„Business Drive #6“: sėkmingo verslo receptai

Verslas

2017.03.29

Autorius: Agnė Pakėnaitė

Temos: .

„Business Drive #6“: sėkmingo verslo receptai

Akimirka iš renginio „Business Drive #6“. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Visus verslu besidominčius, jį pradėti ketinančius ar jau kojas versle kiek apšilusius asmenis „BZN start“ pakvietė į tradicinį renginį „Business Drive“, kuris vyko jau šeštąjį kartą. Nuo asmeninių nesėkmių istorijų iki teisinių detalių – renginio lankytojai galėjo išgirsti skirtingų sričių patarimų, kurie turėtų palengvinti verslo pradžią.

Išmokta pamoka

Pirmasis renginio pranešėjas Paulius Valatkevičius (nuotr. kairėje), startuolių „Dalinuosi.lt“ ir „Dealoyal“ įkūrėjas, pasakojo, kad pirmąjį startuolį „Dalinuosi.lt“ pradėjo beveik laiku, kai dalijimosi ekonomika jau buvo įgavusi pagreitį, bet Lietuva nebuvo tinkama vieta šiam startuoliui įsibėgėti. Tuomet buvo sukurta platforma, kurioje galėjo susitikti daiktų nuomotojai ir juos panorę laikinai pasiskolinti nuomininkai. „Pirmasis verslas leido suprasti, kaip veikia „market place“, vadinamasis turgus internete“, – prisiminimais dalijosi P. Valatkevičius. Jis prisipažino tuomet susidūręs su problema, kaip užtikrinti ir paklausą, ir pasiūlą: „Kai atsirasdavo žmonių su savo daiktais, trūkdavo tų, kurie norėtų juos nuomoti, ir atvirkščiai.“

Būtent pastaroji patirtis leido sėkmingai startuoti su nauju verslu „Dealoyal“. Klientai savo banko kortelėje gali kaupti visus lojalumo kortelių taškus ir susigrąžinti dalį pinigų. „Šį kartą neieškojome abiejų pusių. Dirbame su tuo, kad pritrauktume prekybininkus – prekybos centrus, kurie jau turi savo auditoriją ir ją gali atsivesti, – sakė P. Valatkevičius ir siūlė alternatyvių būdų, kaip pritraukti klientus: – Galima, būtinai legaliai, perimti konkurentų duomenų bazę“. Startuolių kūrėjo teigimu, taip padarė „Airbnb“, dalį kontaktų tiesiog pasiskolinusi iš skelbimų platformos „Craigslist“. „Jei jūsų verslas turi kokį nors traukos objektą, tai taip pat gali padėti pritraukti auditoriją. Pavyzdžiui, kaip startuolio „Vinted“ forumas. Žinoma, kai traukos objektas nėra pagrindinės jūsų paslaugos, visada yra rizika, kad klientai pagrindinėmis paslaugomis taip ir nepradės naudotis“, – savo pranešimą pabaigė P. Valatkevičius.

Sėkmingo verslo sudedamosios dalys

Beveik kiekvieną dieną su naujokais versle susiduriantys SEB banko Baltijos šalių verslo inovacijų vadovas Arvydas Plėta (nuotr. dešinėje) ir „Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis dalijosi konkrečiais patarimais, kurie galėtų padėti atrasti raktą į sėkmę.

A. Plėta pabrėžė, kad nėra vieno gero recepto, o kiekvienas, norintis pradėti savo verslą, turi atrasti savo kelią. „Tačiau yra tam tikros „razinkos“, kurios gali pagelbėti“, – savo pranešimą pradėjo verslo inovacijų vadovas ir dar kartą visiems priminė, kad klientai neieško produktų – jie ieško, kaip išspręsti savo problemas. „Kuo masiškesnė problema, tuo didesnis prioritetas ir klientas yra pasiryžęs išleisti daugiau pinigų“, – pasakojo A. Plėta.

Savo srities profesionalas paminėjo, kad šiais socialinės žiniasklaidos laikais klientai gali tapti jūsų kuriamo produkto gerbėjais: „Pavyzdžiui, prekių ženklas „Harley-Davidson“. Klientai jį netgi tatuiruojasi. Jums nebereikia ieškoti klientų, nes jie tiesiog ieško vienas kito.“

A. Plėta taip pat tikino, kad, įžengus į verslą, būtinas greitas augimas. „Jei nebūsite pakankamai greiti, jus tiesiog nukopijuos“, – paprastą tiesą dėstė SEB banko Baltijos šalių verslo inovacijų vadovas. Jis pateikė pavyzdį, kad sukurti tokią išmaniąją programėlę kaip „Instagram“ tetruktų tris dienas.

