...

Metodas, lengvinantis darbuotojų, klientų ir investuotojų paiešką

Verslas

2020.10.28

Autorius:

Temos: , , , .

Metodas, lengvinantis darbuotojų, klientų ir investuotojų paiešką

I. Kaikarė Asmeninio albumo nuotr.

Jau trečius metus skaičiuojantis startuolis „jobRely“ siūlo galimybę greičiau užauginti savo verslą, pasitelkiant inovatyvią darbuotojų,investuotojų ir naujų klientų paiešką. Startuolio bendraįkūrėja ir vadovė Indrė Kaikarė atskleidžia, kad per šį „jobRely“ gyvavimo laikotarpį būta įvairių iššūkių.

Idėja kilo iš darbinės patirties

Pati I. Kaikarė dirbo įdarbinimo srityje. Dešimtmetį ji buvo verbuotoja ir pastebėjo tradicinio įdarbinimo proceso, kuriam išspręsti buvo sukurta „jobRely“, trūkumus.

„Ilgalaikė komandos vizija – iš įdarbinimo proceso eliminuoti verbuotoją (angl. recruiter). Dirbtinio intelekto algoritmai surenka kandidatus ir su jais bendrauja personalo vadovo arba samdančiojo vadovo vardu. Mes sukūrėme visiškai automatizuotą „LinkedIn“ ir el. pašto platformą, kurioje galima rasti darbuotojus, vartotojus ir investuotojus. Vis dėlto tam tikras dalis, tokias kaip užduotys prieš paieškos kampaniją ir užduotys po kampanijos (skambučių bei interviu organizavimas), palikome pusiau automatines“, – pasakoja verslininkė.

Visa sistema veikia keturiais paprastais žingsniais. Vartotojas užsiregistruoja „jobRely“ paltformoje app.jobrely.com ir tai, anot I. Kaikarės, trunka vos penkias minutes, kol užpildomas pateiktas klausimynas. Jo metu sužinoma, kokie yra užsiregistravusio vartotojo poreikiai. Tuomet jobrely komanda (o vėliau – dirbtinis intelektas) pateikia žmonių profilius, su kuriais siųloma kontaktuoti. Vartotojui patvirtinus profilius, jobRely parengia žinutes ir paleidus kampaniją, jobRely bot’ai jas nustatyta seka siunčia per  „LinkedIn“ bei el. paštu nurodytiems kontaktams. Galiausiai vartotojas „jobRely“ platformoje nurodoi savo pasiekiamumą, kad sistema galėtų suderinti skambučių laiką su kampanija susidomėjusiais kontaktais. 

„Mes efektyviai sugeneruojame „karštus“ kontaktus. Suderiname interviu su jūsų pasirinktais kandidatais, pristatymus investuotojams, kuriems jūs patikote, ar skambučius susidomėjusiems klientams. Kas lieka jums? Tik pasamdyti, parduoti ar gauti investiciją, negaištant laiko techninėms užduotims, kurias geriau atlieka “robotas”. Mūsų paslaugomis jau naudojasi tokie rinkos žaidėjai kaip: „Genus AI“, „NuID“, „Lumity“, „Grabango“, „Trafi“ ir daugelis kitų startuolių Lietuvoje. Be to, platforma sėkmingai veikia JAV. Čia klientams patinka, kad per rekordiškai trumpą laiką gali surasti darbuotojus, klientus ir investuotojus už nedidelę paslaugų kainą, lyginant su konkurentais“, – atskleidžia pašnekovė.

Verslininkė pastebi, kad JAV rinka yra užpildyta startuoliais, tad natūralu, jog potencialių klientų čia daugiau. Tačiau Lietuvos rinka yra itin tinkama naujoms idėjoms išbandyti ir įgyvendinti.

Konkurentų vis dar nėra

Pašnekovės teigimu, tiesioginių konkurentų, kurie dirbtų su identiška vizija ar veiklos modeliu, per trejus metus dar neatsirado, tačiau antrinė konkurencija visai nemenka.

