...

Guido Woska: „Mažiau yra naujasis daugiau“

Verslas

2017.01.27

Autorius: Agnė Pakėnaitė

Temos: , .

Guido Woska: „Mažiau yra naujasis daugiau“

Guido Woskos paskaitą apie tai, kaip sukurti inovatyvų dizainą. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Startuolių bendruomenė Vilniuje vakar ISM Inovatorių bazėje turėjo retą galimybę išgirsti vieno žinomiausių dizaino guru pasaulyje Guido Woskos paskaitą apie tai, kaip sukurti inovatyvų dizainą. Renginyje, kurį organizavo „BZN start“ (Part of Nextury Ventures Group) kartu su Žinių ekonomikos forumu, strateginės globalios dizaino agentūros „Designit“ klientų vadovas G. Woska startuolius ragino geriau pažinti savo klientą ir suteikti jam naujų potyrių.

Vartotojams reikės mažiau

„Dizainas – jis visur“, – pranešimą pradėjo G. Woska (nuotr. kairėje). Jis pabrėžė, kad ankstesnis dizaino terminas, kuris buvo suprantamas tik kaip produkto sudedamoji dalis – išvaizda, jau seniai praeityje. „Tai ne apie tai, kokios spalvos bus jūsų sukurtas daiktas, tai yra apie žmogaus ir produkto santykį“, – kalbėjo šios srities profesionalas.

G. Woska teigė, kad gyvename apsupti daiktų, todėl svarbiausia atsakyti į klausimą, kodėl vartotojas turėtų pirkti jūsų produktą. Būtent todėl inovatyvus dizainas yra apie sukuriamą vertę.

„Mažiau yra naujasis daugiau. Žmonėms ateityje nebereikės tiek daug produktų, tačiau reikės konkrečiai tų, kurie sukurs didesnę vertę. Taip vartotojai taps lojalesni ir atsiras dar stipresni santykiai tarp vartotojo ir tam tikro prekių ženklo, kuriam jis lojalus“, – prognozavo „Designit“ klientų vadovas.

Visiems startuoliams, kurie galvoja apie į rinką besiveržiančius naujus produktus, jis siūlo bandyti parduoti ne ką nors kitą, o patirtį ir potyrius. Pasak G. Woskos, būtent tai ateityje dar labiau vilios klientus. „Galvokite ir elkitės kaip dizaineriai. Galvokite, apie ką svajoja kiti žmonės“, – pataria inovatyvaus dizaino profesionalas.

Kelias į sėkmę

G. Woska išskyrė tam tikrus etapus, kuriuos būtina įgyvendinti, norint, kad jūsų sukurtas produktas sėkmingai žengtų į rinką. Pirmiausia jis siūlo atlikti tyrimą: išsiaiškinti, ko nori žmonės ir už ką jie moka pinigus. Būtina turėti ateities viziją – išsamų savo kuriamo produkto aprašymą. Taip pat reikia žinoti, kaip produktas pakeis žmonių elgesį, ir mokėti tai jiems paaiškinti. Prieš išleidžiant savo kūrinį į pasaulį, G. Woska rekomenduoja atsirinkti tam tikrus žmones ir leisti jiems išbandyti produktą. Tik tuomet, pamačius realias klaidas ir vartotojų patirtį, patobulinti jį ir iš tikrųjų gaminti. „Paskutinius etapus reikia kartoti nuolatos: bandyti, vertinti, tobulinti“, – pridūrė jis.

 

„Visos didelės ir gražios idėjos prasidėjo kaip mažos ir baisios. Todėl nebijokime kurti.“

G. Woska.

 

Inovatyvaus dizaino profesionalas pabrėžė ir tai, kad žmogus, kuriantis produktą, turi norėti pakeisti pasaulį. „Nors tai skamba juokingai, tačiau jei jūs su savo kuriamu produktu nenorite pakeisti pasaulio, kam jį išvis leisti į rinką?“ – retoriškai klausė pranešėjas.

Pagrindinės taisyklės

G. Woska savo pranešimą apibendrino penkiomis pagrindinėmis taisyklėmis, kurių turėtų laikytis visi, norintys kurti inovatyviai.

1. Dėmesį skirti klientų patirčiai, o ne technologijoms.

2. Atlikti tyrimą ir padaryti tai teisingai.

3. Sukurti bandomąjį variantą: išmesti ir padaryti naują – geresnį.

4. Laužyti taisykles ir verslo modelius. („Juk elektra nebuvo sukurta gaminant tik didesnes žvakes“, – šmaikščiai palygino pranešėjas.)

5. Kurti taip, lyg tau tikrai rūpėtų!

Paskutinę taisyklę G. Woska papildė pavyzdžiu, kad visi kūrėjai turėtų projektuoti savo produktus taip, lyg tai darytų savo mamai, tėčiui ar sesei. Vertėtų pagalvoti, kaip iš tiesų tai pakeistų ir palengvintų jų gyvenimą.

Pranešėjas visus įkvėpė ir savo paskutine citata. „Visos didelės ir gražios idėjos prasidėjo kaip mažos ir baisios. Todėl nebijokime kurti“, – pranešimą užbaigė inovatyvaus dizaino profesionalas.

Guido Woskos PRANEŠIMĄ galite atsisiųsti čia.

Guido Woskos paskaita (BFL/Vygingto Skaraičio nuotr.)

264-1485509477-387403.jpg 264-1485509477-487889.jpg 264-1485509477-883977.jpg 264-1485509477-180469.jpg 264-1485509477-112390.jpg 264-1485509477-190105.jpg 264-1485509477-526948.jpg 264-1485509477-535764.jpg 264-1485509477-215602.jpg 264-1485509477-343397.jpg 264-1485509477-483361.jpg 264-1485509477-641952.jpg 264-1485509477-382447.jpg 264-1485509477-236468.jpg 264-1485518152-983060.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.