Kaip pagerinti santykius su klientais?
2019.09.03
Temos: Marketingas, Vadyba.
Darbas su nauju klientu visuomet atneša ne tik daug laimės, bet ir pažeria gausybę iššūkių: poreikį įsigilinti, išsiaiškinti ir perprasti naujojo kliento specifiką, bei kurti tarpusavio pasitikėjimą. Tam, kad bendradarbiavimas taptų glaudžia partneryste, šiuos iššūkius būtina įveikti. Kaip tą padaryti – komentuoja skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ projektų direktorė Laura Gataveckaitė.
Įsigilinimas į kliento prekės ženklą
Vieni iš pagrindinių iššūkių, su kuriais tenka susidurti pradėjus bendradarbiauti klientui ir agentūrai, yra įsigilinimas į kliento prekės ženklą, ir komunikacijos tono bei stiliaus supratimas. Užduotis tampa dar sunkesne, jei prekės ženklas turi labai specifinį kalbėjimo toną bei vizualinę išraišką.
„Natūralu, kad bendradarbiavimo pradžioje darbų derinimo procesas gali užtrukti. Tai vadinama adaptaciniu periodu, kurio metu siūlomi sprendimai gali būti neįprasti ar nestandartiniai. Žinoma, jei tai kartojasi pastoviai, reiktų imtis ir papildomų priemonių. O tam, kad darbo pradžia su nauju klientu būtų lengvesnė, galima pagreitinti „susipažinimo“ procesus organizuojant daugiau susitikimų, darant bendras strategines sesijas ir kartu priimant sprendimus. Svarbiausia – diskutuoti kodėl vienas ar kitas sprendimas yra geras (arba ne), aklai nesivadovauti vienos pusės nuomone ir visuomet ieškoti kompromiso”,- sako pašnekovė.
Greitas siūlomų produktų ir paslaugų perpratimas
Koją kišti gali ir poreikis perprasti kliento siūlomus produktus bei teikiamas paslaugas. Kiekvienas sektorius yra specifinis – turi daug įvairių taisyklių ir niuansų bei reikalauja konkrečių žinių siūlomų produktų ir paslaugų privalumų perpratimui.
„Tam gali padėti ekskursijos po kliento biurus ir padalinius bei pokalbiai su įvairių skyrių žmonėmis – kiekvienas jų gali pasidalinti skirtingu požiūriu į prekės ženklą, parduodamus produktus bei paslaugas. Visuomet galima skirti dieną darbui kliento biure – įmonės gyvenimo pamatymas savo akimis padės ne tik perprasti sektoriaus specifiką, bet ir susipažinti su įmonės vertybėmis, čia dirbančiais žmonėmis, geriau suprasti vienam kitą”,- įsitikinusi L. Gataveckaitė.
Tarpusavio nepasitikėjimas
Iššūkių kyla ir tuo atveju, jei klientas niekada anksčiau nėra dirbęs su agentūra. Pradžioje tai gali trukdyti bendradarbiavimui, nes tokie klientai yra linkę „užsidaryti“ ir pilnai nepasitikėti agentūra. Neperduoti jai informacijos laiku, nekomunikuoti, nepasitikėti agentūros siūlomais sprendimais – ypač, kai jie yra šiek tiek drąsesni.
„Šią iššūkį spręsti padeda laikas ir įdirbis – kliento pasitikėjimas turi būti užsitarnautas, parodant ir argumentuojant kodėl vienas ar kitas sprendimas atneš vertę ir naudą klientui. Vienas iš būdų tą padaryti greičiau – dar pardavimo metu į bendravimą su klientu įtraukti visą kartu dirbsiančią komandą. Darbo pradžioje visuomet svarbu įtraukti visus strateginiame ir kūrybiniame lygmenyje dirbančius žmones – nuo projektų vadovo, iki dizainerio ar asistento, kad komunikacijos startas būtų sėkmingas ir orientuotas į strateginius tikslus”,- atskleidžia pašnekovė.
Ne visi iššūkiai – nemalonūs
Tačiau ne visi kylantys iššūkiai – nemalonūs. Visuomet smagu įvesti pokyčius kasdieninėje kliento komunikacijoje ir padaryti geriau, nei buvo prieš tai. Taip pat svarbu nepamiršti ir toliau stiprinti jau užmegztų santykių – kartu švęsti pergales ir sėkmingus darbus.
„Darbo pradžioje visuomet svarbu įtraukti visus strateginiame ir kūrybiniame lygmenyje dirbančius žmones – nuo projektų vadovo, iki dizainerio ar asistento, kad komunikacijos startas būtų sėkmingas ir orientuotas į strateginius tikslus.” L. Gataveckaitė.
„Nesvarbu, kokia forma nuspręsite tą daryti. Ar turėti savotišką ritualą klientą pasveikinti dėžute spurgų, pasiekus rimtą pergalę, ar tiesiog nueiti šventinių pietų – nėra svarbu. Svarbiausia – paminėti įvykusias progas, nes tokie ritualai – suartina”,- pasakoja L. Gataveckaitė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.