Kaip sukurti šimtametį verslą?

Verslas

2015.11.26

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Kaip sukurti šimtametį verslą?

Kaip sukurti šimtametį verslą? Flickr.com nuotr.

Sakoma, kad sporte apginti titulą nepalyginamai sunkiau, nei jį iškovoti pirmą kartą. Versle irgi panašiai. Trumpalaikę sėkmę gali pasiekti dauguma, bet tik geriausieji daugybę metų išlieka pačioje viršūnėje. Neseniai Helsinkyje vykusioje konferencijoje „Slush“ buvo galima sutikti ne vieną tokį ramų veteraną. Kokia jų sėkmės paslaptis? Kaip įmonei viršūnėje išlikti ne metus ar dvejus, o visą amžių. Apie tai konferencijoje kalbėjo garsios Švedijos bankininkų šeimos atstovas Marcusas Wallenbergas ir bendrovės „Nokia“ vadovas Risto Siilasmaa.

Reikia būti pasiruošusiam nuolatinei kaitai

M. Wallenbergas sakė, kad žmonėms, plėtojantiems šimtametį verslą, visų pirma būdingas tam tikras mąstymo būdas, žvilgsnis tiek į verslą, tiek į pasaulį apskritai. „Žinoma, tai labai plati tema. Tačiau manau, kad jeigu nori ilgalaikio verslo, turi ir mąstyti atitinkamai. Privalai nuolatos būti atviras permainoms. Būtinas moralinis pasirengimas nuolatos dirbti su savo verslu, niekada nesitenkinti tuo, ką turi. Juk visada kas nors laukia už kampo. Čia kaip sporte – privalai nuolatos stebėti kamuolį. Aišku, kartais užmiegi… Mums irgi taip buvo nutikę. Pavyzdžiui, XX a. 10-ajame dešimtmetyje Švediją buvo ištikusi finansų krizė. Tada mums tikrai buvo labai sunku. Visa bankų sistema buvo restruktūrizuota. Tačiau čia ir yra ilgalaikės sėkmės paslaptis. Kai atėjo pastaroji krizė, ana patirtis mums tik padėjo“, – teigė jis.

„Tam, kad išgyventų didžiausius sukrėtimus, įmonė turi sutelkti dėmesį į du svarbiausius dalykus: produktus ir klientus. Turi mėgti ir suprasti savo produktą. Be to, privalai pažinti juos naudojančius žmones“

R. Siilasmaa

Atvirumą permainoms išskyrė ir dabartinis „Nokia“ vadovas. Konferencijos „Slush“ auditorijai jis pateikė iš tikrųjų stebinančius skaičius. „Per pastaruosius trejus su puse metų „Nokia“ išgyveno milžiniškas permainas. Daugiau nei 99 proc. darbuotojų prieš trejus metus dar nebuvo mūsų bendrovės dalimi. 95 proc. mūsų dabartinių pajamų paprasčiausiai neegzistavo prieš trejus metus. Pasikeitė visa valdyba, visi vykdomieji direktoriai. Tarytum pakeitėme visus įmonės atomus. Tačiau liko jos dvasia. Man tai buvo svarbiausia pamoka. Ilgus metus veikiančioje įmonėje svarbiausia yra jos dvasia. Ji veikia tarsi gravitacinė jėga. Jeigu žmonės žino, kad bendrovė gali persiorientuoti, išlikti, tai jiems suteikia drąsos, tikėjimo. O su drąsa ir tikėjimu gali inovuoti, eiti tolyn“, – tikino R. Siilasmaa.

Kitaip tariant, bene vienintelis pastovus dalykas įmonėje turėtų būti jos užsibrėžimas mokytis ir keistis. „Jeigu nueitumėte prie „Nokia“ stendo, rastumėte daugybę naujų virtualiosios realybės sprendimų. Su jais dirbame jau kelerius metus, ir tik dabar pradedame rodyti viešai. Tai puikus pavyzdys, kaip mes visada koncentravomės ne tik į dabartį, bet ir į tai, kas bus plačiai naudojama tik po kokių penkerių metų. Taip mes nuolatos išliekame priekyje. Patikėkite, „Nokia“ laboratorijose šiuo metu kuriama daugybė nuostabių dalykų. Tas noras, netgi poreikis inovuoti yra bendrovės DNR. Mes tiesiog negalime įsivaizduoti, kad veiktume kitaip“, – sakė „Nokia“ vadovas.

