...

Didžiausias atlygis – ne pinigai, o kasdienė mėgstama veikla

Verslas

2012.05.30

Autorius: Ieva Jonilienė

Temos: .

Didžiausias atlygis – ne pinigai, o kasdienė mėgstama veikla

Vitalijus ir Žana Matrosovai Asmeninio albumo nuotr.

Šiuo metu nelengva rasti verslininką, kuris visiškai nebijotų konkurencijos, turėtų lojalią, daugelį metų koja kojon kartu žengiančią komandą ir kasdien džiaugtųsi savo darbu. Žana ir Vitalijus Matrosovai jau dešimt metų sėkmingai plėtoja savo verslą ir negaili naudingų patarimų pradedantiesiems. „Savo darbe mes džiazuojame“, – šypsosi renginių organizavimo įmonės „Džiazo galerija“ įkūrėjai.

Aktyvusis Vitalijus, kaip pats prisipažįsta, visą gyvenimą dirbo tik mėgstamą darbą ir dėl to iš tiesų jaučia gyvenimo pilnatvę. Pramogų pasaulyje vyras pradėjo suktis tik perkopęs per dvidešimt, o pirmoji jo darbovietė – kadaise garsus „Šiaurės Atėnų“ teatras. Kurį laiką Vitalijus jame buvo atsakingas už apšvietimą, o netrukus tapo ir teatro direktoriumi. Šiai kompanijai išsiskirsčius vyras pasinėrė į renginių organizavimo veiklą. „Tapau savotišku tarpininku tarp muzikantų ir tų žmonių, kurie ieškojo muzikos. Pradėjau nuo džiazo renginių, o vėliau ėmiau organizuoti ir įvairius kitus“, – prieš dvidešimt metų pradėtą karjerą prisimena vyras.

Įsisukęs į renginių organizavimo sferą Vitalijus sutiko taip pat šią sritį gerai išmanančią muzikologę Žaną, kuri netrukus tapo puikia partnere ne tik verslo pasaulyje, bet ir gyvenime.

Ilgai nelaukę jauni žmonės nusprendė pradėti savo verslą – atidaryti renginių organizavimo įmonę „Džiazo galerija“. „Nuo kitų renginių organizatorių skiriamės tuo, kad ne tik organizuojame įvairius renginius, bet ir užsiimame technine jų priežiūra: įgarsinimu, apšvietimu, scenų nuoma ir panašiai. Būtent toks įmonės pavadinimas atsirado dar tuomet, kai daugiausia buvo dirbama su džiazo renginiais. Džiazas – savotiška improvizacija, o mūsų darbe ji be galo svarbi“, – teigia Žana.

Verslininkai prisipažįsta savo veiklos nereklamuojantys ir visiškai nesistengiantys konkuruoti su kitomis renginių organizavimo kompanijomis. Atvirkščiai, įmonė dažnai nuomoja įvairią įrangą konkurentams. Paklausti, kaip randa klientų ir nuolatinių užsakovų, jie šypsosi: „Puikiai veikia paprastas principas – iš lūpų į lūpas. Turime nemažai nuolatinių klientų, kurie vertina mūsų darbą. Neretai jie rekomenduoja mus savo pažįstamiems ar kolegoms, taigi taip ir atsiranda pakankamas būrys užsakovų.“

Įmonėje šiuo metu dirba dešimt nuolatinių žmonių. Verslininkai pabrėžia vertinantys savo komandą ir teigia, kad tai pagrindinis jų sėkmės variklis. „Darbuotojai yra mūsų didžiausias turtas. Galiu pasakyti, kad nejaučiame jokios darbuotojų kaitos, o tai šiais laikais išties reta. Dalis jų yra su mumis nuo pat įmonės įkūrimo pradžios“, – sako Vitalijus.

Pasak pašnekovo, norint, kad žmogus išliktų lojalus kompanijai, jis privalo jaustis komfortabiliai, būti patenkintas savo darbu, kolegomis ir vadovais. „Tikrai ne pinigai lemia lojalumą, nors daugeliui atrodo kitaip. Mes jaučiame didžiulę atsakomybę kiekvienam savo darbuotojui. Manau, todėl jie mus ir vertina“, – pastebi vyras. Verslininkų pora džiaugiasi, kad kasdien gali dirbti mėgstamą darbą ir būti nepriklausomi. Artimiausi jų planai – „Džiazo galerija“ Vokietijoje. Šiuo metu kaip tik šioje šalyje intensyviai atliekami rinkos tyrimai, analizuojama situacija.

Šeima prisipažįsta tiek verslo pradžioje, tiek dabar nuolat investuojantys į savo verslą: į darbuotojus, reikiamą įrangą ar daiktus. Anot jų, dažniausia šiuolaikinių jaunų verslininkų klaida yra skubėjimas neapgalvotai išleisti uždirbtus pinigus. Jų įsitikinimu, pirmiausia derėtų kruopščiai apskaičiuoti išlaidas, apdairiai investuoti, o tik likusią dalį pasiimti sau. „Ne pinigai yra didžiausias atlygis. Mes vertiname tai, kad kasdien dirbame mėgstamą darbą ir matome besišypsančius, patenkintus žmones“, – sako Žana.

Pasak jos, mūsų šalies verslininkai dažnai stengiasi uždirbti kuo daugiau ir kuo greičiau, bet tas nėra gerai. Pašnekovės nuomone, norint turėti ilgalaikį verslą pirmiausia reikia pelnyti vardą visuomenėje, užsitarnauti klientų ir darbuotojų pagarbą, o tada ir pinigų atsiras. „Prieš pradedant bet kokį verslą derėtų savęs paklausti, ar aš iš tiesų degu noru imtis šios veiklos. Jeigu taip – nedelsk ir daryk. Taip pat būk atkaklus, kantrus ir nenuleisk rankų, jeigu nepasiseka“, – nuoširdžiai linki pora.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.