„Startup Nitro Academy“ svečias Arek Skuza: „universitetas žmogų daro mandagų“
2013.08.09
Temos: Startuolis.
Klausantis patyrusio startuolio bei „StartupHighway“ mentoriaus Aker‘o Skuz‘os gali šmėkštelėti mintis, kad mes verslą suprantame visiškai skirtingai, – daugeliui pradedančiųjų verslininkų tolima ir nepažinu tai, apie ką jis pasakoja. Nors iš tiesų avantiūristiški sprendimai, kuriuos imasi įgyvendinti Arek‘as Skuz‘a, vyksta visai čia pat, kaimyninėje Lenkijoje.
Šiuo metu akademijos svečias visa galva pasinėręs į „iTraff Technology“ kompaniją, kuriančią technologijas, kurios atpažįsta ir perduoda nuotraukoje esančią informaciją. „Įsivaizduokite gatvėje matėte merginą, vilkinčią suknelę, kurią norėtumėte įsigyti, bet nežinote kur. Taigi nesukę sau galvos, nufotografuokite merginą ir mano technologija atpažins suknelės prekinį ženklą“, – pataria Arek‘as. Paklaustas, ar tokiu būdu nepažeidžiamas asmens privatumas, pašnekovas paaiškina, jog kompanijos kuriama technologija neatpažįsta vieno dalyko – žmonių. „Aš be galo tikiu šios technologijos ateitimi ir informacijos, gaunamos iš nuotraukų, verte. Fotografuojame maistą, dalinamės nuotraukomis socialiniuose tinkluose, ir manau, jog būtų įdomu sužinoti, kiek kalorijų turi nuotraukoje esantis patiekalas“, – tęsia pašnekovas.
Strategija „To sell invisible“
Talentingam ir kūrybingam „Startup Nitro Academy“ svečiui netrūksta avantiūrizmo. Pokalbio metu išgirdome įdomų terminą – „To sell invisible“ (liet. k. parduoti nematomą). Pašnekovas prasitaria, jog šios strategijos kitiems startuoliams nerekomenduotų, tačiau tuo metu tai buvo drąsi idėja ir būdas „iTraff Technology“ kompanijai tapti žinomai. „Mūsų biudžetas tesiekė 250 tūkst. eurų, iš kurių penktadalį skyrėme rinkodarai. Tai – lašas jūroje. Todėl sukūrėme fiktyvią mobiliems įrenginiams skirtą aplikaciją, kuri iš nuotraukos turėjo atpažinti knygas ir kitus daiktus. Sulaukėme dėmesio – apie 20 tūkst. žmonių parsisiuntė aplikaciją, rašė spauda, o svarbiausia sulaukėme vertingų komentarų, kuriais vadovaudamiesi sukūrėme veikiantį produktą“, – patirtimi dalinasi Arek‘as S. Ji priduria, jog tai nėra apgavystė, nes pažadus galiausiai įvykdė, prieš tai patikrindami produktą ir išradingai peršokdami rinkodarai skirto biudžeto skyles.
„Turiu be galo didelį troškimą – sukurti lenkišką kompaniją, turinčią pasaulinį pripažinimą. Galvoje turiu ne tokius milžinus kaip „Google ar „Facebook“. Mano tikslas – tapti nišinės nuotraukų atpažinimo rinkos lyderiu. Šiuo metu kryptingai judu savo tikslo link. „iTraff Technology“ pasaulyje turi du konkurentas: Šveicarijoje esančią kompaniją beveik aplenkėme, o Amerikiečius planuojame nupirkti“, – pasakoja Arek‘as S.
Akademijos svečias priduria, jog „sėkmė priklauso nuo to, kaip smarkiai trokšti. Kuo tavo troškimas stipresnis – tuo daugiau paaukosi ir tapsi pranašesniu už kitus. Kiekviena patirtis naudinga, pavyzdžiui, buvau du kartus išmestas iš darbo, kol supratau, kad dirbti pagal kažkieno taisykles yra ne man. Taip pat tikiu, kad patirtis įgyta universiteta, žmogų daro mandagų“.
Svečiai iš užsienio, neformali aplinka, būrys iniciatyvių žmonių ir įdomios bei naudingos temos. Tai – prieš metus pradėjęs veikti projektas „Startup Nitro Academy“, kuris yra skirtas inovatyvaus verslo idėjų turintiems ar dar tik pirmuosius žingsnius žengiantiems verslininkams. „StartupHighway“ kartu su „Verslia Lietuva“ vasaros pradžioje pradėjo antrajį „Startup Nitro Academy“ atvirų renginių ciklą, kurio metu visi norintys nemokamai turi galimybę susipažinti bei pasikonsultuoti su užsienio verslininkais, gauti profesionalių patarimų bei įžvalgų, plėsti pažinčių ratą.
Registracija į naujausius renginius vyksta čia
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.