Kuriant produktą, svarbu su juo išsiskirti. A. Plėta siūlė kurti tokį, kuris būtų naudojamas dažnai (bent du kartus per dieną), produktas turėtų padaryti klientą geresnį ar gražesnį, o jo dizainas – atskleisti kitokį požiūrį į šią paslaugą. „Pavyzdžiui, jau minėtas startuolis „Vinted“. Tai pakeitė požiūrį į dėvėtus drabužius ir jų parduotuves. Tai puikus pavyzdys, kaip iš paprasto dalyko galima padaryti daug daugiau.“

Apibendrindamas A. Plėta vis dėlto pateikė auksinę taisyklę: „Išeikite iš pastato. Eikite ir kalbėkitės su klientais. Dažnai juokaujame, kad daug gerų idėjų gimsta popieriuje, tačiau joks verslo planas neatlaiko pirmojo susitikimo su klientais.“

Verslo angelų fondo I“ partneris Arvydas Strumskis (nuotr. kairėje) antrino savo bendravardžiui ir pabrėžė, kad verslo sukūrimas yra be galo sunkus darbas. O norintiesiems stiprinti charakterį patarė bėgioti maratonus. A. Strumskis prisipažino, kad vis dėlto didžioji dalis juos pasiekiančių idėjų yra nevykusios, neišvystytos arba tiesiog pasenusios. Norint to išvengti, jis patarė skirti laiko saviugdai: skaityti knygas, žurnalus, stebėti, kas vyksta pasaulinėje startuolių bendruomenėje, mokėti bent dvi kalbas. „Pasaulis yra labiau kompleksinis, nei mes įsivaizduojame“, – įsitikinęs A. Strumskis. Jo teigimu, ribos tarp šalių versle po truputėlį nyksta.

Teisininkas – ne visada brangi pagalba

Paskutinis pranešėjas buvo advokatas Mindaugas Rimkus (nuotr. dešinėje), advokatų profesinės bendrijos „SPC Legal“ partneris. Jis visiems susirinkusiesiems pirmiausia patarė atsakyti į tam tikrus klausimus, pavyzdžiui, kur norite pradėti savo verslą: JAV, Europoje ar Lietuvoje? „Taip, dauguma nuspręs verslą kurti Lietuvoje, nes manoma, kad tai bus greičiausia, bet nebūtinai, – sakė M. Rimkus ir pateikė pavyzdį, kaip jam pačiam teko padėti klientui įsteigti įmonę JAV. – Viskas kartais yra labai paprasta ir tereikia šiek tiek pastangų bei pasinaudoti „Google“ paieška.“

Pranešėjo teigimu, kiekviename naujame versle svarbu apsibrėžti ir komandos darbą. Išskyręs steigėjus, darbuotojus ir konsultantus, kiekvienai šiai grupei jis turėjo patarimų. Tarp steigėjų jis siūlytų pasirašyti akcininkų sutartis, o priėmus darbuotojus neišdalyti akcijų per anksti, nors pradžioje ir striuka su finansais. „Atrodo, ai, penki procentai, kas čia tokio, bet vėliau pamatai, kad tai buvo… labai daug.“

M. Rimkus taip pat patarė nebijoti konsultantų – teisininkų pagalbos, nors daugeliui tai iškart asocijuojasi su didelėmis išlaidomis. „Nepamirškite, kad įdomūs verslai yra įdomūs daug kam – net ir teisininkams. Geros idėjos „veža“ ir norisi prie jų prisidėti“, – kaip galima susitarti su teisininkais, pasakojo pranešėjas.

„BUSINESS DRIVE #6“ (BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.)

277-1490781449-730321.jpg 277-1490781449-190061.jpg 277-1490781449-621872.jpg 277-1490781449-509313.jpg 277-1490781449-525774.jpg 277-1490781449-916767.jpg 277-1490781449-924764.jpg 277-1490781449-449332.jpg 277-1490781449-320408.jpg 277-1490781449-444281.jpg 277-1490781449-489176.jpg 277-1490781449-391160.jpg 277-1490781449-973807.jpg 277-1490781449-813990.jpg 277-1490781449-170555.jpg 277-1490781449-125258.jpg 277-1490781449-703979.jpg 277-1490781449-279159.jpg 277-1490781449-163125.jpg 277-1490781449-200102.jpg 277-1490781449-389115.jpg 277-1490781449-726449.jpg 277-1490781449-970313.jpg 277-1490781449-140211.jpg 277-1490781449-169749.jpg 277-1490781449-471555.jpg 277-1490781449-496969.jpg 277-1490781449-379851.jpg 277-1490781449-983701.jpg 277-1490781449-503057.jpg 277-1490781449-999061.jpg 277-1490781449-173762.jpg

Ekspertai

Arvydas Strumskis

Arvydas Strumskis

Vadovaujantysis partneris / „Verslo angelų fondas I“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.