Kaip atrasti savo vietą nuolat besikeičiančiame technologijų versle
2013.04.30
Temos: Marketingas, Technologijos.
Konferencijoje LOGIN skaitydamas savo pranešimą MTG viceprezidentas ir skaitmeninės komunikacijos vadovas Rikardas Steiberis išsakė pastebėjimą, kurį prisiminti derėtų mums visiems. Kažkas nuolat skundžiasi, kad gyvenimo tempas spartėja, kad moderniosios technologijos vystosi taip greitai, kad sunku žengti su jomis koja kojon. Na, tiesa yra tokia, kad lėčiau nei šiandien jau nebebus…. Pasaulis taps tik dar dinamiškesnis. Lieka su tuo susitaikyti ir pabandyti jame rasti savo vietą.
R. Steiberis kviečia mus nebėgti ir nebijoti internete vis atsirandančių naujų tendencijų. Jas reikia suprasti ir pabandyti į jas pažvelgti kūrybingai. Moderniųjų technologijų pasaulis išskirtinis tuo, kad čia viskas įmanoma. Pats R. Steiberis tai kuo puikiausiai žino. Jis buvo vienas iš žmonių, kurie 2007-aisiais gavo, regis, neįmanomą užduotį – atvesti į rinką pirmąjį „Android“ telefoną. „Nokia“ tada buvo savo viršūnėje, o „iPhone“ tik pristatytas. Ar „Android“ buvo vietos po saule? Šiandien kasdien parduodama 1,2 mln. šių telefonų.
Labai svarbu tai, kad išmanieji telefonai amžiams pakeitė naudojimosi internetu įpročius. Dabar beveik trečdalis prisijungimų įvyksta būtent per juos, o ateity tendencija tik didės.
Štai kodėl R. Steiberis kviečia mus mąstyti „mobile first”“ Juk telefonas – tai tas daiktas, kurį patį pirmąjį pagriebiame iš ryto, ir kurį vakare paskutinį padedame į šoną. Dažniausiai kur nors, kur jį galėtų lengvai pasiekti ranka…
Į išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių ekranus mes žvelgiame kiekvieną dieną. Jie mums padeda gyventi lengviau ir patogiau. R. Steiberis nurodo, kad, Švedijoje atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė 4–5 metų vaikų naudojasi šiais prietaisais. Dažniausiai jie juos nugvelbia iš tėvų… Tačiau tai tik parodo, kad augančiai kartai jie bus tokie natūralūs, kad naudojimasis nesukels absoliučiai jokių problemų.
Jau dabar išmanieji telefonai daro mus protingesnius. Su šiuo prietaisu galime bet kada rasti reikiamą informaciją. Ateityje tai daryti bus vis lengviau. Šiek tiek pakis pats mūsų santykis su išmaniuoju telefonu. Tai taps savotišku bendravimu, kai mes užduosime aparatui klausimą, o šis pateiks atsakymą. Panašu, kad „Apple“ pristatyta „Siri“ buvo tik pradžia. „Google“ jau baigia ruošti savuosius akinius, kurie žengs netgi didesnį žingsnį į priekį, tad panašu, kad virtualioji erdvė su visa savo informacija ateityje tiesiogine žodžio prasme visada bus mums prieš akis.
Visus šiuos dalykus būtina žinoti prieš žengiant į virtualiojo verslo pasaulį. Tik supratus, kokia kryptimi juda technologijos, įmanoma sėkmingai jas išnaudoti savo verslui. Tai toli gražu nėra taip paprasta. Tam, kad pamatytum potencialą, galimą sėkmę, reikia nemenkos įžvalgos.
R. Steiberis pateikia puikų pavyzdį – „YouTube“. 2006-aisiais „Google“ už šią svaitainę nepagailėjo 1,65 milijardo JAV dolerių. Kodėl? Juk tada „YouTube“ nenešė pelno ir buvo nelabai aišku, kaip įmanoma uždirbti iš tokio tipo projekto. Tačiau galiausiai sistema atsirado ir vargu ar „Google“ gailisi išleistų pinigų. Šiandien 40 proc. prisijungimų prie „YouTube“ įvyksta per išsmaniuosius telefonus arba planšetes. Tai dar kartą įrodo augančią šių prietaisų svarbą.
„YouTube“ ypatingas ir tuo, kad puikiai prisiderino prie interneto, kuriame svarbiausi tampa socialiniai tinklai. Kaip pastebi R. Steiberis, internetas iš tinklalapių tinklo virto žmonių tinklu. Tai fundamentalus pokytis. Informacija, reklama sparčiausiai plinta būtent socialiniuose tinkluose. Tikro žmogaus rekomendacija vertingesnė už penkias negyvas reklamas.
Technologijos nuolat keičiasi ir šis procesas greitės. Virtualioji erdvė mums jau dabar prieinama visur ir visada. Pasinerkite į ją ir pabandykite ją suprasti. Tik taip įmanoma joje rasti savo vietą.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.