimas yra bloga savybė?
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.