...

Niša startuoliams: sritis, kurią pats laikas inovuoti

Verslas

2019.12.06

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: .

Niša startuoliams: sritis, kurią pats laikas inovuoti

Martynas Nikolajevas Asmeninio albumo nuotr.

Skaitmeniniai sprendimai ir juos įgalinančios technologijos neišvengiamai veržiasi į vis daugiau kasdienio gyvenimo sričių ir turbūt paklausus, kokios srities jos dar nepaveikė, akimirksniu atsakyti būtų ne taip jau paprasta. Šiandien galime iškviesti taksi, pervesti pinigų ir užsisakyti daugybę kitų paslaugų tiesiog mygtuko paspaudimu mobiliojoje programėlėje. Kitaip tariant, aptarnavimas tapo kur kas paprastesnis, greitesnis ir efektyvesnis, nei buvo prieš penkerius metus. Ir, regis, tai tik pradžia. Tiesa, verslininkas, įmonės „Freidesk“ bendraįkūrėjis Martynas Nikolajevas sako įžvelgiantis vieną nišą, kuri vis dar veikia pasenusiu (angl. old school) principu ir visai neišnaudoja galimų technologinių sprendimų. Tai yra logistika – krovinių pervežimo industrija.

15 kontaktų kroviniui pervežti

Skaičiuojama, kad vien tik Europoje krovinių pervežimų industrija kasmet sugeneruoja apie 450 mlrd. eurų pajamų. „Tai tikrai dideli pinigai. Ir ši industrija yra nepaprastai reikšminga kiekvienam mūsų. Apsidairykime aplink – galima sakyti, kad absoliučiai kiekvienas mus supantis daiktas viename ar kitame savo kelionės etape buvo atgabentas sunkvežimiu, – sako M. Nikolajevas. – O kiek į tą kelionę įtraukta žmonių! Visos operacijos vis dar dažniausiai valdomos telefonu, el. paštu arba trumposiomis žinutėmis.“

Verslininkas teigia apskaičiavęs, jog tam, kad krovinys nuo taško A būtų pervežtas į tašką B, vidutiniškai prireikia apie 15 kontaktų. Ir kiekviename etape yra įtrauktas žmogus.
„Užsakovas skambina vežėjui, klausia, kada bus pristatytos prekės. Šis atsako, kad turi pasitikslinti, perskambins. Tuomet įvyksta pokalbis su vairuotoju, vėl skambinama atgal ir t. t. O ką jau kalbėti, kai prieš tai dar turi įvykti vežėjo atranka. Vėl laiškai, skambučiai, pagaliau dokumentų, popierinių sąskaitų sutvarkymas. Ir visas šis procesas mechaninis, nuobodus bei mažos pridėtinės vertės. Jį būtina automatizuoti, – įsitikinęs M. Nikolajevas. – Logistikos sritis kol kas kaip taksi prieš septynerius metus, kai dar atsiliepdavo dispečerė. Kitaip tariant, industrija užstrigusi ir dauguma įmonių net nesusimąsto, kad galima visus šiuos procesus atlikti kur kas efektyviau. Matome, kad yra poreikis jiems padėti, ir kaip tik dabar yra tinkamiausias laikas.“

Visos priemonės yra, tereikia sumaniai jas panaudoti

Anot pašnekovo, šiais laikais visa logistikos industrija patiria vis didėjantį spaudimą dirbti efektyviau. „Mes, kaip vartotojai, kiekvieną dieną tampame vis reiklesni. Vis mažiau pakantūs tampame laukimui. Jei sumokėjau, noriu daiktą turėti iškart. Štai „Amazon“ – puikus pavyzdys, kuris spaudžia visą pervežimų industriją trumpinti prekių pristatymo laiką, mažinti kaštus. Jie jau nedidelę dalį vežėjų paskatino skaitmenintis, integruojant sistemas tarpusavyje. Tiesa, kol kas labai nedaug kas, tiksliau, tik kelios stambesnės įmonės gali dirbti su tokia kompanija kaip „Amazon“, – pavyzdį pateikia M. Nikolajevas.

Kitas ne mažiau svarbus elementas – jaunėjanti darbo jėga. Jaunimo gyvenimas jau dabar skaitmeninis, todėl jie reikalauja patogių įrankių savo aplinkoje. Logistikos sritis – ne išimtis.
Trečia, technologijos jau yra sukurtos, tereikia sumaniai jomis pasinaudoti. „Galbūt prieš penkerius metus dar galima buvo sakyti, kad procesų automatizavimas – brangus malonumas, bet dabar taip tikrai nėra. Pavyzdžiui, reikalingas tarptinklinis ryšys jau yra, kitos reikiamos sistemos prieinamos, nemokamos – jas galima imti ir naudoti. Žodžiu tai, kas įgalina logistikos procesus suefektyvinti, jau sukurta“, – pabrėžia „Freidesk“ bendraįkūrėjis.

Anot verslininko, rastis logistikos technologinius sprendimus būtent mūsų šalyje skatina ir palanki geografinė padėtis. Neretu atveju esame tiltas prekėms keliauti tarp Rytų ir Vakarų.
„Be kita ko, turime daug talentų technologijų srityje ir neproporcingai daug dirbančių žmonių būtent logistikos srityje! Privalome sujungti šiuos žmones“, – teigia pašnekovas.

Pasak M. Nikolajevo, iš viso to gali atsirasti dar daugiau pridėtinės vertės verslui ir klientams, pradedant kur kas greitesniu ir pigesniu prekių pristatymu, automobilių maršrutų optimizavimu, baigiant efektyvesniu darbu (vietoj mechaninių užduočių – daugiau kūrybos bei pridėtinę vertę kuriančių projektų) ar išmetamo CO2 kiekio mažinimu.

Pirmieji sprendimai jau pakeliui. Galimybę automatizuoti krovinių pervežimo procesą rinkai netrukus pasiūlys neseniai įsteigtas startuolis „Freidesk“. Jo kuriami skaitmeniniai įrankiai užsakovams ir vežėjams leis dirbi efektyviau nei šiandien. Šiuo metu jau vyksta intensyvūs šios pervežimo užsakymų valdymo sistemos testavimo darbai. Vieni besinaudojančiųjų – nedidelė Panevėžyje įsikūrusi pervežimo įmonė „BM transportas“.

„Toks pervežimo procesų automatizavimas visų pirma leidžia efektyviai sutaupyti laiko. Nebelieka kelių dešimčių skambučių visiems organizaciniams klausimams spręsti, popierinių sąskaitų, tiekėjų paieškų. Tiesa, tokių kaip mes transporto industrijoje dar nedaug. Žinau, kad ir kolegos iš kitų šalių, pavyzdžiui, kaimynai latviai kol kas irgi nelinkę automatizuotis. Sunku vienareikšmiškai atsakyti, kokios to priežastys: gal nenoras priimti naujovių, gal seno kirpimo žmonių požiūris, bet reikia tikėtis, kad tai pamažu keisis – į darbo rinką įsilieja vis jaunesni darbuotojai, kurie imlūs naujovėms“, – komentuoja „BM transporto“ vadovas Mindaugas Bausys.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.