Viena sėkminga diena atperka visas blogas, sako startuolių įkūrėjai

Verslas

2019.12.15

Autorius: bzn start

Temos: , .

Viena sėkminga diena atperka visas blogas, sako startuolių įkūrėjai

Nuotraukos autorius: Viena sėkminga diena atperka visas blogas, sako startuolių įkūrėjai Pexels nuotr.

Kokia yra sėkmingo startuolio paslaptis? Startuolių bendruomenė sparčiai auga, galime pasidžiaugti vis didesnes investicijas pritraukiančiomis inovacijomis, tačiau nemažai startuolių žlunga net nespėję įsitvirtinti rinkoje. Kyla klausimas su kokiais profesiniais ir asmeniniais iššūkiais susiduria startuolių kūrėjai, kas lemia jų sėkmes ir nesėkmes?

Savo patirtimi kuriant verslą, dalinosi „Kauno startuolių“ organizuoto renginio dalyviai – startuolių įkūrėjai Thomas Solupajev-Ronlev iš Danijos, Jaanika Jelistratov iš Estijos, Veronika Grechko iš Rusijos ir Ruben Cisternino iš Italijos.

Lietuva – namai, kuriant globalų verslą

Vienas svarbiausių dalykų, vienijantis mūsų kalbintus startuolių įkūrėjus: visi jie – Lietuvoje dirbantys užsieniečiai, plėtojantys globalų verslą, padedami komandų, įsikūrusių įvairiuose pasaulio kampeliuose.

Štai Ruben, italas, gyvenantis Lietuvoje, prie startuolio kūrėjų komandos prisijungė Didžiojoje Britanijoje, jo programuotojų komanda įsikūrusi Čekijoje, o tarp komandos narių – Rumunijos, Didžiosios Britanijos bei Ukrainos piliečiai. Thomas – danas, savo startuolį įkūręs Lietuvoje, šiuo metu daugiausia aptarnauja klientus iš Skandinavijos šalių, tačiau siekia patekti ir į kitas Europos rinkas. Jaanika – estė, į Lietuvą atvykstanti bent kartą ar du per mėnesį, šiuo metu produktą vysto Lietuvos, Latvijos bei Estijos rinkose, o sekantis jos žingsnis yra Lenkija. Tuo tarpu Veronika į Lietuvą atvyko iš Rusijos, pagrindinės jos rinkos plėtrai – Pietų Amerikoje ir Afrikoje.

Priežastys, dėl kurių startuolių kūrėjai verslui vystyti renkasi būtent Lietuvą, iš tiesų įvairios: Ruben į Lietuvą atvedė asmeninės aplinkybės, o Veronika teigia, kad „Lietuvoje yra iš tiesų labai daug paramos startuoliams ir verslo plėtrai yra daug galimybių“. Kita svarbi priežastis, kodėl Veronika savo verslą nusprendė kurti būtent čia – startuolio įvaizdis Europos rinkoje. „Lietuva – ideali šalis startuolio kūrimui, jei planuojate dirbti su užsienio įmonėmis, ypač Europoje”, – teigia Veronika.

Jaanika savo veiklą vysto visose trijose Baltijos šalyse, bet kartu pastebi, kad rinkos labai skirtingos: skverbimasis į rinką Lietuvoje bei Estijoje buvo lengvas, Latvijoje – kiek sunkesnis. „Lietuva ir Estija yra pakankamai pažengusios technologijų srityje, prie naujų technologijų prisitaikė ir įstatymai, tuo tarpu Latvija šioje srityje šiek tiek atsilieka, įstatymai dar ne iki galo pritaikyti naujai veikiančioms technologijoms”.

Tobulas produktas – antroje vietoje

Kuriant savo verslą, norisi, kad siūlomas produktas būtų nepriekaištingas, tačiau startuolių įkūrėjai sutaria, jog visų pirma yra svarbiausia rasti savo vietą rinkoje ir pritraukti pirmuosius klientus. Tik supratus, kokią vertę iš tiesų jiems sukuria produktas, kokios jo savybės yra aktualiausios, verta tobulinti technologines produkto galimybes:  „Prisiminkite, kad jūsų problemos nebūtinai yra jūsų klientų problemos. Tad labai svarbu yra kalbėtis ir suprasti su kokiais iššūkiais susiduria jūsų tikslinė auditorija, nes būtent jie bus jūsų pirmieji klientai.“ – kalbėjo Thomas Solupajev-Ronlev.

