Aktualiausi skaitmeninimo sprendimai verslui šiandien ir ateityje
2020.09.06
Temos: Technologijos.
Pasaulis nuolat kinta, o mes turime išmokti prisitaikyti prie pokyčių – tai įrodo ir mus ištikusi pasaulinė pandemija, kurios metu pastebimas įmonių skaitmeninimo procesų augimas bei svarba. Kas dar laukia ateityje, deja, nežinome, tačiau dabar verslams kaip niekad svarbu išmokti greitai prisitaikyti ir taikyti inovatyvius sprendimus. Naudingais patarimais dalinasi rinkodaros ekspertas Justinas Mikulskis.
Ar verslui reikia skaitmeninimo sprendimų?
Justinas Mikulskis sako, kad verslams reikia žengti į skaitmeninę erdvę, nes ši erdvė auga, plečiasi rinka, pats vartojimas: „Produktai taip pat yra prisitaikę prie vartotojų, galima užsisakyti mokamą paslaugos prenumeratą tik kuriam laikui, neperkant viso produkto, kaip reikėdavo anksčiau.“
Kalbant apie sandėlius ar nekilnojamojo turto rinką, natūralu, kad jiems kuo greičiau reikia skaitmenintis, siekiant sumažinti vidines sąnaudas, pavyzdžiui, darbuotojų skaičių, darbo krūvį, kurį gali atlikti skaitmeninės programos. Anot J. Mikulskio, skaitmeninimo procesas įmonei yra papildomos pajamos ir savo prekių ženklo žinomumo didinimas, nes didžioji dalis šiuolaikinių žmonių yra virtualioje realybėje.
„Dar vienas skaitmeninimo pranašumas yra tai, kad skaitmeninė rinka šiuo metu nėra taip perpildyta kaip fizinė, tad konkurencijai vietos yra, nesvarbu, kokia sritis tai būtų. Jei, pavyzdžiui, šiuo metu kokia fizinė parduotuvė yra maža, turi mažai pardavimų, tikėtina, kad jos raktas į sėkmę yra būtent skaitmeninimas“, − pataria rinkodaros ekspertas.
Skaitmeninimo trukdžiai
J. Mikulskio teigimu, pirmasis skaitmeninimo trukdys yra finansinė išraiška: „Aš tai įvardyčiau paradoksu, kas susiję su skaitmena. Įmonių vadovai, išgirdę kelių tūkstančių eurų sąmatą, pradeda labai įdėmiai svarstyti, ar jiems to reikia. Kartais reikia daryti dideles investicijas ir tikėtis grąžos ne čia ir dabar, o ilgalaikėje perspektyvoje.“
Anot pašnekovo, įmonei skaitmeninimo sprendimą lengviau priimti galėtų padėti stabili žmogiškųjų išteklių kompanija, padedanti atsirinkti žmogų, kuris pagal įmonės poreikius tiktų į komandą.
„Kitas variantas, skaitmeninimo procesui nesamdyti naujo žmogaus, o susitikti su trimis ar keturiais rinkos patikrintais žmonėmis, kurie jiems padėtų apskaičiuoti, kokia galėtų būti grąža investavus į skaitmeną. Tokių specialistų nėra daug, bet įmonėms nereikėtų bijoti pasinaudoti kitų paslaugomis.“
Svarbiausi aspektai
Rinkodaros ekspertas pataria skaitmeninimo procese pirmiausia išsikelti savo tikslus: „Kai pradžioje iškeliami aiškūs tikslai, galima formuoti pačią strategiją ir planuoti, kokių investicijų pradžioje reikėtų. Karantino metu pastebėjau, kad įmonės, kurios buvo fizinės ir nieko bendro neturėjo su skaitmena, tiesiog greitai sugalvojo, kad dabar nori būti skaitmeniniu pavidalu. Natūralu, kad dalis specialistų ir agentūrų naudojasi šia situacija, matydami įmonių desperatiškumą.“
Todėl šioje vietoje rekomenduojama turėti aiškią strategiją: kas turi būti diegiama ir kas turi būti įgyvendinama. J. Mikulskis ir patiems vadovams pataria skirti šiek tiek laiko aplankyti vieną kitą konferenciją. Jaunam verslui konferencijos padėtų atverti akis ir viską geriau suvokti. Jis taip pat primena, kad taisymas visada yra brangesnė paslauga negu vykdymas, todėl pradiniame etape geriau nedaryti klaidų.
Aktualiausi skaitmeninimo procesai ir ateities prognozės
Anot J. Mikulskio, dabar labai daug įmonių nori automatizacijos tam, kad sistemos būtų tinkamai sujungtos su analitinėmis programomis. Tokiu atveju pasamdytas duomenų specialistas galėtų įvertinti realią situaciją.
„Skaitmeninimo procese labai svarbi pati pradžia. Įmonės dažnai pamiršta, kad kokį įdomesnį projektą galima sujungti su buhalterinėmis programomis. Taip pat svarbu investuoti į saugumą, nes skaitmeninėje erdvėje dar yra daug spragų. Neinvestavus į saugumą, galima patirti daug nuostolių“, − pataria pašnekovas.
J. Mikulskis pastebi, kad tendencijos dažniausiai ateina iš Amerikos, kurioje per pastaruosius dvejus metus didelės reklamos agentūros skyla į daug mažų padalinių: „Skaitmena turi tiek daug kampų, kuriuos reikia padengti. Natūralu, kad vienas specialistas to padaryti negali. Manau, kad po poros metų turėsime šimtus gerų specialistų, kurie dirbs pagal individualios veiklos pažymą ir vis mažiau žmonių kreipsis į stambias rinkodaros agentūras.“
Pašnekovo teigimu, jau dabar atsiranda individualių specialistų, kurie gali susimažinti atlygį, nes nenuomoja biuro, nereikia mokėti atlyginimo projektų vadovui, todėl ir atliekamo darbo sąnaudos tampa mažesnės.
Skaitmeninimo ateitis džiugina ir, pasak rinkodaros eksperto, tikėtina, kad maždaug po penkerių metų nematysime UAB įmonės, kuri nebus susijusi su internetu.
Ekspertai
Justinas Mikulskis
Skaitmeninės rinkodaros ekspertas / Mikulskis.lt
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.