„Įdarbinimo erdvėje mes konkuruojame su daugybe žmogiškųjų išteklių technologijų kompanijų, kurios orientuojasi į pasyvių kandidatų įdarbinimą. B2B lyderių generavimo erdvėje konkuruojame su begale „LinkedIn“ ar el. pašto rinkodaros įrankių, – atvirauja I. Kaikarė ir priduria, kad iš kitų rinkos žaidėjų jie išsiskiria savo konkurenciniais pranašumais: – Mūsų konkurencinis pranašumas yra tai, kad esame ne tik įrankis, bet ir visas paslaugas teikiantis sprendimas konkretiems verslo poreikiams – darbuotojų, naujų klientų ir investuotojų paieškai. Klientai gali patys pasinaudoti unikaliomis mūsų automatizavimo platformos funkcijomis arba paprašyti tam tikrų mūsų teikiamų paslaugų ir naudoti platformą kaip bendradarbiavimo įrankį.“

Pakilimai ir nuosmukiai

I. Kaikarė pastebi, kad treji metai verslo įkūrimui ir plėtrai buvo banguoti, lydimi tai pakilimų, tai netikėtų posūkių.

„Iš pradžių „jobRely“ buvo sukurta kaip darbuotojų rekomendavimo platforma. Vėliau dėmesys sutelktas į pasyvių kandidatų paiešką ir automatizuotas galimybes. Atėjus pandemijos laikotarpiui, tą pačią paieškos sistemą pritaikėme investuotojų paieškai bei potencialių klientų generavimui“, – pasakoja pašnekovė.

Be to, I. Kaikarė atskleidžia, kad vieni darbo metai buvo praleisti Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur pavyko ištyrinėti rinką ir parsivežti naujų klientų: „San Fransiske turėjome puikią progą ištirti JAV rinką ir džiaugiamės, kad sėkmingai pasirašėme sutartis su maždaug 20 klientų, kurie dabar pakartotinai naudojasi mūsų paslaugomis. 2021 m. pagrindiniai tikslai yra parduoti produktą JAV ir sukurti dirbtinio intelekto pokalbių robotą, kad būtų galima automatizuoti pokalbius, kuriems dabar reikia įvesties rankiniu būdu.“

Vienas pagrindinių iššūkių, su kuriuo vis dar susiduria startuolis, yra vartotojų edukacija. Anot I. Kaikarės, vartotojams kartais dar sudėtinga suvokti, kad „jobRely“ platforma yra kitokia negu įprasta įdarbinimo agentūra ir čia veikiantys metodai labai skiriasi nuo tradicinių. 

Lėšas investuoja iš naujo

Per trejus metus startuolis pasiekė lygį, kai gali išsilaikyti rinkoje iš savo gaunamų pajamų. Kalbėdama apie finansinius niuansus, pašnekovė atkreipia dėmesį, kad startuolis yra pelningas, nuolat gauna pajamų, kurios reinvestuojamos į tolesnį augimą ir produkto gerinimą. Šiuo metu startuolis ieško Europos Sąjungos finansavimo galimybių, padėsiančių suburti profesionalų komandą kitam augimo etapui pasiekti.

Šiuo metu startuolio „jobRely“ komandą sudaro keturi visu etatu dirbantys darbuotojai. Kitas paslaugas komanda perka už startuolio ribų iš reikiamų sričių profesionalų.

Nesvajoja tapti milžiniška įmone

Priešingai nei daugelis jaunų startuolių, „jobRely“ komanda nesvajoja apie milijardinės vertės pasiekimą ar stulbinamų investicijų pritraukimą. Anot pašnekovės, didesnė siekiamybė yra sėkmingas verslas su jaukia komanda.

„Mes iš tikrųjų net nenorime labai didelės kompanijos. 20–30 žmonių būtų jaukiausia aplinka darbui. Pirmasis mūsų tikslas yra 1 tūkst. klientų. Tam mums reikia stiprios rinkodaros komandos. Toliau norime kurti geriausią dirbtinio intelekto pokalbių robotą, kad įgyvendintume savo viziją“, – teigia I. Kaikarė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.