Du svarbiausi dalykai versle

Pasak M. Wallenbergo, niekada nereikia pamiršti, kas turėtų būti verslo pirmenybė. Laikai gali keistis, bet ji visada išliks ta pati – tai žmogus. „Labai svarbus ir susitelkimas į tai, ko reikia klientams. Kaip gali nuolatos atsiliepti į jų poreikius, o kartais netgi užbėgti jiems už akių? Tačiau technologijos yra tik viena proceso dalis. Labai svarbu turėtų ilgalaikę misiją, kurią sieki įgyvendinti. Tik ji padės išlikti net ir sunkiausiais laikotarpiais. Žinoma, misija irgi privalo keistis. Kartais iš tikrųjų tenka bendrovę pertvarkyti iš esmės. Tačiau ir tai padės tik tuo atveju, jeigu turėsi aiškią viziją, matysi, kuriuo keliu įmonė turi eiti. Pagaliau nereikia pamiršti, kad kartais reikės ir kovoti. Sunkiai kovoti. Tavo nuoširdi kova pritraukia žmones. O jie yra svarbiausia. Mašinos ir yra tik mašinos. Verslo dėmesys turi koncentruotis į žmones“, – kalbėjo jis.

Jam antrino ir R. Siilasmaa. „Tam, kad išgyventų didžiausius sukrėtimus, įmonė turi sutelkti dėmesį į du svarbiausius dalykus: produktus ir klientus. Turi mėgti ir suprasti savo produktą. Be to, privalai pažinti juos naudojančius žmones. Jeigu praleisite maksimaliai daug laiko dirbdami su produktais, klientais ir jų aptarnavimo kokybe, visada turėsite gerus rezultatus. O jeigu dar turėsite ir pakankamai drąsos eksperimentuoti, geri rezultatai tęsis“, – teigė jis.

Taip pat labai svarbu nepamiršti, kas pats esi. Įvairių pagundų, nesėkmių ir tiesiog sunkumų neišvengiamai pasitaikys. Tačiau visai tai įveikia tik geriausieji. „Gali kreipti dėmesį vien į savo nesėkmes, neigiamus arba teigiamus dalykus, kuriuos apie tave rašo žiniasklaida, ir į daugybę kitų žalingų dalykų. Dažnai žalingi būna ir smagūs, patrauklūs dalykai. Tačiau iš tikrųjų jie tave atitraukia nuo to, kas svarbu. Pagundoms pasiduoti lengva, ypač startuoliams“, – sakė R. Siilasmaa.

Reikia išnaudoti suteiktas galimybes

Abu verslininkai per savo karjerą matė daugybę pakilimų ir nuopuolių. Matė jie ir daugybę permainų verslo pasaulyje. Ne tik matė, bet ir stengėsi jas išnaudoti. Juk tik taip galima eiti į priekį. „Manau, kad pasaulis juda globalizacijos kryptimi. Yra daug verslų, kurie jau savo prigimtimi yra tarptautiniai. Visi esame tarsi antys labai dideliame tvenkinyje. Vienintelis būdas išlikti šiame tvenkinyje – būti inovatyviems. Inovacijos yra svarbiausias dalykas“, – tvirtino M. Wallenbergas.

Ir niekada negalima savęs nurašyti iš anksto. Net jeigu esi mažas ir iš pirmo žvilgsnio visai nesvarbus. Savo menamus trūkumus labai greitai galima paversti pranašumais. „Čia yra ir visų Šiaurės šalių stiprybė. Mes neturime pasirinkimo. Privalome labai greitai išeiti į platųjį pasaulį, kuo anksčiau keltis į kitas rinkas, kitas kultūras. Tai nuostabus dalykas“, – įsitikinęs R. Siilasmaa.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.