„Hop Doc“ – Kaune įsikūrę alaus mokslų daktarai
2016.11.24
Temos: Vadyba.
Kaunietis Mindaugas Urmanavičius (35) per ilgus vadovaujamo darbo metus jautėsi pribrendęs pokyčiams, o įsigytas kavinės verslas mintis visomis jėgomis imtis nuosavos veiklos tik dar labiau paskatino. Taip Kauno senamiestyje įsikūrė gastrobaras „Hop Doc“.
Išgyveno perpozicionavimą
Dešimtmetį užėmęs vadovaujamas pareigas, M. Urmanavičius natūraliai ėmė mąstyti apie savo darbo išliekamąją vertę, todėl suprato, kad pats laikas kurti verslą. „Jaučiausi pribrendęs nuosavam verslui. Gal kažkoks sutapimas, gal ir ne, bet pats labai mėgstu gaminti, esu prieskonių maniakas ir galiu vos ne pusę atlyginimo išleisti atėjęs į prieskonių parduotuvę. Maistas, jo gaminimas ir degustavimas man yra artima širdžiai veikla, kur aš kasdien einu su malonumu. Save realizuoju kartu su komanda – virtuvės ir baro darbuotojais. Kai tai, ką mes sukuriame, teikia džiaugsmo ir kitiems, tada yra gerai“, – pasakoja pašnekovas.
Kavinę įsigijęs M. Urmanavičius neturėjo kitos išeities – reikėjo pristatyti naują vardą ir visai kitokio pobūdžio kavinę. Tam buvo būtinas perpozicionavimas (angl. rebranding), kuris dažnam verslui būna sudėtingas, o kartais ir lemtingas procesas. Vis dėlto „Hop Doc“ išgyveno šį etapą ir sėkmingai skinasi kelią toliau.
„Perpozicionavimas – tikrai sudėtingas procesas. Mes buvome viską susiplanavę, susidarę planą, sukūrę istoriją, kaip vienas ženklas išeina, pakviečia kitą. Šiek tiek keitėsi valgiaraštis, kolektyvas. Žinoma, tai buvo sunkesnis laikotarpis, kuris užtruko kokius tris mėnesius, kol keitėsi klientas, kol mes jį prisijaukinome ir populiarėjome“, – prisimena M. Urmanavičius.
Esmė slypi kokybėje
Kiek daugiau nei prieš metus įsikūręs „Hop Doc“ stebina įvairių rūšių „kraftiniu“ alumi, o įkūrėjas drąsiai tikina kiekvienam, net ir didžiausiam, alaus skeptikui galintis pasiūlyti šio gėrimo rūšį, kuri patiks.
„Hop Doc“ – reiškia alaus mokslų daktarą, todėl turime apie 100 rūšių alaus. Mes esame tie, kurie vieni pirmųjų Kaune pradėjo skleisti alaus kultūrą. Norime žmonėms parodyti, kad yra ne vien tik didžiųjų gamyklų alus. Skonio pasirinkimas labai didelis ir ne ką siauresnis nei vyno ar kitų gėrimų“, – pabrėžia M. Urmanavičius.
Gastrobaras privalo pateisinti savo vardą, todėl siūlo ne tik alų, bet ir kokybišką, rinktinį maistą, kurio kokybė priverstų klientą sugrįžti. „Nors mes sakome, kad esame alaus žinovai, tačiau turime labai stiprią virtuvę. Gaminame viską pas save. Nenaudojame nieko šaldyto, net majonezą plakamės patys, gaminame padažus. Tuo mes ir esame kitokie. Kai tu ateini ir gauni gerą maistą su geru alumi, pasijunti esantis tikrame „gastropabe“ ir ragaujantis visai kitokius dalykus negu didžiuosiuose tinkluose“, – įsitikinęs pašnekovas.