Su šiuo požiūriu sutinka ir Jaanika, „VITS“ startuolio įkūrėja. Verslininkė pasakoja, kad viena svarbiausių užduočių, kuriant verslą – kliento poreikių supratimas. Jaanikos startuolis – programėlė, automatizuojanti dokumentų, susijusių su darbo sauga, pildymą, tačiau šiandien „VITS“ siūloma programa nėra pirminė produkto versija – produktas buvo nuolat tobulinamas, atsižvelgiant į problemas, su kuriomis dažniausiai susiduria klientai. Tik pradėjus kalbėtis su potencialiais pirkėjais, įsiklausius į jų poreikius, jiems pasiūlytas esmines jų problemas sprendžiantis produktas.
Ne mažiau svarbūs ir kultūriniai ypatumai – Jaanika pastebi, kad nors darbo saugos įstatymai visos Baltijose šalyse iš esmės panašūs, darbdaviai Estijoje daugiau dėmesio skiria darbuotojų saugumo užtikrinimui, tuo tarpu Lietuvoje ir Latvijoje daugiau prisibijoma kontrolę vykdančių institucijų, todėl daugiau orientuojamasi į biurokratinius aspektus.

O kaip geriausia pasiekti klientus? Startuolių įkūrėjai teigia, kad nėra vieno atsakymo – populiarėja ir nauji būdai, tokie kaip „LinkedIn Navigator“, tačiau kai kuriais atvejais veikia ir seni bei patikrinti kanalai, pavyzdžiui, telefono skambučiai, taip pat  svarbus ir turimas pažinčių ratas.

Noriu kurti startuolį – ko tikėtis?

Diskusijos metu startuolių įkūrėjai dalinosi ir itin asmeninėmis patirtimis – sėkmės akimirkos, laimė, stresas, negatyvios mintys – visa tai neišvengiama.
Ruben, „Coinrule“ startuolio, veikiančio kriptovaliutų rinkoje, vienas iš įkūrėjų, neslėpė, kad verslo kūrimas atneša nemažai atsakomybės – finansai, žmogiškieji ištekliai, strategija – visa tai turi būti apgalvota, tačiau Ruben neslepia – „kad ir koks nerimas apimtų planuojant, strateguojant ir valdant savo startuolį, net menkiausi pasiekimai ir sėkmė atperka visą išgyventą nerimą ar bemieges naktis“.

Ruben‘ui pritarė ir Jaanika – kad ir kiek negatyvių dienų sektų viena po kitos, sulaukus sėkmės, visa tai pamiršti. „VITS“ startuoliui praeiti metai nebuvo lengvi – prie produkto dirbusi komanda nusprendė palikti projektą – tai sukėlė gan didelių bėdų, ieškant investuotojų, kurie itin daug dėmesio skiria stipriai komandai.

Vystant savo verslą svarbu apsibrėžti ribas kasdienėje rutinoje ir nors trumpam pamiršti darbą. Anot Jaanikos, puikus būdas tai padaryti yra sportas – „atsipalaiduoti ir atsiriboti nuo problemų bent kelioms valandoms man ypač padeda tinklinis, jį žaidžiu 3-4 kartus per savaitę. Grįžusi po treniruočių jaučiu, kad visas problemas išspręsti man pavyksta greičiau ir lengviau“. Ruben pastebi, kad mokymasis iš kitų patirčių – taip pat be galo naudingas – „tokie renginiai, kaip šis – kur žmonės dalijasi savo istorijomis, iš tiesų padeda. Tada jautiesi, kad esi ne vienas“.

„Kauno startuoliai“ programa skatina Kauno miesto gyventojų verslumą, didina startuolių patrauklumą privataus kapitalo investicijoms bei Kauno miesto patrauklumą pritraukiant startuolius iš kitų Lietuvos ir užsienio regionų. Programa finansuojama Kauno miesto savivaldybės, organizuojama VšĮ „Kaunas In“ ir įgyvendinama „Civitta“ bei VšĮ „Startup Division“. Tai didžiausia tokio pobūdžio programa Kaune.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.