Lietuviškų „startupų“ ateitis – globalios rinkos
2013.04.26
Temos: Startuolis, Technologijos.
„Startup Highway“ įkūrėjo Roko Tamošiūno teigimu, Lietuva per keletą metų pasiekė itin daug ir jau turi viską, ko reikia sėkmingai naujo verslo pradžiai.
Stipri startuolių bendruomenė
„Lietuvoje jau turime ne vieną „startupų“ sėkmės istoriją, kai idėjos užtikrintai pasiekia tarptautines rinkas. Vadinasi, turime daug kūrybingų ir energingų žmonių. Labai reikšminga šios sistemos dalis yra investuotojai, kurių vis daugėja, nes jie mato „startupų“ potencialą“, – sakė R. Tamošiūnas.
„Pagrindinė investuotojų misija – tikrai geram produktui padėti įsitvirtinti tarptautinėje rinkoje. Būtent tai aktyvūs ir besiplečiantys fondai nuolat stengiasi daryti“, – sakė rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“ įkūrėjas Donatas Keras.
„Practica Capital“ per septynis veiklos mėnesius investavo į 6 produktus iš 500 investicijų ieškojusių komandų. Anot D. Kero, fondas – lengvai pasiekiamas, jis nori investuoti, tačiau besikreipianti komanda turi būti stipri ir tiksliai žinoti, ko tikisi iš savo produkto ar idėjos, kaip ją įgyvendins, o produktas turi būti tai, ko iš tiesų trūksta rinkai ar aiškiai jos daliai.
Verslo angelų fondo įkūrėjas Arvydas Strumskis patvirtino, kad investuotojams svarbu ne tik grąža, bet ir tai, jog produktas, į kurį investuota, užpildytų tam tikrą rinkos nišą ir kurtų pridėtinę vertę.
Paklausiausia sritis – technologijos
Daugiausia investuotojų dėmesio šiuo metu sulaukia IT ir ICT sferos. Būtent mobiliųjų technologijų srities novatorius yra linkusi atrasti ir globoti Lietuvos mobiliųjų aplikacijų gamybos kompanija „App Camp“.
Norėdama skatinti visos industrijos augimą ir sustiprinti Lietuvos pozicijas pasaulinėje išmaniųjų technologijų rinkoje, ji pradėjo iniciatyvą pavadinimu „Mobile Apps Labs“, kuri yra tiltas, jungiantis profesionalus, jaunimą ir akademikus.
„Laboratorijose skatiname inovacijas ir pasaulinės mobiliųjų aplikacijų rinkos progresą, – sakė „App Camp“ generalinis direktorius Tomas Martūnas. – Suburiamos komandos, kiekviena kuria bandomuosius produktus. 20 procentų geriausių produktų padedame pritraukti investicijų. Itin svarbu, kad taip dirbdami žmonės pamato, jog norint prisivilioti sėkmę reikia suburti komandą. Tai yra universali tiesa.“
Perspektyvoje – tarptautinės rinkos
A. Strumskio teigimu, ateityje daugiausia investicijų sulauks „startupai“, siūlantys produktus siauroms rinkų nišoms: „Dar prieš penkerius metus tokia praktika buvo ne tik neįprasta, bet ir nelabai suprantama, tačiau po penkerių metų tokių investicijų bus itin daug.“
„Startup Higway“ įkūrėjo R. Tamošiūno manymu, šiuo metu Lietuvoje geriausiai sekasi ir paklausiausi yra verslo produktai ar paslaugos verslui (B2B). Vis dėlto jis įžvelgia ir kitą tendenciją – vis paklausesnės tampa verslo idėjos vartotojams.
„Niekada nemanėme, kad investuosime į produktą, kurio principas – vartotojas vartotojui (C2C), tačiau internetinis įrankis „Dragdis“, į kurį investavome, sutraukė milžiniškus skaičius vartotojų ir pamažu keičia šią nuostatą. Ateityje tokių investicijų daugės, – sakė R. Tamošiūnas. – Taip pat plečiasi investuotojų tinklai, Lietuvoje veikiantys akceleratoriai, rizikos kapitalo fondai ne tik jungiasi tarpusavyje, bet ir su užsienio partneriais. Taigi lietuviškų „startupų“ ateitis – globalios rinkos.“
Ekspertai
Arvydas Strumskis
Vadovaujantysis partneris / „Verslo angelų fondas I“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.