Aštuoni sėkmės lydimo verslininko įpročiai
2016.08.17
Temos: Vadyba.
Kas verslininką skiria nuo sėkmės? Vienas atsakymų – įpročiai. Tai virtinė kasdienių, tikslingų, dažniausiai smulkių veiksmų, ilgainiui galinčių sukelti grandininę reakciją – klestintį verslą. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė, seminarų apie dalykinę komunikaciją, verslo etiketą ir įvaizdžio formavimą lektorė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė sako, kad įpročiai, apimantys ne tik požiūrį į gyvenimą ar darbą, verslumą, bet ir komunikaciją, gali lemti rimtų sprendimų baigtį.
„Šiuolaikinis verslas – nuolatinė komunikacija tarp suinteresuotų uždirbti ir norinčių geriau gyventi žmonių, verslo partnerių, bendravimas su žmonėmis. Kodėl vieniems sekasi, o kitiems ne? Darau išvadą, kad dauguma problemų kyla dėl nepagarbos ir tinkamos komunikacijos nebuvimo“, – mano Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė. Ji dalijasi savo įžvalgomis ir pagrindiniais sėkmės lydimo verslininko įpročiais.
1. Visur matyti galimybes. Verslų žmogų galimybės tarsi pačios susiranda. Tai nereiškia, kad reikia sėdėti sudėjus rankas. Atvirkščiai, aktyvus verslininkas dirba daug, nes turi daug idėjų, visur mato galimybes. Skaitydamas dienraščius ar naršydamas internete, jis analizuoja situacijas, paklausos tendencijas, žmonių pomėgius (vartotojų įpročius). Bet kokio susitikimo metu randa būdą sudominti pašnekovą tuo, ką daro, atranda bendradarbiavimo galimybių. Visa tai perkelia į rinką – jai pateikia tai, ko reikia, arba pats sukuria tuos poreikius.
2. Apgalvoti, ką kalbate apie save, savo darbuotojus, verslą. Žmonės yra linkę dažniau fiksuoti neigiamus nei teigiamus dalykus. Turbūt ne iš piršto laužtas posakis „kas širdyje, tas ant liežuvio“ – apie neigiamybes žmonės mėgsta kalbėti daugiau. Išsikalbėti nėra blogai, bet kyla klausimas, kokią nuomonę apie jus, jūsų kolegas, verslą, darbovietę ar klientus susidaro tai išklausęs pašnekovas. Tokie pasakojimai formuoja įmonės, bendradarbių veidą. Verta pagalvoti, kokio įvaizdžio siekiate.
3. Vertinti žmones. Žmonės – svarbiausias išteklius. Ypač tie, kurie yra protingesni už savo darbdavį. Nieko nėra blogiau, nei dirbti su žmogumi ar žmogui, kuris jūsų nevertina ar negerbia. Nuo pagyrimo žmonės neišpuiksta, o nori dirbti dar geriau. Jei pavyko suburti geriausių žmonių komandą, vadovaujate geriausiai įmonei. Kova tarp darbdavių dėl geriausių darbuotojų jau įsibėgėjo, deja, dar ne visi apie tą kovą žino.
4. Būti patikimam. Šiuo metu, kaip niekada, darbdaviai ieško patikimų žmonių, o klientai – patikimų pardavėjų. Patikimumą rodo bet kokių, net ir mažų, susitarimų laikymasis. Jei to nedarote, sunku tikėtis, kad su jumis žmonės sieks sudaryti didelius sandorius, patikės didelius projektus. Pavyzdžiui, jumis bus sunku pasitikėti, jei vėluosite į susitikimus, kaip į vandenį dingsite kelioms dienoms ar savaitei, nekelsite ragelio ir neatskambinsite per 24 valandas, neatsakysite į laiškus. Besikreipiantiems žmonėms ims atrodyti, kad įmonėje niekas nedirba, jai nerūpi klientai. Atkurti sugadintą reputaciją bus labai sunku.
5. Kurti savo įvaizdį socialiniuose tinkluose. Mėgstate boksą, todėl jūsų „Facebook“ paskyra pilna krauju pasruvusių vaizdų? O gal nuolat dalijatės savo asmenukėmis, kur jūsų veidas paruoštomis bučiniui lūpomis vis kitoje aplinkoje ir su vis banalesniu prierašu? Vargu, ar bent vienas šių profilio šeimininkų pasirodys tinkamas užimti įmonės vadovo vietą ar įrodys finansų konsultanto patikimumą.
Profilis – tarsi vieša knyga, atskleidžianti, koks esate žmogus. Pagalvokite, kokį save norite parodyti, kaip ta informacija dera su verslininko įvaizdžiu. Išnaudokite profilį savo verslo reklamai: tapkite savo srities ekspertu, pateikite įdomų, skaitomą, žiūrimą turinį. Kurkite tokį profilį, kuris būtų geras dienraštis, atspindintis jūsų asmenybę, siekius, veiklas.
6. Mąstyti, ką atskleidžia jūsų išvaizda. Tyrimai rodo, kad stereotipai, susiję su apranga, yra patys stipriausi. Tyrimais pagrįsto stereotipinio mąstymo pavyzdys: „Jei žmogus susitvarkęs (pavyzdžiui, moterys saikingai, bet būtinai pasidažiusios, vyrai – tvarkingais plaukais), toks žmogus geriau tvarkysis ir darbe.“ Tad svarbu į drabužius žiūrėti ne tik kaip į patogų apdarą, bet ir kaip į komunikacijos priemonę, kalbančią už jus. Pavyzdžiui, kostiumas ir kaklaraištis teisininkui, finansų analitikui yra patikimumo garantas, bet reklamos agentūroje dirbantis verslininkas su kostiumu ir kaklaraiščiu atrodys konservatyvus ir nekūrybiškas.
7. Stebėti savo kūno kalbą. Kūno kalba apie pašnekovą teikia itin svarbios informacijos. Labai svarbu stebėti, kaip gestikuliuojame, elgiamės naujose, nejaukiose, stresinėse situacijose. Ne veltui atviri gestai rankomis laikomi nuoširdumo, atvirumo gestais, o uždaras žmogus atrodo ne toks patikimas, kartais netgi arogantiškas, nenorintis bendrauti.
Žmonės mato tai, ką rodote, tad demonstruokite pasitikėjimo, patikimumo gestus: nekryžiuokite rankų ant krūtinės, sėdėdami rankas laikykite ant stalo (jei rankų nesimato, žmogus atrodo bejėgis), žiūrėkite kalbėdami į akis, nesisukinėkite sėdėdami ant kėdės su ratukais, sveikindamiesi spauskite ranką tvirtai, visu delnu.
8. Nesiskųsti. Nedejuoti dėl sunkaus gyvenimo, didelių kainų, blogų darbuotojų, netinkamos valdžios. Tai – pavaldinių ir vykdytojų įprotis, nes juk „visi kalti, kad gyvenu blogai.“ Sėkmės lydimas, verslus žmogus pats susikuria aplinką arba bent jau ją renkasi.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.