...

6 raktai į vartotojo širdį

Verslas

2015.04.13

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

6 raktai į vartotojo širdį

E. rinkodaros strategijų formavimo konsultantas - Žydrūnas Sadauskas. BFL/ Ingos Juodytės nuotr.

„Dauguma jūsų studijavote verslo vadybą, ekonomiką, rinkodarą, išmokote analizės metodų, vadybos modelių, teorijos taikymo ir daugelio kitų dalykų, kurie reikalingi sėkmingam verslui. Visos šios žinios yra svarbios, bet nė viename universitete nekalbama apie tai, kas yra svarbiausia. Todėl dalijuosi savo įžvalgomis apie esminius dalykus, kurie verslą daro sėkmingą“, – užtikrintai sako e. rinkodaros strategijų formavimo konsultantas Žydrūnas Sadauskas.



Verslas – problemoms spręsti

„Tradiciniuose vadybos vadovėliuose rašoma, kad verslo misija turi būti realistiška, trumpa, lengvai suprantama ir darbuotojams, ir potencialiems vartotojams. Dar neseniai įmonės elektroninėje svetainėje rasdavome jos verslo misiją ir viziją. Dauguma verslininkų vartodavo nuvalkiotas frazes apie aukštus tikslus ir siekius, kurios labai dažnai prasilenkdavo su tikrove.

Tačiau kiekvieno verslo kertinis akmuo yra noras padėti žmonėms išspręsti vienokią ar kitokią problemą, nesvarbu, ar prekiaujate langais, ar organizuojate vaikų gimtadienius. Kuo daugiau žmonių ji aktuali, tuo didesnės bus jūsų pajamos. Jei verslo pagrindas yra uždirbti kuo daugiau pinigų, o ne padėti žmonėms išspręsti jų problemą, greičiausiai ėmėtės netinkamo verslo“, – įsitikinęs pašnekovas.



Nepozicionuokite senamadiškai

„Kitas rūpestis, su kuriuo susidursite, – suvokimas, kad nesate vienintelis, kuris sprendžia tą pačią problemą. Čia atsiranda poreikis išsiskirti. Tradiciškai rinkodaros specialistai naudoja pozicionavimo žemėlapius, padedančius išsiaiškinti, kaip jūsų prekė atrodo tarp konkurentų pagal kainos ir kokybės santykį. Tačiau galiausiai gauname nuvalkiotas pozicionavimo strategijas.

Žinodami, kur esate stiprūs, išnaudokite tai maksimaliai. Žinodami savo silpnąsias vietas, nešvaistykite laiko joms tobulinti. Atminkite – jūs jau tobulas ir nieko nereikia keisti!

Ž. Sadauskas

Gerokai pelningesnis ir perspektyvesnis kelias yra pozicionavimo strategija – problemos sprendimas. Ant popieriaus lapo užsirašykite dešimt pagrindinių problemų, su kuriomis susiduria jūsų vartotojai. Atsižvelgdami į problemų dydį, galite pasirinkti vieną ar kelias. Sugalvokite, kaip galite jas išspręsti geriau už konkurentus. Štai jums ir išskirtinė pozicionavimo strategija“, – geriausiai veikiantį pozicionavimo būdą atskleidžia Ž. Sadauskas.

Ką darai, daryk gerai

Kingstono universiteto absolventas, turintis septynerių metų rinkodaros ir internetinės rinkodaros darbo Didžiojoje Britanijoje patirtį, pataria: „Klaidinga manyti, jog vartotojas yra kvailas ir nepastebės, kad pradėjote taupyti savo pelno sąskaita. Puikus pavyzdys – jums puikiai pažįstami sportinių prekių ženklai „Adidas“, „Puma“ ir pan. savo gaminius gamina Kinijoje kaip ir dauguma prekių ženklų šiuo metu. Batelių „Puma“ savikaina tokia pat kaip ir nežinomo prekių ženklo – apie 3 dolerius. O jūs su mielu noru už batelių porą mokate 50 dolerių?

