...

6 priežastys, kodėl geriau būti mažu verslu

Verslas

2015.01.20

Autorius: Marija Rudzevičiūtė

Temos: .

6 priežastys, kodėl geriau būti mažu verslu

Justas Gavėnas - darbuotojų mokymo bendrovės „Talentų namai“ vadovaujantysis partneris. Asmeninio archyvo nuotr.

„Didelės bendrovės istoriją skaičiuoja dešimtmečiais, o mažos net mėnesiais. Mes, „Talentų namai“, skaičiuojame 14-ąjį veiklos mėnesį. 2014-ieji mums buvo mokymosi metai: kaip nepritrūkti apyvartinių lėšų, kaip mažinti sąnaudas, kaip neperinvestuoti į ilgalaikį turtą, kaip laiku sukaupti pinigų rezervą atlyginimams bei mokesčiams ir daugybė kitų įmonėms svarbių veiksnių. Tad dabar galime drąsiai teigti, jog supratome, kad kartais maža įmone būti geriau nei didele“, – sako darbuotojų mokymo bendrovės „Talentų namai“ vadovaujantysis partneris, sertifikuotas vadybos konsultantas, apmokytas „Lego Serious Play“ treneris Justas Gavėnas, sutikęs pasidalyti patarimais.

Mažesnės sąnaudos

„Mažose įmonėse labai svarbu nuo pat įsteigimo daug dėmesio skirti išlaidoms, kartu išlaikant dėmesį į potencialias pajamas. Manau, pagrindinis sėkmės receptas yra dėmesio sutelkimas į tai, ką darai geriausiai, nesistengti visko imtis pačiam ir neapsikrauti didelėms įmonėms būdingomis administracinėmis išlaidomis. Tad ir mes nuo pat įsikūrimo daugiausia įmonei reikalingų paslaugų pirkome. Be to, beveik dešimt mėnesių veiklą vykdėme neturėdami biuro – tiesiog pas kolegę bute, – šypsosi pašnekovas. – Tai leido mums išlaikyti minimalias fiksuotas sąnaudas.“

Maža įmonė daug labiau myli ir vertina kiekvieną savo klientą, todėl dėmesį parodyti gali daug nuoširdžiau.

J. Gavėnas

Mažesnė konkurencija

J. Gavėnas teigia, jog vikrumas smulkioms įmonėms suteikia konkurencinį pranašumą: „Jei įmonė specializuota, turi išskirtinumą, savo nišą rinkoje, konkurencija nėra tokia didelė, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Kad ir kas tai būtų: bandelių kepykla, kirpykla ar darbuotojų mokymų bendrovė, vykdykite veiklą su 120 proc. pastangų bei atsidavimo klientų poreikiams ir visuomet būsite reikalingi bei užimti. Reikia pripažinti ir tai, kad maža įmonė niekada nekelia rimto pavojaus didelėms. Dauguma rinkos lyderių, išskyrus pavienius atvejus, yra linkę bendradarbiauti su mažais rinkos dalyviais, nes taip prisitraukia papildomų išteklių, išskirtinių kompetencijų arba unikalių produktų. Mažosios įmonės labai stengiasi didžiųjų labui, o tai reiškia, kad iš pirmo žvilgsnio konkurentas iš tikrųjų tampa klientu smulkiajai įmonei, o galutinis klientas laimi dar daugiau. Vienintelis dalykas, kurį reikia išmokti, – dalytis pajamomis su partneriu ir visuomet darbus atlikti taip, tarsi tai būtų tavo paties klientas.“

Didesnės galimybės specializuotis

„Stambių įmonių tikslas visuomet yra masinis vartotojas, rinkos dauguma, vidutinis statistinis pirkėjas. Dėl šios priežasties, jei reikia daryti kompromisą tarp vidutinės ir aukštos kokybės, didelė įmonė visada rinksis vidutinę, nes taip pasieks didžiąją dalį vartotojų. O mažos įmonės gali leisti sau eksperimentuoti, klysti ir ieškoti sėkmingiausių sprendimų. Pavyzdžiui, mes patys kone vieninteliai Lietuvoje aktyviai naudojame „Lego Serious Play“ metodiką darbuotojams mokyti ir strateginėms sesijoms vesti. Tai labai nišinė veikla, iš kurios didelė bendrovė neišsilaikytų, o mažai įmonei ji užtikrina didelį užimtumą“, – „Talentų namų“ pavyzdžiu pasidalija įmonės vadovaujantysis partneris.

Lengviau pritraukti darbuotojus

J. Gavėnas įsitikinęs, kad mažos įmonės yra puiki pradinė pakopa jauniems, dažnai mažai patirties turintiems darbuotojams: „Mums dar nebūtini prestižiškiausių aukštųjų mokyklų diplomai, 10 metų patirtis konkrečioje srityje ir kiti korporatyviniai reikalavimai. Mažose įmonėse svarbu, kad darbuotojai būtų stropūs, organizuoti, smalsūs ir ištroškę pergalių. Būtina suprasti, kad reta smulki įmonė gali pasiūlyti aukštus fiksuotus atlyginimus, tačiau jos privalo sudaryti galimybių darbuotojams uždirbti daug, jei įmonei sekasi. Rinkoje nuolat girdime, kad sunku rasti darbuotojų. Mano supratimu, tai mitas. Paprasčiausiai viena arba kita pusė gyvena nerealių lūkesčių rinkoje.“

Geresnis klientų požiūris

„Klientai, pirkdami prekes ar paslaugas iš mažų įmonių, jaučiasi labai svarbūs bei įtakingi. Taip tiekėjas yra labai pažeidžiamas, tačiau, jei paslauga yra svarbi, klientai pradeda globoti ir rūpintis savo tiekėjais. Didelių įmonių tarpusavio derybose yra polinkis kuo labiau išgręžti kitą pusę ar kitaip nuskausminti, o perkant iš mažų įmonių jaučiamas rūpestingumas ir globa. Bent jau mums susidaro įspūdis, kad klientai atsiskaito sąžiningiau ir greičiau, todėl nejutome didelio pinigų srauto deficito nuo pat įsikūrimo“, – patirtimi dalijasi J. Gavėnas.

Lengviau parodyti dėmesį klientams

„Esame pripratę, kai didelių įmonių atstovai tūkstančiais spausdina standartinius šventinius atvirukus, patys net neprisimindami, kam juos išsiuntė. Maža įmonė daug labiau myli ir vertina kiekvieną savo klientą, todėl dėmesį parodyti gali daug nuoširdžiau. Štai mes 2014 m. pabaigoje savo klientams išsiuntėme arba asmeniškai įteikėme ranka rašytus atvirukus su individualiu linkėjimu. Tai buvo jiems netikėčiausia dovana – vieninteliai ranka rašyti atvirukai ant jų stalo!“ – džiugias akimirkas sukeliančio dėmesio pavyzdžiu, kuriam reikia, rodos, visai nedaug pastangų, mažų įmonių atstovus užkrečia specialistas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.