Su alkoholiu glaudžiai susijusį verslą šiek tiek palietė ir naujieji Lietuvos alkoholio įstatymai, tačiau tai netapo kliūtimi. „Mes niekada nepardavinėjome kainos ir mums tai nelabai rūpi. Sakome, kad esame atrinkę alkoholį ir jo nepardavinėsime pigiau, nes geras daiktas pats savaime kainuoja. Tiesa, turime lojalumo korteles, todėl įstatymas šiek tiek mus palietė. Nebegalime nuolatiniams klientams siūlyti nuolaidos alkoholiui, todėl kompensuodami tai padidinome nuolaidą maistui“, – tvirtina verslininkas.
Natūrali plėtra
Kauno senamiestyje veikusios kavinės po metų pasirodė per mažai, todėl M. Urmanavičius nutarė, kad plėtra jau neišvengiama, ir įkūrė antrąjį „Hop Doc“ Kauno prekybos miestelyje „Urmas“. „Plėtra – toks natūralus dalykas. Kurį laiką versle dėlioji veiklas, kuri, tobulini produktus ir ateina tas momentas, kai atsiranda papildomo laiko, kurį gali kažkam skirti. Tad kodėl neskyrus jo naujai veiklai? Nesu iš tų žmonių, kad pasitenkinčiau tuo, ką turiu. Tai mano gyvenimo filosofija“, – tikina pašnekovas.
Antroji kavinė, jau nebe gastrobaras, o bistro. Joje viskas vyksta kiek kitaip, tačiau vietoje gaminamo, šviežio ir kokybiško maisto koncepcija lieka visos kavinės pagrindas. „Antroji kavinė yra bistro, todėl viskas vyksta greičiau. Joje norėjau įgyvendinti kitą idėją, kuri mane visada žavėjo maisto kultūroje. Tai yra vadinamasis gatvės maistas. Mūsiškis dažniausiai baigiasi kebabais, o užsienio šalyse labai dažnai šis maistas būna net geresnis už eilinio baro pasiūlą. Sujungėme barą su gatvės maistu, ten turime atvirą virtuvę, nieko neslepiame, klientai mato, kaip ir iš ko gaminame, ką darome“, – pasakoja M. Urmanavičius.
Tikri perfekcionistai
„Hop Doc“ įkūrėjas M. Urmanavičius tinkamo valgiaraščio paieškoms skiria daug dėmesio. Jis kartu su barmenais priima sprendimus, pats ragauja virtuvės ruošiamą maistą, stebi naujausias tendencijas. „Kasdien virtuvėje sakau, kad jei kažkas nepasisekė, geriau to klientui neduoti. Pats einu ir nuolat ragauju, sakau pastabas, skatinu darbuotojus nebijoti patikrinti, paragauti prieš nešant klientui. Juk žmogiška, kad kažkam sudrebėjo ranka, kažkas atsibudo blogos nuotaikos ar tiesiog nepasisekė. Jau verčiau atsiprašysime, kad šiuo metu patiekalo neturime, negu duosime prastą maistą. Aš tuo tikiu ir matau, kad tokia filosofija pasiteisina“, – atskleidžia pašnekovas.
Geriau anksčiau
Paklaustas, ko galėtų palinkėti visiems, svarstantiems apie nuosavą verslą, M. Urmanavičius patikina – geriau anksčiau negu vėliau, nes verslo sunkumus vis tiek reikės įveikti. „Aišku, reikia geros idėjos, paklausti savęs, kuo aš būsiu patrauklus, kuo būsiu kitoks nei visi aplinkui. Tada reikia drąsos imti ir daryti. Pradėjus verslą, visada bus sunku, pasitaikys linksmų akimirkų ir labai liūdnų, gali būti dienų, kai tiesiog neturi ką daryti. Tačiau jeigu jau galvoji, kad reikia imtis ir startuoti su savo verslu, neverta atidėlioti. Reikia tiesiog imti ir daryti, nes anksčiau ar vėliau tą etapą reikės pereiti, tad geriau tai padaryti kuo anksčiau ir judėti į priekį“, – pataria „Hop Doc“ įkūrėjas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.