...

Kada ir kodėl ištinka žiniatinklio dizaino mirtis?

Verslas

2015.09.01

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Kada ir kodėl ištinka žiniatinklio dizaino mirtis?

„Gauminos“ direktorius - Darius Bagdžiūnas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Tikriausiai kiekvienam yra tekę tyčia arba netyčia aptikti interneto puslapį, kurį pamačius liko tik susiraukti ir pagalvoti, kad jo dizainas beviltiškai pasenęs ir nefunkcionalus. Kitaip tariant, tokioje situacijoje patvirtiname žiniatinklio dizaino mirtį. Tačiau kodėl ji ištinka? Kaip ir kodėl puslapių kūrėjai bei savininkai beviltiškai atsilieka nuo vyraujančių tendencijų? Kaip to išvengti? Viso to pasiteiravome „Gauminos“ direktoriaus Dariaus Bagdžiūno.

Negalima pamiršti savo tikslų

Kalbėdamas apie šiuolaikinio žiniatinklio dizaino tendencijas, D. Bagdžiūnas pabrėžia, kad labai daug dalykų priklauso nuo vykdomo projekto tikslų ir tipo. Juos būtina atskirti ir suvokti. Specialistas išskiria dviejų pagrindinių tipų puslapius: reklaminius ir funkcionalius. „Reklaminių puslapių tikslas – perteikti žinutę. Į šią kategoriją įeina prekių ženklų svetainės, reklamos kampanijų puslapiai, korporatyvinės įmonių svetainės, kai kurie edukaciniai puslapiai, retkarčiais e. parduotuvės. Šiuose puslapiuose kūrėjui keliama užduotis įtraukti vartotoją į prekių ženklo istoriją. Norima, kad jis praleistų tinklalapyje kuo daugiau laiko. Labai daug dėmesio skiriama turinio įdomumui. O dizainas yra turinio perteikimo vartotojui forma. Vaizdinės priemonės čia naudojamos tam, kad sustiprintų prekių ženklo emocinį efektą. Projektas dažnai gausus ir ryškus“, – dėsto jis.

„95 proc. interneto yra nuobodu. Vartotojai tai mato ir atsilygina jiems abejingumu. Ir, atvirkščiai, meile tiems prekių ženklams, kurie sugeba patenkinti mano poreikius, padaryti mano gyvenimą geresnį ar tiesiog padovanoti gerą laiką“

D. Bagdžiūnas

Kiek kitokia yra funkcionalių puslapių paskirtis. „Jų tikslas – suteikti paslaugą. Į šią kategoriją įeina savitarna, portalai, e. parduotuvės, įvairiausias paslaugas teikiantys puslapiai. Šiuose puslapiuose dažnai nėra jokios reklaminės prekių ženklo žinutės. Pašalintas visas triukšmas. Čia kūrėjai mažiau dėmesio sutelkia į puslapio savininko verslo tikslus, o daugiau į vartotojų poreikius. Siekiama visiškai sumažinti vartotojo praleidžiamą laiką ir paspaudimų skaičių iki poreikio patenkinimo. Dizainas čia radikaliai kitoks, palyginti su reklaminiais puslapiais. Distrakcijų mažai (idealiu atveju nėra), spalvos, raidės, formos ir interaktyvumas siekia padėti vartotojui geriau bendrauti su programa“, – tęsia D. Bagdžiūnas. Šių dviejų tipų sumaišyti jokiu būdu negalima. Vieno principai kitame visiškai neveikia ir tai būtina turėti galvoje.

Naujas – nebūtinai geras

Pašnekovas pastebi ir tai, kad neretai puslapių savininkai kažką juose keisti nusprendžia vos ne šiaip sau. Noras atsinaujinti būna toks stiprus, kad nepagalvojama apie jo pagrįstumą. „Būna atvejų, kai potencialus klientas nori pasikeisti puslapį. Į klausimą, kodėl nori sumokėti pinigus antrą kartą už tą patį, atsako: „Nes paseno.“ Tokius stengiuosi atkalbėti. Kiti atkalbėti turbūt nesistengia, nes po pusės metų pamatau, kad firma pasidarė naują tokį pat blogą tinklalapį. Senumo problema atsiranda ne dėl prabėgusių metų skaičiaus, o dėl netobulinamo tinklalapio. Tai tarsi nuosavas jūsų formos TV kanalas: jei ten nieko įdomaus ar naudingo nerodysite, mažai kas lankysis. Turiu omenyje visai ne katinus, o jūsų tikslinę auditoriją sudominantį turinį. Esame sukūrę tinklalapių, kuriais neperdarydami klientai naudojasi jau beveik dešimt metų. Plėtojamas projektas išlieka aktualus kliento klientams, neatsižvelgiant į datą, kada jis buvo sukurtas“, – teigia jis.

Štai kodėl, užuot aklai vaikiusis kažkokių revoliucingų naujovių, daug naudingiau susitelkti į tai, kas svarbiausia, t. y. į vartotojo patirtį. „Energiją rekomenduočiau skirti projektui, kuris patenkina jūsų klientų poreikius, pasiekdamas jūsų verslo tikslus, tobulinti. Tinklalapio startas yra kaip kūdikio gimimas: kad jis taptų dideliu žmogumi, tėveliai ir jų pagalbininkai profesionalai dar ilgai turės patirti išlaidų ir streso. Kasdien skirdami dėmesio projektui, net nepastebėsite, kaip užlipsite ant naujo evoliucijos laiptelio“, – įsitikinęs D. Bagdžiūnas.

Už abejingumą ta pati kaina

Vis dėlto, norint užtikrinti kokybišką vartotojų patirtį, būtina ir reaguoti į jų poreikius, o jie išlieka stebėtinai pastovūs. „Įpročiai beveik nesikeičia. Vartotojui neįdomus jūsų prekių ženklas. Jam įdomus tik jis pats. Tai esminė taisyklė, į kurią nekreipia dėmesio egocentriški prekių ženklai. 95 proc. interneto yra nuobodu. Vartotojai tai mato ir atsilygina jiems abejingumu. Ir, atvirkščiai, meile tiems prekių ženklams, kurie sugeba patenkinti mano poreikius, padaryti mano gyvenimą geresnį ar tiesiog padovanoti gerą laiką“, – įžvalgomis dalijasi „Gauminos“ direktorius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.