Elektroninio pašto rinkodara: naujienlaiškių siuntimo grąža
2021.05.03
Temos: Marketingas, Technologijos.
Elektroninio pašto rinkodaros ir naujienlaiškių siuntimo techniniai bei teoriniai reikalavimai buvo aptarti LiMa rengtos konferencijos „Email marketing tips & tricks: strategija ir populiariausi įrankiai“ metu, kartu su „NFQ.email“ komandos vadovu, LiMa valdybos nariu Matu Pociumi.
Bendravimas su klientais padeda išlaikyti ir plėtoti užmegztą ryšį nepaisant to, kaip seniai įvyko pirmasis susitikimas. Pandemijos laikotarpiu, uždraudus fizinius socialinius kontaktus, tai gali atrodyti dar sudėtingiau, tačiau naujienlaiškių siuntimas yra itin naudingas įrankis bet kuriuo metu. Juolab kad tai yra ne tik komunikacijos, bet ir tiesioginės rinkodaros priemonė, padedanti generuoti pajamas.
Neišnaudotos galimybės
Įdomu tai, kad nors naujienlaiškių siuntimas gali labai pagerinti elektroninio pašto rinkodaros rodiklius, net ir verslo gigantai kartais neišnaudoja šios galimybės. Kaip teigė M. Pocius, remiantis sudarytais populiariausių elektroninių parduotuvių sąrašais, iš geriausiųjų dešimtuke esančiųjų tik trečdalis siunčia naujienlaiškius.
Jei manote, kad elektroninio pašto rinkodarai tikrai nevertėtų skirti daug dėmesio, klystate. Būtent šis kanalas yra pigiausia ir bene efektyviausia priemonė grąžos aspektu. M. Pocius atkreipė dėmesį į tai, kad automatizuotų laiškų siuntimas gali būti labai naudingas kaip tikslinės rinkodaros įrankis. Tokio pobūdžio turinys bendrame sraute nėra itin dažnas, bet jo veiksmingumas išties didelis. „Omnisend“ 2021 metais atliktas tyrimas rodo, kad tokie laiškai sudaro 29 proc. visų užsakymų ir tik 2 proc. viso elektroninio pašto srauto.
Vis dėlto, svarbu nepamiršti ir to, kad ši priemonė nėra skirta naujiems klientams pritraukti, todėl nereikėtų pervertinti kiekybės. Kaip teigė „NFQ.email“ rinkodaros vadovas, tam tikra pilkoji zona šiuo atveju galėtų būti vadinamoji „cold email marketing“, tačiau tuomet reikėtų išsiųsti ne daugiau kaip šimtą tikslingų ir kokybiškų laiškų per dieną.
Platformos
Renginio metu buvo aptartos populiariausios Lietuvoje naudojamos naujienlaiškių siuntimo platformos – „MailerLite“ ir „Omnisend“, jų privalumai ir trūkumai. Smagu ir tai, kad šios pasaulyje žinomos ir populiarios platformos kuriamos mūsų šalyje. Pirmoji orientuota į vieno komunikaciją vienu kanalu, o antrąją būtų galima įvardinti kaip rinkodaros optimizavimo priemonę. Kaip pastebėjo pranešėjas, vienos formos visiems atvejams nebūna, todėl itin svarbu žinoti savo strateginius tikslus, ir tai, ką norima pasiekti. Tuomet bus lengviau įvertinti, kuri platforma gali geriausiai atitikti ir patenkinti poreikius.
Kiekviena platforma gali pasiūlyti tam tikrų pasirinkimų, kuriuos lengva optimizuoti ir pritaikyti savo veikloje. Kai kurie įskiepiai ir valdikliai, kaip pavyzdžiui, „Omnisend“ siūloma galimybė dėl įvairių kanalų paskyrų ir turimos duomenų bazės sujungimo, suteikia dar daugiau rinkodaros galimybių.
Kliento poreikiai
Vartotojo aspektas – ne mažiau svarbus. Renginio metu buvo akcentuojamas patrauklus vizualinis pateikimas, kliento sudominimas ir įtraukimas. Būtent dėl to reikėtų nepamiršti įvairiapusio atsinaujinimo, o siūlomų naujienlaiškių prenumeratos formų kaita leistų sudominti jau sugrįžusį vartotoją. Tai įvertinti taip pat naudinga ir galvojant apie galimą jų panaudojimą – išanalizavus vartotojo kelionę, būtų lengviau apsispręsti kur ir kokią formą naudoti. Naudinga žinoti ir preliminarią prenumeratos formų registracijos konversijos tarptautiniame kontekste statistiką, kuri buvo pateikta LiMa konferencijoje: slanki juostelė sudaro 1,3 proc., iššokantis langas (angl. pop up) – 3 proc., kiek daugiau – laimės ratas – 10 proc., o daugiausiai sudaro prenumeratos puslapis – 23 proc. Atsižvelgiant į tai, galima lengviau planuoti ir nuspėti potencialą grąžą.
Reikėtų nepamiršti ir to, kad per metus turimų kontaktų duomenų bazė kinta, dalis sukauptų įrašų gali tapti beverčiai dėl pakitusio elektroninio pašto, atsisakytų naujienlaiškių ar kitų priežasčių. Tokie atvejai gali siekti net 30 proc. sumažėjimą.
Turinys
Konferencijos metu nebuvo pamiršta ir apie laiško turinį. Anot M. Pociaus, naująjį prenumeratorių pirmiausia vertėtų pasveikinti, supažindinti su vykdoma veikla bei idėjomis, o tik vėliau siųsti naujienlaiškius. Laiško antraštė ir paantraštė taip pat gali būti išnaudojama tikslingai, čia patartina keliais žodžiais pateikti aktualią informaciją.
Naujienlaiškių siuntimas gali būti ir pakartotas, pavyzdžiui, po kelių dienų. Taip didėja pasiekiamumas, nes ne visi prenumeratoriai gautą naują laišką atsidarys tą pačią dieną. Tokiu atveju, vertėtų pakoreguoti laiško antraštę.
Ekspertai
Matas Pocius
Vadovas / NFQ Technologies el. pašto rinkodaros skyrius
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.