Ar klausėte savęs kodėl? Pirmiausia todėl, kad šie prekių ženklai užtikrina jums kokybę. Ir tik vėliau todėl, kad juos dėvi jūsų mėgstama sporto žvaigždė. Šioje vietoje galima padaryti išvadą, kad prekių ženklas – kokybės garantija. Tapkite kokybės garantu nuo pat pradžių ir ateis diena, kai vartotojas mielai mokės už jūsų prekę 50 dolerių, kai jos savikaina – vos trys.“

Pelnas – ne tikslas

„Nesvarbu, ką jūs gaminate, jei matavimo vienetas – pelnas ir, esant didelei konkurencijai daugelyje rinkos segmentų, tiesiog pakelti kainą, kad padidintumėte pelno maržą, bus sudėtinga. Lieka tik mažinti pačios prekės sąnaudas naudojant pigesnes priemones. Vakarų šalyse kiekviena save gerbianti įmonė turi aiškius sėkmės matavimo kriterijus, bet tai beveik niekada nebūna pelnas.

Pelnas – sėkmės rodiklis jūsų pasirinktai verslo sėkmės matavimo strategijai. O ką, jeigu, pavyzdžiui, jūsų verslo sėkmės matavimo vienetas būtų patenkintų klientų skaičius? Tada visa jūsų įmonės rinkodaros, vadybos ir kitos strategijos – lyg ant delno. Tačiau čia tik viena iš galimų strategijų. Jų tikrai yra gerokai daugiau“, – entuziastingai pasakoja e. rinkodaros strategijų formavimo konsultantas.



Klientai – egoistai

Pašnekovas iš patirties teigia: „Verslininkas, kuris mano, kad verslas yra svarbiau nei vartotojas, daro klaidą nuvertindamas jo egoizmą. Kiekvienas potencialus jūsų prekės vartotojas mano, kad pasaulis sukasi aplink jį. Tad peršasi išvada, kad kiekvienas egoistas nori būti maksimaliai aprūpintas. Šį principą galite sėkmingai pritaikyti ir savo verslui. Leiskite pirkėjui pasijusti labai reikšmingam vartojant jūsų prekę ar paslaugą ir jis jums atsidėkos garbindamas.“

Kliento autoritetas – žinomas prekių ženklas

„Kad ir kokia nuostabi būtų jūsų prekė ar paslauga, jei apie ją nežino vartotojas, galima sakyti, kad jos vertė lygi nuliui. Konkretaus prekių ženklo populiarumas yra tolygiai proporcingas jo žinomumui. Problema yra mažesnė, jei jūsų parduodama prekė ar paslauga jau žinoma vartotojui. Bet jei rinkai pristatote naują prekę ar paslaugą, susidursite su vartotojų ignoravimu.

Šiuo atveju labai svarbu visada atminti, kad, pristatydami rinkai naują prekę ar paslaugą, turite nepamiršti sukurti rinkos autoriteto savo įmonės prekių ženklo atžvilgiu. Kai paslaugos ar prekės populiarumas taps masinis, vartotojas jūsų prekių ženklą susies su populiaria preke ar paslauga“, – kaip veikia vartotojų elgesys, pasakoja Ž. Sadauskas.

Arčiausiai tobulybės

„Įsivaizduokite dešimt tą patį išsilavinimą ir pradinį kapitalą turinčių jaunuolių, kurie pradeda prekybą, sakykime, vietiniame turguje. Tik vienas iš dešimties pakils iki nuosavo kioskelio, vienas jų sugebės atsidaryti parduotuvę mieste ir tik vienas taps didesnio ar mažesnio prekybos tinklo savininku.

Analizuojant istorijas peršasi išvada, jog reikia aiškiai suvokti savo asmeninių galimybių ribas. Žinodami, kur esate stiprūs, išnaudokite tai maksimaliai. Žinodami savo silpnąsias vietas, nešvaistykite laiko joms tobulinti. Atminkite – jūs jau tobulas ir nieko nereikia keisti! Susiraskite žmonių, kurie yra maksimaliai stiprūs tose srityse, kuriose jūs jaučiate diskomfortą, žinių ar patirties trūkumą, ir paskirkite jiems tuos darbus. Kartu jūs – didelė jėga!“ – patarimų virtinę užbaigia pašnekovas Ž. Sadauskas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.